Flat Track vstupuje do nové sezóny s kategorií pro juniory

Český flat track na začátku druhé dekády svojí existence už patří mezi stálice tuzemského motocyklového sportu. V loňské sezóně narostl počet domácích závodů, zvýšil se a stabilizoval počet účastníků ve třídách klasiků i veteránů a zároveň si náš reprezentant připsal úspěch v podobě bronzové medaile z mistrovství světa. Vypadá to, že pozitivní trend bude pokračovat i v letošním roce, kdy bude vypsaná nově vzniklá třída, určená pro mladé adepty tohoto adrenalinového sportu. 

Kapitoly článku

V sezóně 2023 bude uspořádáno celkem devět závodů s tím, že pouze ve dvou z nich se současně představí všechny čtyři kategorie. Spolu s tradiční třídou FT1 Competition bude ve všech osmi závodech k vidění i FT Classic, tyto třídy budou střídavě doplňovat pohárová kategorie Veterán (6 závodů) a nově vypsaná juniorská kategorie FT Young, která pojede celkem v pěti kláních. Všechny čtyři třídy se sejdou při víkendovém závodě v Divišově, kde se spolu s klasickým oválem utkají na trati typu TT obsahující i vnitřní smyčku s pravou zatáčkou. Třešničkou na dortu bude určitě zářijový závod mistrovství světa v Pardubicích.

MM ČR FLAT TRACK + pohár veteránů 2023

21.04 Pardubice (FT1- Classics- FT Young)
08.05 Kopřivnice (Veterán)
27.05 Slaný (FT1- Classics- FT Young)
10.06 Březolupy (FT1 - Classics - Veterán)
24.06 Praha (FT1- Classics - FT Young)
08.07 Divišov TT (FT1- Classics -Veterán - FT Young)
09.07 Divišov (FT1- Classics -Veterán - FT Young)
26.08 Chabařovice (FT1- Classics -Veterán)
30.09 Svitavy (FT1- Classics- Veterán)

23.09 Mistrovství světa Pardubice

Čeští flat trackeři se již tradičně zapojí i do světového šampionátu, který bude mít letos pět závodů a vedle domácích Pardubic se pojede ještě ve Velké Británii, Maďarsku, Itálii a Francii. Hodně napilno tak bude mít letos Ervín Krajčovič, který si spolu s obhajobou domácího titulu kategorie FT1 Competition a „světového“ bronzu naplánoval i další velkou výzvu v podobě účastí ve dvou závodech třídy AFT Singles prestižní zámořské série AMA, které se uskuteční na začátku března v legendární Daytoně. Spolu s Kračovičem by měli naše barvy hájit i Ondřej Svědík a Jiří Kraus, tedy jezdci, kteří oblékli reprezentační dresy už v loňské sezóně a svoji nominaci potvrdili i umístěním v domácím šampionátu. V pozicích reprezentačních náhradníků a adeptů na přidělení divoké karty budou Radek Podhadský a Tomáš Kolařík. Vloni u nás v této kategorii bodovalo dvaadvacet jezdců, přičemž dvanáct domácích závodníků doplnilo deset ze zahraničí. Podobné počty by měly být k vidění i letos a opět bychom se měli dočkat porovnání sil mezi "tradičnícmi" flattrackery se střelci i dalších disciplín, kteří na plochodrážní ovál vyrážejí jako ke svěmu doplňkovému sportu - ať už silničáři (Oliver König, Filip Salač, Jan Halbich) ledaři (Markus Jell) či motárdisté (Pavel Kajgr).

Další mistrovská třída, kterou je kubatura FT Classic, se po několika slabších letech vloni opět představila v plné síle a ozdobou bylo nejenom plné startovní pole, kdy se představilo sedmnáct jezdců, ale hlavně velmi vyrovnaný soboj o titul. V něm nakonec zvítězil Jakub Sluka, který o pouhé čtyři body porazil Pavla Balšínka. V letošním roce se sice "Balša" na oválech nepředstaví, ale očekává se souboj tradičních klasiků (Petra Koláře, Jirky Mikšovského, Petra Mrázka, Radovana Bednáře, Michala Špačka, Jirky Slezáka) s loňskými nováčky téhle kategorie, stejně jako příchod dalších nových jezdců včetně několika zahraničních účastníků, kteří vloni ozdobili víkednový svátek v Divišově. Klasici budou rozhodně i letos patřit k ozdobám flattrackového mistráku!

Kategorii Veterán, která je určená strojům vyrobeným do roku 1962, pro letošní rok čeká novinka v podobě možnosti využití speciálních flattrackových pneumatik, jenž této třídě byly do loňské sezóny zapovězeny. Od této novinky se očekává zvýšení bezpečnosti jezdců, protože standartní pneumatiky určené pro silniční provoz neodpovídaly rychlostem a jezdeckému nasazení, kterých tato třída v posledních sezónách dostahovala. Zároveň se ale zvýší i konkurenceschopnost těchto strojů, a jejich majitelé se s nimi tak budou moci plnohodnostě zapojit i v mistrovské třídě FT Classic. Vloni titul přeborníka Autoklubu ČR získal Roman Marek, ale Jaroslav Franců bude letos chtít určitě opět vše vrátit do starých kolejí a prvenství odvézt opět do Českého Ráje. K velkým favoritům bude ale určitě patřit i plochodrážní evergreen Vlado Višváder, stejně jako jeho pardubický kolega a pamětník prvních veteránských klání František Chvojka.

Jak už bylo zmíněno v úvodu, pro letošní rok je vypsána nová třída pro nastupující generaci FT Young. Je určena pro jezdce ve veku 11 – 16 let s platnou licencí AČR (uznané jsou licence pro všechny moto disciplíny) a mohou v ní startovat stroje o obsahu 85ccm – 125ccm. Motocykl musí mít demontovanou přední brzdu (mimo závodu TT), dále musí být vybaven tzv. chcípákem, trhacím vypínáním motoru s nepružným 30cm dlouhým provázkem na ruku. Přestože například FT1 Competition má jasně předepsaná devatenáctipalcová kola, tak pro tyto menší stroje zatím flattrackové gumy nejsou - proto v úvodní sezóně budou organizátoři hodně benevolentní a velikost kol nebude nijak omezená. Základní pravidlo bude maximální hloubka dezénu 8mm a minimální 2mm. Doufejme, že tahle nová kategorie přiláká nové tváře ať už stálých účastníků flat tracku či motokrosaře nebo motárdisty, kteří si s lehce upraveným strojem mohou vyzkoušet zcela novou a atraktivní disciplínu.

Další informace nejenom k této třídě, ale i celému šampionátu najdete na webu flattrack.cz.

Informace o redaktorovi

Martin Hakl - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist