CEC Most - úterý

7.7.2009 se na autodromu v Mostě odjel třetí letošní závod seriálu CEC, po šestihodinovce v Brně a čtyřhodinovce na Lausitzringu nás čekala druhá letošní šestihodinovka. Na start závodu se postavilo celkem 45 týmů, 11 superbikových s licencí, 1 supersportový s licencí a dále pak jeden naked bike tým, 24 týmu superbike bez licence a sedm supersportových týmů bez licence.

Kapitoly článku

Závod

Tento závod měl již před startem několik novinek, jako například, že se jej zúčastní v týmu BHR Racing Team Karviná Ireneusz Sikora, polský závodník, účastník Alpe Adria šampionátu, který si přijel zatestovat před nadcházejícím kláním MČR a Alpe Adrie. Dalšími, kteří zde byli hlavně v rámci testů, byla čtveřice, která utvořila zcela inovovaný HR Racing Team II. Tým jel ve složení Petr Řezníček, Tomáš Milichovský, Jaroslav Štecher a Lukáš Fejt. 
Hned od startu se utrhlo, tak jak bývá zvykem, několik vagónků, které měly předurčit, jak že se závod vlastně bude vyvíjet. Mezi nimi byli, jak je už dobrým zvykem, BHR Racing Karviná(76) pronásledovaní ČMN Vlčáci (74), a právě novou formací HR Racing II (77), v těsném kontaktu jel po půl hodině i IBOS ELI Racing (57), jako první supersportový tým s rozjíždějícím Pepou Pončíkem Mororáj Časopis Crew (68) a dále pak týmy Na Pohodu (27), HKT Racing (199), dále pak 6,49,131,7,5,21…
První pád závodu byl zaznamenán už po 13-ti minutách, kdy se k zemi poroučel jezdec týmu KMK Racing (58). Dál se velmi četně dařilo některým projíždět rovně retardér, za což byl s jednoznačně nejvyšší četností oceněn tým SBK Honda (40). Ale zpět do závodu! Zajímavým poznatkem jest, že ač jsou supersporty lehčí a mají míň koní na zadním kole, jak sleduju první minuty ve vracáku, šestkaři tu zatím mají mnohem víc krizovek. 
Kamil Holán - ČMN Vlčáci (74): „Start z prvního místa se povedl, tak to bylo fajn. Po 40-ti minutách jsme střídali na druhém místě a pořád se pereme o první flek. Teď máme za sebou hodinu a půl a podařilo se nám dostat se do vedení.“
Pavel Kabát - HRR Racing (21): „Dneska je to pro nás velkej závod, protože se nám poprvé podařilo dostat před Motoráj tým, i když to bylo jen do prvního střídání, ale je to zase velmi dobře rozjetý. Jedeme ve dvou, jsem jen v roli náhradníka, protože mám po tréninku na motokrosu zlomenou klíční kost a tak se teď věnuju pouze strategii a tomu abych kluky hnal dopředu.“
Zatímco Pavel menežoval z boxů, vystřídal Tomáš Skýva Štěpána Jelínka a ten sděluje další info: „Bolí mě celý tělo ještě po tom včerejším highsideru při PirelliCupu, 40 minut odjedu, ale delší čas už nejde. Rozjížděl jako vždy Tomáš, náš nejrychlejší kůň a tak jsme spokojení, i když nechápu jak je to možný, protože jak to tam po startu vodil Pepa Pončík, na to se moc pěkně koukalo a bylo to i velice rychlý.“ 
Jakub Paleček - Motoráj Časopis Crew (68):
„Jsme zatím druzí. Trošku jsem kluky zpomalil, ale máme za sebou druhé střídání a teď je na trati Maťo Jarombek, tak uvidíme. Myslím, že to zase vytáhne o ten stupínek výš. Je šílený vedro, ale přesto doufám, že vydrží a nebude pršet. „
Pepa Pončík (68): „Jako obvykle jsem rozjížděl, po včerejším zklamání na vodě jsem se do toho chtěl zase dostat. Po startu jsem byl v první zatáčce druhý a tak jsem pak měl celku dost prostoru držet slušné tempo.“
Přemek Glinz - BHR Racing Team Karviná (76): „Jsme ještě pořád první, máme za sebou dvě střídání. Jediným problémem byla zatím moje přední brzda, zavzdušňovala se a tak jsem musel ubrat. Jak říkáme s Ríšou Balcarem, konkurence je silná a stále se posiluje, takže to není jednoduchá záležitost. Taky jsme ale posílili, pořád jsme nemohli nikoho sehnat do party a nakonec se přihlásil Irek Sikora. Nechceme podcenit zisk bodů a vzhledem k tomu jak je celkové pořadí vyrovnané, jde opravdu o každý bod.“
Roman Michalák - IBOS ELI Racing (57):
“ Zatím se držíme na dostřel bedny. Je to v tom počasí sice dost náročný, ale snad to dopadne. Jel jsem jako druhý v pořadí, rozjížděl Zdenda Brabec a teď je na trati Martin Hobza. Pak se chystá na střídání Víťa Šopík, ale zatím ho trošku trápí zdravotní problémy a tak toho času spí v autě. Já za sebe jsem spokojen, na téhle motorce sedím poprvé, ale daří se mi zajíždět stabilní časy, tak je to dobré.“
Zdeněk Brabec (57): „Potřeboval bych ušetřit síly, jsem nějakej vyšťavenej, tak doufám, že Víťa bude moct nastoupit. Start se mi celkem povedl. Naposledy jsem startoval loni v Brně a tak jsem teď byl trošku nervózní. Navíc, když k tomu přidáš tu trošku nešikovnou Mosteckou první zatáčku… kde spousta lidí jede ráda rovně, je to trošku neklidné. První tři kola byly super, než docvakneš ty jezdce v zadu, pak už je to akorát dřina.“

Po dvou hodinách je pořadí následující, v licencovaných SBK vede ČMN Vlčáci, před BHR Racing Karviná a třetími HR Racing II, pak je IBOS ELI. Hned za IBOSem jede první nelicencovaný superbajk, to je tým Rdmoto Yamaha, a další nelicencovaní, HKT Racing (199), Na Pohodu(27), MotoRobert (4) a velmi dobře si vedou i pátí Mechanic Toys(131).

Daniel Havlín - Rdmoto Yamaha (49):“Po dvou hodinách a kousku vedeme v kategorii. Dneska jsem rozjížděl. Je strašný vedro a i když mám v hrbu pití, nebylo to nic moc a čekal jsem, že to ustojím líp.“
Jiří Franc - Vangelas.com (72): „Dneska měli kluci problém hned v úvodu. To když po deseti minutách přestala Lubovi Doupalovi řadit jeho R1 a tak jsme střídali proklatě dřív než bychom chtěli.“
Jiří Frkal - Na Pohodu (27):
“Zatím jedem, rozjížděl jsem já, dál fakt nemám co bych k tomu řekl. Nádrž vydržela 35 minut jízdy. Začátek byl ostřejší. Nemůžu být nespokojený, podařilo se mi rozjet to na čtvrtém místě, předával jsem jako šestý celkově. Nakonec jsme angažovali nového pilota. Michal je po zranění ramene, takže jsme si nebyli jistí jak by to zvládal, šest hodin je přece jen dlouhá doba, navíc v tomhle parnu a při stále větší konkurenci to byl nezbytný krok.“
Pavel Bittner (27): „Jsem pekelně rychlej a spokojenej. Jinak vůbec nejezdím a tak když mě kluci pozvali, můžu být jen a jen spokojený. Připadám si jak profesionální závodník. Přijedu s kombinézou a s přilbou a všechno ostatní je vyřešený, o nic se nestarám. Už jsem nezávodil dlouho a tak jsem rád za každé svezení.“
Dan Hradec – HKT Racing (199): “Místo Aprilie jsme teď pořídili do týmu litrovou hondu, relativně slušně osazenou, ale aby toho nebylo málo, tak po peripetiích z předchozích závodů nás dnes na hondě pro změnu trápí brzy. Teď přijel do boxu Ondra s totálně měkkou páčkou přední brzy a místo něj vyjel na trať Kolda. Držíme se i přes problémy na úrovni bedny v amatérech tak budeme vidět dál.“
V poslední pasáži trati se nám po necelých třech hodinách srazily motocykly týmů KV Racing (6) a RIKIMOTO Racing (46), havárie byla bez zranění, ale na trať vyjíždí podruhé v dnešním dlouhém odpoledni safety car. Poprvé to bylo o necelou hodinku dříve a jákážto náhoda, taktéž byl na zemi motocykl se startovním číslem 6. Kluci měli dnes holt trochu smůly a tak po dvou pádech končí jejich snaha o dobrý výsledek.

Při druhé návštěvě safety caru se odehrála situace, která, jak se později ukázalo, byla klíčovým momentem celého závodu. Když zajel safety car do depa a mělo být odstartováno projetím cílové čáry, předjel ještě před touto čarou, což se samozřejmě nesmí, polský jezdec týmu BHR Racing (76) jezdce před sebou, za čož týmu vysloužil jednokolovou penalizaci. Marné už pak byly vzdechy, že rozprava neproběhla v polštině, vezmeme-li navíc do úvahy, jak zkušeným jezdcem Sikora je.

Po třech a půl hodinách závodu jsou čtvrtí mezi amatéry hoši z týmu Yasukam (1). Škoda že za chvíli vinou problémů s motocykly skončí jejich putování šestihodinovkou, ale to jsou závody. Pátí jsou v tu dobu kluci z týmu Mechanic Toys (131) a posunou se za chvíli až na třetí příčku v amatérských superbicích.
Lukáš Šebesta - Mechanic Toys (131): „Jsme absolutně spokojení, jsme na tom v tuhle chvíli nejlíp za celou historii fungování našeho týmu. Jede to a hlavně ať to vydrží, ať není žádný pád. Rozjížděl jsem já a ze sedmnáctého místa na startu se motáme teď kolem celkové 7. pozice.
Robo Frnka – Endurance Team Midland (222): „ Vrátíme HRR týmu atak z Německa. Ztrácíme na ně minutu a ještě se o něco pokusíme.“
Robert Papežík – MotoRobert (4): „Řešíme to dneska ještě míň než kdy jindy. Alan je rozbitej a tak jedeme v náhradní sestavě, co můžeme dělat. Uvidíme v šest, je to jako už obvykle pekelně nabitý, uvidíme v šest. Sestavu nám doplnil Pepa Šiler s naháčem. Od druhýho do pátýho místa je to loterie a důležitý je nepadnout a udržet motorku kolama dolů.“
Kluci z týmu Freemoto se zase jednou přijeli podívat na CEC, po úspěšné loňské sezoně jsou letos na CECu poprvé a střihli si se šestkami konkurovat licencovaným superbikům. Daří se jim, jedou v TOP 10 a v TOP 5 mezi superbiky s licencí.
Petr Řezníček – HR Racing II:“ Přijeli jsme si s klukama potrénovat na závod MČR. Ač si s klukama v mistráku konkurujeme, tady jedeme spolu, vzali mě k sobě, protože jedou CEC poprvé a já už jsem se pár závodů zúčastnil a věděl, jak to chodí. Jestli bude chuť a peníze, uvidíme, jestli to bude pokračovat dál.“

V páté hodině závodu se na dráhu začaly snášet kapky deště, kterých naštěstí nebylo zase tolik a tak trať poměrně rychle osychala. Toto mělo za následek několik pádů. Z nichž asi nejzásadnější byl pád startovního čísla 131, dukny z týmu Mechanic Toys, který byl v tu chvíli dost vysoko. Na dráhu vyjel potřetí safety car, za ním se pole naposledy v tomto závodě srovnalo.
Po zajetí vozu se rozpoutal tak i poslední letmý start, po kterém bylo vidět, kdo se nač ještě cítí, takže dopředu vyrazili z pole Glinz, Bittner, Řezníček, Mácha, Doupal.
Závěr závodu opět okořenila H2O a tak jsme nakonec marně v cíli čekali na týmy Vangelas.com (72), který po pádu skončil pár desítek minut před šestou, stejně tak jako tým KWS Racing (5) a asi pohár pro největší smolaře by mohli obdržet pánové z HKT Racing (199), protože ač opět s problémy, bojovali jen těsně za bednou a o bramborovou medaili, kterou by asi ještě rádi brali, přišli po pádu v posledním kole.

Výsledky 

SBK (Licence):
1.ČMN Vlčáci (Kamil Holán, Petr Holanec, Helmut Berghofer, David Valenta)
2.BHR Racing Team Karviná (Přemek Glinz, Richard Balcar, Jiří Dorňák, Ireneusz Sikora)
3.HR Racing Team II (Petr Řezníček, Tomáš Melichovský, Jaroslav Štecher, Lukáš Fejt)

SBK (Elit Cup):
1.Rdmoto Yamaha Racing (Daniel Havlín, Aleš Cibulka, Filip Tinka)
2.Na Pohodu (Jiří Frkal, Marek Pihrt, Michal Pacner, Pavel Bittner)
3. MotoRobert (Robert Papežík, Petr Pastor, Josef Šiler)

SSP(Elit Cup):
1.Motoráj Časopis Crew (Martin Jarombek, Josef Pončík, Jakub Paleček, Martin Opendrek)
2.HRR (Tomáš Skýva, Štěpán Jelínek, Pavel Kabát-nestarotval)
3.Endurance Racing Team Midland (Robert Frnka, Milan Murgaš, Petr Svoboda St., Petr Svoboda ml.)

Informace o redaktorovi

Wlada Novotný - (Odebírat články autora)
Zdeněk Kindl - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (10x):



TOPlist