In-line bruslení na Automotodromu Brno

Je pátek, konec května a začínají hody všech moto i nemoto in-linistu. Dneska se totiž konají první bruslařské veřejné jízdy na brněnském okruhu (otevření okruhu nepočítám). Má nedočkavost byla na nejvyšším stupni, přeci jen stadion, schwantzovka .. to bude NĚCO! Jenže "něco" se tak úplně nekonalo :-(

Kupodivu naprosto všichni kamarádi a známí, dokoce i ti, co mi ještě včera tvrdili že určitě pojedou, se na tuto akci vybodli. Říkám si, jejich smůla. Z práce vyrážím o čtvr hodinky dřív abych se doma stihl převléct, sbalit chrániče s přilbou a valit. Pro jistotu, člověk nikdy neví jak moc to napoprvé na stadion povalí, neberu ani moto. Co kdybych sebou řízl a pak musel podřený lézt do kombinézy. Na zastávce už potkávám pár podobně postižených jedinců. Lezem do busu číslo 402 a hurá směr Ostrovačice-Start. Autobus je skoro prázdný, čekal jsem že pěšáků bude daleko víc a začínám být zvědavý kolik že se nás nakonec sejde. Aby nám nakonec jízdy nezrušili pro nedostatek zájmu.
Po vystoupení jsou ale všechny obavy pryč. Parkoviště je plné a u budky na lístky je už docela slušná a pomalu se pohybující fronta. Hodně bruslařů překvapí informace, že smlouva o jízdě, kterou je nutno podepsat, stažená z internetu neplatí a musí vyplňovat novou, aktuální. Takže podepsat, zaplatit 50,- Kč, zapnout datalogger ať můžeme později porovnat jak mi to jede na moto a jak na bruslích a hurá na trať. Je právě půl sedmé, stádo je vypuštěno.
Před vjezdem na nový povrch míjím stánek, kde je možné koupit chrániče, spravit/nechat prohlédnout brusle a možná i nějaké koupit. Pak už jen paráda, jsem na začátku chumlu a předemnou skoro prázdná trať. Vytahuju foťák, že budu dokumentovat celou jízdu zatáčku po zatáčce, ale ouha. Zjišťuji, že při některých rychlostech to nebude taková sranda jak jsem si myslel. Tudíž přejdu na systém přískoky, nebo spíš příjezdy, vpřed. A najednou koukám, co to ?! Byť jsem snad podepsal něco ve smyslu, že nebudu jezdit jiným směrem než je dáno, proti mně jedou jiné osoby na kolečkách. Je to v mírném kopečku za první zatáčkou po startu a je vidět že i tato nic moc nabraná rychlost je pro ně tak akorát. Oddechnu si s tím, že je vše v pohodě. Prostě jen zjistili, že sjezd na stadion je nejspíš nad jejich schopnosti a raději to otočili. Tomu říkám rozumný přístup.
Po pár dalších metrech ovšem znejistím znovu. Lidí v protisměru je čím dál tím víc. Navíc pár z nich by zjevně nemělo problém sjet kohoutovický kopec, natož tyhle okruhové cajdáčky. V hlavě začíná svítit varovná kontrolka, ale znáte to. Naděje umírá poslední. Poslední je ale bohužel hned po dalších 100 metrech. Jakmile je vidět za zatáčku číslo tři je to v háji. Trať je přehrazená zábradlím a dál se prostě nesmí. Prý proto, aby se při sjezdu někdo nepřerazil. To se sice dá pochopit, ale i tak ten kopec není tak velký a jeli jsme dolů daleko horší. Je to pěkně naprd a aniž bych se ptal, je mi jasné, že ani při cestě zpět se nedostanu dál než za zatáčku číslo 14. Pro jistotu zkouším ukecat traťáka, ale je to marné. Navíc se ve vysílačce ozve, že mají začít hlídat i obslužnou komunikaci, neboť by nás mohlo napadnout střihnout to tudy. Smůla, i s poslední možností co mě napadla je konec :(.
Nezbývá než to překousnout a jezdit pořád dokola mezi těmito dvěma body. Mé zklamání je nepopsatelné. Navíc nejsem sám, hlasy se ozývají všude a s pár dalšími situaci dále probíráme. Jsou tu lidé ze Svitav, dokonce i z Pardubic a všichni jsou tu kvůli jedinému. Projet alespoň párkrát celou trať. Nespokojených emailů na vedení nejspíš nebude málo. Čím víc tím líp. Popravdě, trmácet se na okruh abych pak jezdil po dvou kilometrové mírně zvlněné rovince sem a tam na to se můžu vybodnout. Takže závěrem, i když je na okruhu pěkné svezení a díky šířce asfaltu můžete jet pořád naplno dokud vám síly stačí, pokud nebude jistota, že je volně průjezdná celá trať, nikdo už mě na ni na bruslích nedostane. Snad se vedení okruhu zamyslí jak na to. Přeci jen, na moto také podepisujeme, že jedeme na vlastní triko a nepojedeme víc jak 90 a nikdo to neřeší.
Kontaktoval jsem vedení okruhu s dotazem, zda-li je znepřístupnění celého okruhu trvalé nebo jen dočasné. Zde je odpověď.

-------- Original Message --------
Subject: RE: In-line brusleni na automotodromu
Dobrý den,

Mrzí mě, jestli jsme vás zklamali. Je to nová aktivita na okruhu,
potřebujeme zjistit, jaké možnosti vám - bruslařům- můžeme poskytnout.
V současné době neuvažujeme o otevření celého okruhu z bezpečnostních důvodů.
Pokud svoje rozhodnutí změníme, budete včas informováni na internetových stránkách.

Jako subjekt, který zodpovídá za bezpečnost všech, kteří se po areálu pohybují,
máme nárok na jakákoliv omezení. Ne každý dokáže ocenit spravedlivě svoje
schopnosti, je hodně těch, kteří přecení sami sebe a následky jsou katastrofální.
Pokud se vám jinde jezdí lépe, přejeme hodně zdaru.
Ivana Ulmanová

> Tomas Drahovzal wrote:
> Dobry den,
>
> dekuji za odpoved. Naprosto chapu vas postup.
> Dobre je, ze je stale moznost na zmenu rozhodnuti. Mel bych i jeden
> navrh, pokud jiz tak nebylo ucineno bylo by mozne domluvit se se
> schopnymi jednotlivci nebo primo bruslarskymi kluby a provest test
> prujezdu celou trati ?
> Timto zpusobem by se ziskaly konkretni data k posouzeni rychlosti a
> nebezpecnosti.
>
> s pozdravem
> Tomas Drahovzal

Dobrou zprávou tedy je, že i vedení okruhu je ochotno uvažovat o otevření celé tratě v případě, že by se toto ukázalo jako bezpečné. Proto jsem kontaktoval také brněnský bruslařský klub Black Ice. Pokud spojíme síly, třeba nakonec na něco přijdeme :).

-------- Original Message --------
Subject: Inline brusleni automotodrom Brno

Ahoj Michale,

predpokladam, ze se nekdo z vaseho klubu take ucastnil brusleni na
atomotodromu a byl zklamany z toho, ze nas nepustili na celou trat.
Rad bych se zeptal, zda-li se nechcete pripojit k aktivitam, ktere by do
budoucna mohly potencialne zpristupnit cely okruh. viz. ma korespondence
s pani Ulmanovou nize.

s pozdravem
Tomas Drahovzal
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist