Třetí závod CEC na Slovakiaringu - něco skutečně neobvyklého

Kapitoly článku

Poslední květnová neděle měla na Slovakiaringu v plánu dva závody. Tím prvním byla dvouhodinovka CEC2, na jejíž startovní čáru se postavilo celkem 41 týmů. Přesně ve třičtvrtě na jedenáct se ze startovních bloků po novém asfaltu vydali všichni jezdci vstříc svým strojům sprintem na 22 metrů. Počasí bylo stejně jako v předchozích dnech přímo ukázkové. A vydrželo i po celý závod CEC2. O tom, co se dělo dál se můžete dočíst v článku k závodu CEC.. Stojí to za to..
Do závodu CEC2 se nejlépe kvalifikovala dvojice WORKSHOP Racing Kralupy #116 ve složení Lukáš Kochman a Roman Čermák, před Borci #112 neboli Josefem Lukšíkem a Martinem Sauerem a týmem #75 ShoPR s jezdci Pavlem Shorným a Lukášem Prokešem, který měl premiéru na Lausitzu a tato dvojka hned začala ukazovat, že se s nimi musí počítat. Čtvrtí na startu stáli „naháči“ Manitera Group Racing #95, kteří ukázali, že i s naked bikem se na Slovakiaringu dají předvádět velké věci a oni to umí nejen na něm.
Závod samotný zaznamenal několik zásadních okamžiků, to když hned v první půlhodině havaroval v poslední pravé zatáčce „Ermolenko“ z týmu Borci #112 a na čele bylo o velkého favorita méně. K odpadlíkům se přidali i kluci z WORKSHOP Racing Kralupy, kteří nakonec dokončili závod až jako sedmnáctí ve své kategorii SBK. Po jednom z pádů vyjel kvůli štěrku na dráze safety car a pole se srovnalo na chvíli do dosti dlouhého hada, který se pár kol proplétal okruhem, aby se po zajetí safety caru strhla nová bitva. Slovenské snažení korunoval svým premiérovým vítězstvím tým ShoPR #75, necelé dvě minuty dělily od vítězství druhé v pořadí, kluky z Bikes4Life2 #9 (Martin Vlček a Petr Dofek) a první letošní pódium si vyjeli v superbicích kluci z PP Racing #67 (Roman Píža a Miroslav Polách).
V supersportech zvítězili s náskokem víc než jednoho kola a celkově skončili druzí kluci z LM Racing SK #222. Tento tým tvořili jezdci Milan Murgaš s Josefem Pappem, kteří si to den předtím pěkně rozdávali v závodě Superstock 600. Stříbro v šestkách patřilo týmu Ohňostroje Sipo #4, který tvoří Karel Singer a Petr Macourek a bronz si po problému s nedostatkem benzínu v nádrži vyjeli Okruhari.cz #30 – David Vejmola a Roman Kadlčík. Připsali si však 20 bodů do celkového hodnocení a jsou v polovině sezony na první příčce mezi Supersporty.
Naked biky mají své vládce v podobě dua Jan Pabouček a Vojtěch Bystričan a jejich týmu Manitera Racing Group #95. A tihle dva ani na Slovakiaringu nezaváhali a po skvělé kvalifikaci dorazili do cíle coby první v kategorii Naked a osmí celkově. I do třetice si připsali 25 bodů za vítězství a jsou jasně v čele celkového pořadí. V dalších třech závodech se ale může stát cokoliv. Druzí byli na Slovakiaringu v naháčích Monster M2P neboli Petr Tůma a Martin Odehnal a třetí HTVZracing-N #64 – Hynek Brychta a Tomáš Hlaváček. Tento tým je na průběžně na druhé příčce celkového hodnocení CEC2.
Pavel Shorný, Lukáš Prokeš (Shopr #75):Byl to pro nás vlastně první kompletní závod v seriálu CEC2, v Brně jsme nestartovali a minulý týden na Lausitzu jsme jeli prvně a nějak se nezadařilo, protože jsme se dost často vydávali na průzkum mimo asfalt. Dneska jsme tedy poprvé v cíli CEC2 a celý víkend byl pro nás fajn. Nesnažili jsme se jet na vítězství, protože hlavní je vždycky dovézt to do cíle a ta výhra je pro nás takovou třešničkou na dortu. Oba jsme dnes jeli vyrovnaně a tak to dopadlo nejlíp jak mohlo. Minule na Lausitzu jel Pavel, protože já jsem to rozbil v trénincích. Jel aby se svezl, tak odstartoval z posledního místa a jel než mu dojde benzín, jako trénink, ten se mu podařil a nakonec to zabalil ze čtvrtého místa.
Jan Pabouček, Vojtěch Bystričan (Manitera Group Racing #95): Nebylo to zase jednoduchý, ale soupeře potrápila někdy trochu technika a taky zdraví, takže to neměli zrovna ideální. My jsme tu navíc byli o den dýl, trénovali jsme pořád, okruh jsme si zamilovali a když vyšlo i počasí, byla to pro nás spíš dovolená než závody. Sice jsme při jedný zastávce v boxu měli menší problém, ale pořadí to neovlivnilo. Okruh je skvělej, je delší a trošku těžší na hledání stopy, ale je tu všechno od pomalých zatáček až po dlouhé rovinky, takže super a moc se nám líbí.“
Josef Papp, Milan Murgaš (LM Racing SK #222): Měl jsem původně jet s Ondřejem Krumphanzlem v týmu Koho #911, ale odešla mu přední vidlice a tak jsem byl sám. Včera jsme jeli s Milanem Murgašem proti sobě závod, náš minisouboj jsem prohrál a pak přišel Milan s nabídkou, jestli nepojedeme spolu dvojku, když jsme tak vyrovnaní. Odjel jsem kvalifikaci na čtrnácté místo, Milan skvěle odstartoval. Já pak vyjel za safety carem a po další třičtvrtěhodině jsem to předal Milanovi aby to dotáhl a jsme první. Pecka. Díky Milane!“


Další dějství se odehraje na Masarykově okruhu v Brně 25. června

SBK:
1.ShoPR #75
2.Bikes4Life2 #9
3.PP Racing Team #67
4.HTVZracing-S #54
5.Bikes4Life1 #69

SSP:
1.LM Racing Team SK
2.Ohňostroje Sipo #4
3.Okruháři.cz #30
4.Charley Racing Team #43
5.PBK Racing #6

Naked:
1.Manitera Group Racing #95
2.Monster M2P
3.HTVZracing-N
4.Black Dogs Racing #24

Průběžné pořadí CEC2 po třech odjetých závodech (bodují pouze permanentní týmy):

SBK:
1.Bikes4Life2 54, 2.Bikes4Life1 52, 3.Go4print.eu Racing Team 51

SSP:
1.Okruhari.cz 65, 2.Ohňostroje SIPO 54, 3.Kluci z protisměru 44

Naked:

1.Manitera Group Racing 75, 2.HTVZracing-N 60, 3.Black Dogs Racing 48

Informace o redaktorovi

Wlada Novotný - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist