Dozvuky ze Slovakiaringu

Kapitoly článku

Tým Czech Road Racing s Michalem Chalupou ukončil sezonu 2012 na okruhu Slovakiaring těsně za Top-10 Alpe Adria šampionátu Superstock 600.

Sezona Mistrovství ČR silničních motocyklů se dostala do svého posledního dějství, které se o uplynulém víkendu odehrálo na stejném místě, kde v dubnu tohoto roku začalo, tedy na slovenský okruh Slovakiaring. Tým Czech Road Racing se k závodu vypravil společně se svým jezdcem Michalem Chalupou, který se v pátečních trénincích snažil o nalezení co nejlepšího nastavení jeho motocyklu Yamaha YZF R6. Bohužel sobotní kvalifikace se odehrály za deštivého počasí, zatímco nedělní závod byl již opět na suchém povrchu. To znamenalo, že Michal nemohl v náročných podmínkách dobře svůj stroj připravit. Start do závodu z jedenácté pozice se sice našemu jezdci podařil, ale v tlačenici do první zatáčky o získané pozice přišel, navíc ztratil kontakt s vedoucí skupinou. Cílem závodu projel Michal Chalupa jako šestý nejlepší český jezdec na celkovém 12. místě, nicméně po diskvalifikaci Patrika Vostárka se posunul o jednu pozici v hodnocení Alpe Adrie i v Mistrovství ČR, ve kterém mu v letošním roce patří konečná třetí pozice.
Michal Chalupa: „Již od prvních tréninků jsem věděl, že potřebujeme nalézt zcela jiné nastavení motorky, protože se mi vůbec nedařilo zajet nějaké rychlé kolo, motorka mě moc neposlouchala. Provedené změny v geometrii a použitých pneumatikách se ukázaly jako krok správným směrem. Bohužel ale už díky počasí nezbyl prostor pro nastavení pérování na suchý povrch, obě kvalifikace i warm-up se jely na vodě. Startoval jsem až z 11. pozice, takže jsem musel dobře odstartovat abych mohl bojovat o přední příčky. To se celkem povedlo, ale v první zatáčce se to přede mnou zavřelo a neměl jsem kudy jet dopředu. Získané pozice po startu jsem tak ztratil v první zatáčce, a pak jsem již nedokázal chytit přední skupinu jezdců, která měla rychlejší tempo. Závod jsem tak dokončil po diskvalifikaci Patrika Vostárka na 11. místě, resp. 5. místě v MČR, s čímž nejsem spokojený, doufal jsem v lepší výsledek.“

Bohumil Šaroch, manažer týmu: „Před i během sezony Michal hodně testoval, ale přesto si myslím, že nenašel společnou řeč s novým typem pneumatik Dunlop. Během celé sezony se potýkal s problémem nastavení motocyklu a jistě k tomu nepřispěl ani pád v úvodním závodě. K celkovému průběhu nepomohl ani chaos s organizací MČR, tak doufám, že do příští sezony bude jasno, a také, že se nepojede na tak málo závodů.

Michal určitě dal do závodů vše, ale štěstěna letos nebyla k nám nakloněna. Musíme se z toho poučit a zúročit to v příštím roce. Děkujeme všem, kteří nás v závodění podpořili a věřím, že s námi půjdou i v další sezoně, na kterou se již nyní připravujeme.“


Jiří Chalupa, technický ředitel týmu: „Na poslední mistrák jsme se připravovali důkladně s tím, že musíme konečně najít nějakou cestu z těch částečně neuspokojivých výsledků v průběhu sezony. To jsme si určili jako prioritu bez ohledu na výsledek v závodě i za celou sezonu. V průběhu prvních tréninků se ukázalo, že se nám to daří, bohužel však příroda rozhodla za nás a deštivé počasí nám neumožnilo pokračovat ve zlepšování jízdních vlastností motocyklu. Musíme nyní využít a použít všechna těžce nabytá data k přípravě na sezonu příští. Doufám, že budeme mít víc štěstí při volbě pneumatik a nebudou nás provázet pády ani technické problémy. Děkuji všem partnerům, fanouškům i kamarádům za podporu. Věřím, že příští sezona bude úspěšnější, že budeme mít brzy jasno co se vůbec pojede za třídy a jak, a že i "politická" situace v pořádání a řízení motocyklového silničního sportu v ČR se uklidní ve prospěch jezdců.“

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist