Pohled Karla Peška na závody v Brně

Po dlouhé pauze způsobené opatřeními proti šíření koronaviru, konečně zaburácely motory závodních motocyklů při Jarní ceně Brna na Masarykově okruhu. Příležitost k pořádnému svezení využil i Kostelecký jezdec Karel Pešek . Přestože se letos tento závod konal až v červnu, tradiční aprílové počasí opět potrápilo jezdce i jejich mechaniky, a i když letos nesněžilo, padaly alespoň kroupy.

Program Jarní ceny začal v pátek volnými tréninky v nichž Karel Pešek na mokrém povrchu obsadil páté místo. „Už od rána jsem se těšil na motorku a i když mě čekala jízda na vodě, která mi poslední dobou moc nesedí, už od prvních kol jsem se cítil velmi dobře," uvedl Karel Pešek. „Časy byly uspokojivé, ale to pro mě nebylo důležité. Cíl byl po velké pauze bez motorky zase si vše osahat a zjistit co a jak funguje. Udělali jsme nějaké adekvátní nastavení, nasadili dva roky staré, jeté gumy a šli jsme do toho. Všechno bylo fajn, jen jsme měli problém s převodovkou a z výfuku se nám kouřilo jak z lokomotivy. Tak jsme do druhého dne udělali pár změn."

Sobota už byla dnem prvního závodu, kde Karel obsadil šesté místo po krásném souboji s Markem Červeným. „Kvalifikace dopadla dobře, když vezmu v potaz kouření z výfuku a vypadávání třetího a čtvrtého kvaltu, což v Brně nechceš. Přestože se nám závadu nepodařilo odstranit, rozhodli jsme se jít do závodu a doufali, že to motorka vydrží.“

„Závod? Od začátku jsem věděl že to takhle dopadne a já budu bojovat s Márou. Na kluky vpředu jsem bohužel teď neměl díky naším problému s motorkou. Do závodu jsem nedal ani nové gumy, přišlo mi to zbytečné. Přes všechny problémy jsem si užil jak samotný závod, tak i krásný souboj s Márou, se kterým jsme se několikrát předjeli.“

Nedělní závod pak proběhl za vydatného deště a Karel toto náročné klání dokončil jako pátý v pořadí. K nedělnímu závodu Pešek poznamenal: „Trošku jsem chtěl aby pršelo, jelikož tolik netlačíte na pilu a doufal jsem, že to pomůže převodovce a hlavně chci jezdit hodně na vodě. Nechal jsem tam opět staré gumy, dokud to drží a je vzorek, není potřeba měnit (smích). První dvě kola mě trvalo než jsem se dostal do tempa, tím pádem mi kluci z předu ujeli a už jsem neměl šanci s nimi bojovat.“

„Převodovka opět zlobila, což mě hrozně omezovalo, ale i tak jsem si to užíval a dokázal každým kolem zrychlovat. S časem jsem byl spokojený ,dokázal jsem výrazně zrychlit na vodě oproti  MS STK 1000 2018, což jsem chtěl a i přes všechny problémy se to povedlo. Teď nás čeká dát motorku dohromady, aby vše bylo jak má být a já se nemusel takhle blbě vymlouvat (smích). Děkuji všem za podporu a svým partnerům Uniserv, EP-SC, Bona Vita, Motoforza, Vágner sport, SBK, LJRacingCZ, F-Moto.cz a www.tiskdo1000.cz za podporu."

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist