Seznamte se s flat trackovými mistry republiky
Text: Martin Hakl | Foto: Press | Foto: Radim Pustějovský; Motorsport revue | Zveřejněno: 11.12.2019 | Zobrazeno: 7 391x
Kapitoly článku
Pavel Pučko – vicemistr ČR kategorie FT1 Competition
Pavel je dozajista největší hvězdou českého flat tracku a během jedné dekády, kdy se tomuhle sportu věnoval, nejenže dokázal v roce 2017 získat titul mistra České republiky, ale byl v podstatě jediným českým jezdcem, který mohl držet krok se zahraničními piloty jak v našem mistráku, tak ve světovém poháru. Nebyl však aktivní pouze jako jezdec, ale dlouhodobě se také podílel na organizování flat trackového dění u nás. Zdravotní problémy ho bohužel donutily ukončit závodní kariéru, ale svět flat tracku neopouští úplně a bude se věnovat trénování svých nástupců a i nadále se podílet na koordinaci a organizaci tohoto sportu.
Ahoj, trošku se nám na začátek představ. Práce, rodina, koníčky...
Ahoj, je mi 28 let, bydlím spolu s rodiči v Mlčechvostech a pracuju jako řidič u České pošty. Zdaleka největším koníčkem jsou samozřejmě motorky, ale mám rád sport obecně, rockovou hudba, a dobrý film.
Jak dlouho jezdíš na mašině? Kdy jsi začal závodit? V jaké disciplíně?
Závodím od roku 1999, kdy jsem začal jezdit motokros na italské dětské krosce LEM 50ccm v mezinárodním mistrovství Slovenska. Motokros jsem jezdil do roku 2003 a od sezóny 2004 jsem pokračoval ve speedway.
Proč jsi přesedlal na flat track? Jak ses o něm vlastně dozvěděl?
V roce 2009 jsem závodil jako jezdec pražské Markéty v klasické ploché dráze. Během memoriálu Luboše Tomíčka se konal vložený závod flat tracku který jeli hlavně Holanďani a Němci. Měli pár motorek navíc, takže oslovili mě a pár dalších kluků jestli se nechceme svézt, a samozřejmě sem si to chtěl zkusit. Okamžitě si mě tato disciplína získala. Od té doby jsem byl u všeho, co se u nás kolem flat tracku dělo.
Co tě na flat tracku nejvíc baví? Co je pro tebe při závodění na oválu nejnáročnější? Doporučil bys ho i jiným motorkářům?
To co mě na něm baví nejvíc je asi hra s motorkou, která nemá plný rejd řízení jako plochodrážka a má zadní tlumič. Toto vše jízdu ve smyku dost komplikuje a to mě baví. Dále se mi proti klasice líbí i to že jezdíme jízdy na víc kol a je daleko větší zábava, když nás jede po startu do zatáčky dvanáct a ne jenom čtyři jako ve speedway. Myslím si že flat track je ideální trénink pro všechny motocyklové disciplíny, jak už léta ukazuje ať už Valentino Rossi s celou svou akademií, tak i další závodníci ze špičky světového motosportu.
Závodní kariéru budeš muset ukončit, ale předpokládám, že ze světa levých zatáček úplně nezmizíš...?
Bohužel je to tak a moje kariéra na dráze je u konce. Nechci od tohoto sportu odejít úplně a tak chci pořádat soustředění, kde bych chtěl předávat dalším klukům něco z toho, co jsem se za ty léta naučil já. Dále bych chtěl pomoct i s organizací českých závodů, na kterých jsem se už podílel v letech minulých.
Jak probíhala tvoje příprava na závod? Vystačil sis se šroubováním v garáži a ježděním na trati, nebo jsi volil i jiné způsoby: běhání, kolo, posilovna, motokros?
Moje příprava probíhala hlavně ve stylu běh a kolo, to mi pomáhalo moc. V zimě toto nahrazovaly běžky, a když byl čas a počasí, vyjel jsem na motokros.
Jaký jiný motorsport tě baví?
Moc rád se svezu na krosce, rád sleduju taky speedway, kterou sem jezdil a od dětství se rád podívám na Moto GP.
Máš nějaký jezdecký vzor?
Valentino Rossi a Greg Hancock.
Jaký byl tvůj nejlepší a nejhorší závod, nebo zážitek na motorce?
Nejhorší asi všechny, když byl nějaký úraz, ale spoustu si jich nepamatuju. Nejlepší byly samozřejmě všechny, které byly vítězné, ale nejvíc mi asi uvázlo v paměti třetí místo na mezinárodním závodě při výstavě Eicma 2015. A co se zážitků týče tak těch při závodění bylo nespočet!
Jezdíš na motorce i v provozu?
Ne. Já se na motorce bojím :) takže na ni nemám ani řidičák.
Kdo ti v závodění nejvíc pomáhal? Komu bys chtěl poděkovat?
Za ty léta těch lidí bylo opravdu hodně a úplně všechny jmenovat nejde. V první řadě samozřejmě musím poděkovat rodičům, kteří mi pomáhali hodně. Větší část závodní kariéry mi pomáhal také strýc Marián Troliga, a v době, kdy sem jezdil speedway tak nemohu zapomenout na lidi z Markéty jako pan Špinka nebo pan Schneiderwind. Od roku 2015 mi moc pomáhal Martin Tůma z týmu 833. Moc si cením i lidí, kteří mi fandili.
Já Ti Pavle zase děkuju za všechno, co jsi pro tuzemský flat track udělal, přeju v další životní roli jen to nejlepší a hlavně hodně zdraví!
Informace o redaktorovi
Martin Hakl - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)
Kapitoly článku
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.