Svátek rychlosti v jedné stopě je za dveřmi

Stalo se už mnohaletou tradicí, že kromě klání automobilů, formulí a tahačů patří závodní trať Autodromu Most vždy minimálně jednou ročně také motocyklům. Rok 2010 není výjimkou a o víkendu 23. až 25. července si ve zdejším paddocku dá dostaveníčko kompletní evropská špička při UEM Alpe Adria Championship 2010. V rámci jednotlivých kubatur se bude hodnotit také Mezinárodní mistrovství ČR a šampionát silničních motocyklů Polska.

Na řadu tedy přijdou motocykly s motory o obsahu 125 ccm, které jsou podle stupně úprav rozděleny do kategorií Sportproduction a GP. Tady zatím s přehledem vede brněnský mladíček Karel Hanika, kterého jistě čeká hvězdná budoucnost. V této kubatuře bývá na startu k vidění i jedna z mála dívek v tomto sportovním odvětví, Andrea Toušková, která je průběžně třetí.
Třídě Supersportů po předchozích čtyřech podnicích kraluje Václav Bittman před Igorem Kalábem a Jiřím Brožem. Mezi další známá česká jména patří Tomáš Holubec, který má ve třídě Stocksport 600 už skoro jistý letošní mistrovský titul. Druhou příčku zde drží Michal Chalupa a třetí pak Karel Pešek.


V Mostě přijdou ke slovu také motocykly třídy Stocksport 1000. Těm vládne Michal Filla před Tomášem Mikšovským a Michalem Šemberou. Filla mimochodem velice výrazně zasahuje i do podoby průběžné bodovací tabulky královské třídy Superbike. Tu sice zatím vede Slovinec Berto Camlek, ale Filla je už druhý a třetí příčku drží Radek Rous.


V Mostě se odjedou také kvalifikace a závody Přeboru ČR, což je jakási přípravka pro mistrovské závody. Třídu do 600 ccm vede Viktor Dušek před Jiřím Klejchem a Leošem Kratochvílem. Kubaturu nad 600 ccm pak zatím ovládá Jan Nimmerfoll před Markem Káňou a Jaroslavem Štecherem.
Tento rychlý výčet stavu v jednotlivých třídách ale po následujícím víkendu může vypadat zcela jinak. Česká motocyklová škola má minimálně v evropském měřítku skutečně skvělý zvuk a naši jezdci umí velmi zdatně konkurovat zahraničním hvězdám. Účast v Mostě jich oznámilo hned několik. Závodit zde bude Ital Fabrizio Pellizzon, dřívější držitelé mosteckého motocyklového traťového rekordu Polák Pawel Szkopek a Rakušan Andreas Meklau, ale i mnozí další. I tentokrát bude podle všeho hodnota traťového rekordu v ohrožení a sportovní odbor bude všechny kvalifikace, ale hlavně závody velice pečlivě sledovat. „Stávající nejrychlejší kolo má na svém kontě od letošního června Gregory Junod se Suzuki, který dosáhl času 1 minuta, 36,664 sekundy,“ konstatoval sportovní ředitel okruhu Michal Marek a dodal, že to znamená průměrnou rychlost přes 157 kilometrů za hodinu.
Největší motocyklový podnik bude letos opět hodně náročný. Startovní listiny napovídají, že bude hned v několika třídách naplněna propustnost trati, která je pro kvalifikaci 55 a pro závod 45 motocyklů. Ve chvíli, kdy je v soupisce třeba 58 jmen, znamená to, že celkem třináct lidí vůbec nebude připuštěno k závodu. Rozhodnou samozřejmě časy z oficiálních měřených tréninků,“ řekl Marek.

Už ve čtvrtek odpoledne se pojedou měřené tréninky obou kubatur přeboru ČR a v pátek odpoledne v 16,20 startuje závod do 600 ccm. Po něm, v 17,15 přijde na řadu kubatura nad 600 kubíků. V sobotu od 9,00 hodin začne maratón kvalifikačních jízd šesti mistrovských tříd. Dopoledne pojedou jezdci první a odpoledne pak druhý měřený trénink vždy na půl hodiny. Jako vždy nejlepší čas rozhodne o umístění na startovním roštu závodu. Nedělní dopoledne bude vyhrazeno pro krátké warm-upy a po přestávce ve 12,05 bude odstartován první ostrý závod stopětadvacítek. Ty například jedou devět mosteckých kol. Královské superbiky jich mají předepsáno celkem třináct a jejich závod začne v 16 hodin a 35 minut.

Časový harmonogram

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist