CEMC: Velmi zajimavé závody v Brně

Účastníky závodu CEMC uvítalo v neděli 21. dubna 2013 slunečné počasí, i když teploty v poledne nepřesáhly 15 oC. Po zahřívacím tréninku odstartovali v 10:35 hod jezdci volné třídy, potom již následoval první závod Moto3 a pak druhé závody jednotlivých kubatur. Mimo třídy Moto3 byly všechny závody mimořádně zajímavé!

Suverénní Ladislav Chmelík
Ladislav Chmelík z týmu FGR Moto3 na stroji Moto FGR byl nejrychlejší ve zahřívacím tréninku warm-up. Ve třídě Moto3 a 125 cm3 startovali nejdříve dvěstěpadesátky, Moto3 a stopětadvacítky vyjeli až o 20 sekund později, závod se jel na 15 minut a 1 kolo. Chmelíkovi se podařil start a postupně se propracovával jezdeckým polem třídy 250 cm3, přijel celkově jako čtvrtý a vysloužil si uznání pilotů dvěstěpadesátek, mezi nimiž byly i dva „půllitry“, časem 2:14,729 zajel nejrychlejší kolo. Bohužel, byl jediným pilotem ve třídě Moto3 a 125 cm3, v rámci CEMC se v této třídě přihlásili pouze dva piloti, druhým jezdcem byl Rakušan Christopher Eder na stopětadvacítce KTM.

Napínavý závod Moto1000
Druhý závod kategorie Moto1000 přinesl nejzajímavější podívanou. První kolo dokončil jako první Pawel Szkopek (Yamaha R1) před Švýcarem Chrisem Burrim (BMW S 1000RR), který se ale do klasifikace CEMC nepočítá, třetí byl Michal Drobný před Patrikem Vostárkem z týmu IV Racing na BMW S 1000RR. Pořadí se v jednotlivých kolech několikrát změnilo. Závod nakonec vyhrál Burri (CEMC nejede) před Pawlem Szkopkem, Drobným, Dánem Christiansenem, Chorvatem Ercegem, Švýcarem Schmidem a Patrikem Vostárkem (IV Racing), rozdíl mezi prvními sedmi piloty byl pouze 1,853 sekundy!

Karel Pešek (IV Racing) havaroval v zatáčce Františka Šťastného, zůstal ale nezraněn. Michal Drobný (IV Racing) skončil v CEMC druhý, jeho motorka je z roku 2010 a motoricky nestíhala, v dalších závodech však již bude mít stroj výrobní ročník 2013.

Prášek vyhrál i v neděli
Ve třídě Moto600 odstartoval nejlépe Michal Prášek, po startu se mu však motorka postavila na zadní kolo. První kolo dokončil jako první Sebastian Zielinsky před Markem Szkopkem, Prášek dokončil první kolo jako pátý. Mezi těmito piloty jedoucími na Yamahách R6 se v druhém závodě rozhodlo o vítězi. Michal Prášek se dlouho držel na třetí pozici, protože mu klouzaly pneumatiky, v předposledním kole se probojoval na druhé místo. Poslední kolo přineslo Práškův drtivý nápor. Prášek: „Gumy mi zpočátku dost klouzaly, snažil jsem se je šetřit na finále. Nevěděl jsem, kde mám Zielinskeho se Szkopkem předjet, naše kapotáže se do sebe opřely. Nakonec jsem vyhrál!“ Marek Szkopek startoval se sériovým motorem, protože ve warm up mu prasklo těsnění pod hlavou. Vyhrál Prášek před Markem Szkopkem a Zielinskym, rozdíl mezi prvními třemi byl pouhých 560 tisícin sekundy! Jakub Jantulík obsadil šesté místo, Michal Chalupa byl jedenáctý.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist