Czech Tourist Trophy slibuje luxusní podívanou

Po předloňské kovidové pauze a loňském roce, ve kterém se odjel jen závod pod názvem 300 zatáček Gustava Havla, se letos opět vrací oblíbená Czech Tourist Trophy. V ní se společně s klasiky a sajdkáristy představí piloti mezinárodního seriálu International Road Racing Championship a už předběžný pohled do startovních listin napovídá, že půjde o prvotřídní sport.
 

Předchozí dvě sezóny byly opravdu dost komplikované, ale letos to hořičtí pořadatelé rozjeli opět naplno. Všichni roadracingoví fandové si už mohli užít skvělou podívanou při květnových Zatáčkách a jsem si jistý, že nastávající Czech Tourist Trophy za květnovým závodem rozhodně nebude nijak zaostávat – naopak! Už nabité startovní listiny dávají najevo, že se bude jednat o dost možná nejnabitější závody v celé historii hořického závodění. Hořické závody jsou vždy svátkem a je jasné, že opravdový fanoušek se nespokojí pouze s nedělní návštěvou, protože stejně zajímavé jsou vždy sobotní kvalifikace spojené s návštěvou depa, stejně jako páteční představení jezdců a autogramiáda, která opět proběhne v areálu Muzea Czech Road Racingu – ani jeho návštěvu byste neměli vynechat!

Časový harmonogram

Sobota 13.08.2022

08:30 – 08:45 15 Volný trénink IRRC SSP
08:55 – 09:10 15 Volný trénink IRRC SBK
09:30 – 09:50 20 I. měřený trénink Klasik 175 ccm + 250 ccm
10:10 – 10:35 25 I. měřený trénink IRRC SSP
10:55 – 11:15 20 I. měřený trénink Klasik 350 ccm
11:35 – 11:55 20 I. měřený trénink Klasik 500 ccm + 750 ccm
12:15 – 12:40 25 I. měřený trénink IRRC SBK
13:00 – 13:20 20 I. měřený trénink SIDE
13:20 – 14:00 40 Přestávka
14:00 – 14:20 20 II. měřený trénink Klasik 175 ccm + 250 ccm
14:40 – 15:05 25 II. měřený trénink IRRC SSP
15:25 – 15:45 20 II. měřený trénink Klasik 350 ccm
16:05 – 16:25 20 II. měřený trénink Klasik 500 ccm + 750 ccm
16:45 – 17:10 25 II. měřený trénink IRRC SBK
17:30 – 17:50 20 II. měřený trénink SIDE

Neděle 14.08.2022

08:30 08:40 08:45 10 IRRC SSP
09:45 09:55 10:00 7 Klasik 175 ccm + 250 ccm
11:00 11:10 11:15 10 IRRC SBK
12:15 12:25 12:30 7 Klasik 350 ccm
13:30 13:40 13:45 10 IRRC SSP
14:45 14:55 15:00 7 Klasik 500 ccm + 750 ccm
16:00 16:10 16:15 10 IRRC SBK
17:15 17:25 17:30 20 minut SIDE

Startovní listiny – kde hledat favority?

Milovníci klasických motorek určitě prominou, ale nejprve se budu věnovat mezinárodnímu seriálu na přírodních okruzích IRRC. Po závodech v Hengelu, Imatře a Chimay jsou Hořice čtvrtým zastavením pětidílného šampionátu a zbývat bude už jen závěrečné klání ve Frohburgu. V silnější třídě Superbike se představí celá špička, kterou navíc doplní velmi zajímaví piloti startující na divokou kartu. V čele tabulky velezkušený Belgičan Vincent Lonbois, mj. velmi úspěšný účastník seriálu mistrovství světa Endurance. Ten ze šesti závodních jízd čtyřikrát zvítězil a jen nepříliš vydařený dvojzávod ve finské Imatře zapříčinil to, že jeho náskok před Němcem Davidem Datzerem jsou pouhé dva boy. Datzer ovšem Hořice umí, což dokázal i svým květnovým vítězstvím, takže je možné, že se po Hořicích pořadí na čele bude měnit. Švýcar Lucas Maurer, Fin Ermo Kostamo, Nizozemci Joey den Besten a Virgil Amber Bloemhard, loňský šampión a držitel tamního traťového rekordu Didi Grams z Německa s krajany Nicem Müllerem, Patrickem Hoffem, Balgičan Laurent Hoffmann – v podstatě bych mohl vyjmenovat celou startovní listinu – co jméno, to pojem! Z našich střelců bude patřit k největším favoritům Kamil Holán, který sice letos v tomto seriálu odjel pouze jednu závodní jízdu v Imatře, ale v Hořicích si určitě bude brousit zuby na stupně vítězů, na jejichž stříbrném stupínku skončil i v květnových Zatáčkách. Během nich zaznamenal velmi úspěšnou premiéru i Karel Pešek, a protože se už tehdy zapojil do bojů v první pětici, bude tento víkend patřit mezi aspiranty na vítězství. Kvarteto českých mušketýrů dále doplní nestor hořického závodění Jiří Petrla a také Petr Plichta.

Neméně nabitá bude i kubatura Supersport, které po třech odjetých závodech kraluje náš reprezentant Marek Červený. Ten se do čela tabulky dostal po dvou vítězných jízdách v Chimay a vystřídal dosud vedoucího Nizozemce Jorna Hamberga. Další jezdci na tuto dvojici už mají poměrně výraznou ztrátu, ale ani v Hořicích rozhodně nebudou chybět Němci Thomas Walther, Sebastian Frotscher, Wolfgang Schuster, Nizozemec Ilja Caljouw, velmi silná ekipa přijede z Francie, stejně jako z tradiční bašty roadracingu, tedy s britských ostrovů. Mezi nimi bude zářit i hvězda ověnčená triumfy z Tourist Trophy a to Gary Johnson – dvojnásobný vítěz tohoto legendárního závodu. Jeho účast je už jen formálním potvrzením toho, co už dávno víme – hořický závod je nedílnou součástí světového road racingu! Na rozdíl od superbiků zde budeme mít poměrně silné zastoupení a spolu s Markem Červeným se opět představí nejen Kamil Holán a Karel Pešek, ale také Michal „Indi“ Dokoupil, Karel Brandtner, Matěj Vít, František Loučka, Jan Nehasil a Martin Sedlák, naopak absentovat bude bohužel stále zraněný Petr Najman.

 

Nejenom současnými motocykly je živ motocyklový fanoušek a na své si přijdou i milovníci klasických strojů. Ty se představí ve třech kláních, přičemž dvě z nich budou společné pro dvě kubatury (klasifikovány budou pochopitelně zvlášť). První bude spojený závod Klasik 175 ccm a Klasik 250 ccm, ve kterých se představí jména provařená nejenom v Hořicích a to například Karel Kalina, Jaromír Tázler, Ingo Graemer, Milan Šobáň, Jiří Obtulowicz či Miloš Thér (ve stopětasedmách), ve čtvrtlitrech pak budou patřit k největším favoritům Vítězslav Hatan, Jiří Švihnos nebo Martin Slanec.

Samostatně pojede třída Klasik 350 ccm, kde se s dvoutaktními stroji Yamaha sedlanými například Hatanem, Švihnosem, Slancem, Luďkem Málkem či Miroslavem Jebavým utkají čtyřtaktní Hondy CB, kterou bude vodit například bývalý vicemistr světa Rolf Blatter ze Švýcarska, stejně jako Ondřej Mráz, Radek Antoš nebo Jaroslav Kykal. Vedle dvou jednostopých evergreenů této kubatury ale uvidíme například i stroje Moto Morini 350 Strada, Aermacchi Ala d´Oro, AJS 350 Seely, polský Junák 350 L10, stejně jako tuzemské Jawy, ČZ a Ogary.

V nejsilnější třídě pojedou společně kubatury Klasik 500 ccm a Klasik 750 ccm. Mezi půllitry bude opět startovat Rolf Blatter se Seeley BSA 500 Gold Star, uvidíme i stroj Paton 500 BL 3 sedlaný Belgičanem Hermanem Verbovenem, Norton 500 Petty Manx s Britem Davidem Webberem, ale nejpočetnější budou samozřejmě Hondy CB 500, s nimiž se představí například Jan Volák, Tomáš Maixner nebo Pavel Kačena. Ještě pestřejší startovní pole bude k vidění v sedmsetpadesátkách, kde budou zastoupené italské stroje Moto Guzzi, laverdy, britské Triumphy, BSA, Seeley Weslake, chybět nebudou ani boxery BMW, stejně jako Hondy CB 750. A jména pilotů? František Loučka, Robert Hůle, Vitězslav Vyhnálek, Pavel a Jaroslav Jančíkovi, Rakušan Johann Fuerboeck, Němec Klaus De Monte, Nizozemec Jarno Jonker… určitě by stálo za to vyjmenovat všechny účastníky, ale náš report je pouze stručnou pozvánkou, kompletní startovní listiny jsou na webu AMK Hořice, kde najdete i veškeré aktuální informace.

Třešničkou na dortu bude určitě závod Sidecar, o jejichž pořadí na rozdíl od všech předešlých klání rozhodne co nejpravidelnější jízda – nikoliv pořadí v cíli. Kdo ale tyhle střelce zná, tak moc dobře ví, že to rozhodně není na škodu, protože všichni se drží hesla: „pokud chceš jet co nejpravidelněji, jeď naplno!“ Pohled na tyhle motocyklové akrobaty a jejich nádherné stroje tak bude určitě skvělým rozloučením s celým programem.

   

Informace o redaktorovi

Martin Hakl - (Odebírat články autora)
Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist