TZ Dalfos Racing: report 5.závod a zhodnocení sezóny RT2021

O víkendu 11.-12.9. byl závěrečný závodní víkend této sezóny a netradičně se jel závod v neděli. Byl to nenašlapanější závodní víkend co do počtu jezdců, jelo 118 závodníků!!! Naši jezdci Martin s Michalem, tentokrát znovu i David Řípa jeli v kategorii New Commers s 29 závodníky. 

Martin byl před závodem na čtvrtém místě a snem bylo udržet TOP5 v celkovém hodnocení. Povedlo se?
 

Pátek

My vyrazili do dějiště posledního závodu už v pátek, na volné ježdění. Ještě že jsme jeli dříve, protože se problémy s technikou dostavily už v pátek. Martin zajížděl motor po menší repasi, aby byla jistota do posledního závodu. V poledne už mohl víc tahat ale zjistilo se že asi nový stator nefunguje jak by měl. Při výměně došlo k problému se šroubkem co drží stator a kus šroubu zůstal v závitu. Nešel na místě vyndat a tak došlo na připravený nový motor. Takže plán odpoledne byl zajíždění znovu. Až ke konci dne mohl víc tahat a dostal se na svůj nejrychlejší čas, který kdy jel (1:00,210). Michal neměl tolik problémů, ale ty přišly až v dalších dnech. To poslední Mýto je prokleté, každý rok je nejvíce problémů právě zde a to nejen u nás.
 

Sobota

V sobotu byly na programu tréninky, dopoledne Martin jezdil lehce nad minutu a Michal nad 1:01. Chtěli jsme nadále zrychlovat a bylo potřeba se posilnit masem na grilu. Po obědě se soukat do kombinézy většinou moc nechceme s plným bříškem, spíše si dát dvacet někde na lehátku :D Ale Martin v jízdě hned po obědě se dostal se svým časem pod jednu minutu. Byl to cíl víkendu, alespoň jedno kolo jet pod minutu. Ale nebylo jen jedno a dál během odpoledne zrychloval. Michal se stále trápil, i když se snažil vytáhnout za Martinem tak po pár zatáčkách opět ztrácel. David též zrychlil a dokonce se dostal pod 59s na kolo. Martin v sobotu měl nejlepší čas 59,096s a Michal se stále držel nad jednu minutu na kolo.

Neděle

Ranní tréninky byly v chladném počasí a navíc nahoře v esíčku byl nasypaný vapex ze sobotní poslední jízdy Fastu, kdy vytekl olej na dráhu asi 30m pruh ve stopě. Ale postupně se vyjezdilo a v tréninkách se už jezdily časy jako v sobotu. Martin s Davidem chtěli startovat v první desítce, na to ale museli zajet pod 59s. Pod tuto hodnotu se v sobotu dostal jen David pár kol a Martin ještě ne. Ale v tréninkách se vzájemně vytáhli a dostali oba pod 59s. David startoval ze sedmé pozice a Martin z osmé. Michal startoval z 19.místa.

1. závod

Start se nejlépe povedl Martinovi a hned se dostal na čtvrtou pozici, jen v první zatáčce se před něj dostal Bartolšic. Takže v prvním kole se držel na pátém místě. Hůře se povedl start Davidovi ale přesto se držel v první desítce na osmém místě na dohled Martina. Michalovi též se povedl start a dostat se o pár míst dopředu. Během prvních kol se Martinovi jezdec před ním trochu vzdálil, protože odrážel útoky za ním jedoucího Stránského. Ale Kohoutková Stránského předjela a zaútočila i na Martina. Na rovince díky váze měla vyšší rychlost, Martin jí proto nebránil v předjetí aby se nesrazili a plán měl naopak se jí chytnout a dojet zpět Bartolšice. David se nadále držel kolem osmého místa ale přibližoval se k němu jezdec za ním. Michal jezdil okolo šestnáctého místa. Martin se vytáhl za Kohoutkovou a držel s ní krok, s časy jezdil každé kolo pod 59s a v jednom kole zajel svůj osobní rekord 58.120! Dojeli Bartolšice a Kohoutkové se podařilo předjet opět díky své váze na rovince. Martin to zkoušel ale neměl dostatek odvahy tvrději zaútočit a měl za sebou stále Stránského. Který se nevzdával. Ale věděl že Kohoutková je jen kousek před ním a po dojetí závodu bude v celkovém hodnocení mít stále náskok na pátém místě před šestou Kohoutkovou. Proto raději neriskoval. Pár kol před koncem měl David kontakt s jezdcem, který mu to poslal při předjíždění a než stačil zareagovat byl na zemi. Závod proto již David nedokončil. Martin cílem projel na šestém místě a Michal na čtrnáctém, v tomto závodě Michal zajel též svůj nejlepší osobní čas na kolo 1:00.175.

2. závod

David si chtěl zlepšit chuť, Martin opět dojet s dostatkem bodů aby udržel svou pozici v hodnocení před Kohoutkovou a Michal šel do závodu bez komplikací. Start závodu se nepovedl Martinovi, kdy se mu přizvedl Stomp na zadní. I když chtěl po startu hned na 4.-5. místo. Ale mnohem lépe odstartoval David, který se dostal na páté místo za něho. Martin mu to přál aby místo udržel. Michal zůstal na osmnáctém místě. Tempo druhého závodu bylo pomalejší ale přesto bylo stále o co jet. První kola se první skupinka stále držela spolu a sedmý Martin měl stále i první jezdce na dohled. Několik kol tlačil znovu na Bartolšice, který průběžně vedl šampionát a potřeboval dojet. Proto své útoky Martin opět nechtěl přiostřovat, aby se nesrazili a nepokazil oběma sezónu. Ale snažil se co nejvíce kol udržet za sebou Kohoutkovou, aby potom nepoodjela. Pár kol ke konci, ale s vidinou možnosti předjetí Bartolšice na cílovce kdy soupeři motorka nejspíše vynechala zvolil ale horší stopu a nepovedlo se, navíc je předjela oba Kohoutková. Ale až do cíle Martin na něj tlačil a chystal se to zkusit v posledním kole. Bohužel se do souboje přimotala jezdkyně předjížděná o kolo, která je ne a ne pustit. Navíc se málem srazili když zavřela zatáčku a Martin měl co dělat aby do Bartolšice nevletěl. Cílem nakonec Martin dojel osmý a Kohoutková šestá, bodový zisk byl dostatečný pro udržení pátého celkového umístění v sezóně! Davidovi se povedla životní jízda v druhém závodě a své páté místo udržel od startu až do cíle. Michal též jel na stejném místě až do cíle na osmnáctém fleku.

Zhodnocení sezóny

Kategorie New Commers pro nás amatéry, kteří ani nemají čas na trénink byla ideální ale přesto nebyla jednoduchá a zrychlovali jezdci každý závod. První závod byla velká šance na vodě, že bratři budou na bedně. Ale v první jízdě vyřadila Michala voda na svíčce a v druhé bohužel přemotivovaností spadl už v druhém kole závodu. Martin tehdy dojel třetí a druhý, jeho první bedna a je dost možné že i poslední :D Od té doby každý závod byl Martin lepší, Michal měl i častěji nějaké komplikace s motorkou a i když motorka jela, jeho styl nebyl dostatečně rychlý pro posun kupředu. Ze všech okruhů kde jsem byli, bylo nakonec nejhezčí svezení na těžším okruhu v Třinci. Ale nejvíce nám sedí Mýto. Letos jsme měli divokou kartu v teamu s Davidem Řípou, který jel s námi v Třinci a teď poslední závod v Mýtě. Podle všeho bude pod Dalfos Racing jezdit příští sezónu. Před sezónou jsme měli běžné cíle, jezdit v první desítce a v Mýtě jet kolo pod minutu. Dařilo se to jen Martinovi, který každý závod byl v první desítce a nejhůře dojel 9. v Písku. Michal měl slabší sezónu a jeho nejlepší umístění bylo v Písku 13-té místo. Sezóna je u konce, čeká nás už jen vyhlášení. Ale už nyní se těšíme na další sezónu Rival Trophy 2022. Michal se určitě bude snažit dostat na časy Martina a snad uvidíme i více bratrských soubojů na dráze. Na trénink ale nebude moc čas ani příští rok. Přesto Martin se bude snažit bráchovi pomoci zrychlit.

Teamové hodnocení

Putovní pohárek - za nejvíce získaných bodů v sezóně dostává Martin - 100b (Michal 9b)
Zlaté víčko - za nejlepší zajetý čas ve Vysokém Mýtě získává Martin - 58.120 (Michal 1:00.175) Velké poděkování všem co nám fandí, podpoře z rodiny a přátel. Speciálně mechanikovi Lukáš Š. za práci na našich strojích a Lucince H. za zázemí v depu. Samozřejmě děkujeme všem sponzorům Dalfos Motoshop, J. Bartoň z Design69, MBW, Yacco, Unpass, Circuit, Stomp, Motoškola Landa. Díky rodině a přátelům že jste přijeli podpořit, i když na fotce nejsou všichni

Informace o redaktorovi

Martin Hakl - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 3 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
IvanDvoutakťák přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist