Matt Pitbike Team - shrnutí sezóny Rival Trophy 2021

Matt Pitbike Team nám ve svojí tiskové zprávě popisuje průběh sezóny šampionátu Rival Trophy.

Sezona pro mě a náš team – Matt pitbike Team začala mnohem dřív než prvním oficiálním testováním ve Vysokém Mýtě. Celou zimu jsme připravovali motorku a ladili motory na výherní sezónu. Loni nám bedna utekla o pár bodů kvůli technickým potížím, a proto jsme nic nechtěli nechat náhodě. Po oficiálním testování kam jsme jeli s upraveným motorem i podvozkem jsme očekávali, že motorka bude mnohem lepší a rychlejší než předešlý model RS1 – 140. Nečekaně v prvním kole hned lehký pád nejspíš kvůli novým mastným pneu, ale to nic nezměnilo na chuti pokračovat dál. Na konci testování náš jezdec #666crysuperstar AKA #Matt Lusk AKA Martin Kuncman nebyl úplně spokojený, ale chtěl tomu dát čas a šanci.

Se zvláštním pocitem z motorky jsme přijeli i na první závodní víkend opět do Vysokého Mýta kde nečekaně pršelo a nás zaskočilo nedostatek mokrých pneu u pořadatele. Zvláštní pocit z motorky se mnohem víc prohloubil, hned jak jsem najel se suchými pneu na mokrou trať. Pitbajk vůbec neseděl a za mokra se nedalo moc zvyknout na nový setup. Kvalifikace sice proběhla na suchu, ale nebyla nějak slavná a hřebíčkem do rakve byla průtrž mračen před závodem, která rozhodla o předposledním místě v prvním závodě a nedokončení druhého. Tento víkend byl hodně náročný na psychiku našeho jezdce. Další závodní víkend se odehrával v Třinci na Steelringu vzdálený asi 430km od domovského zázemí týmu. Drama se odehrálo už týden před závody, kdy nám bouchnul odvoz a museli jsme narychlo koupit auto na cestu a spaní. Naštěstí jsme sehnali Citroen Berlingo za 40k a mohli jsme frčet si zlepšit náladu. Do Třince jsme dorazili po dlouhé cestě, ale dorazili a dokonce s jádrem Teamu #Petrem Kuncmanem, který by zasloužil medaili za koučování a spoting. Nicméně trať nám sedla docela skvěle a první den to vypadlo dost nadějně. Nechali jsme přeměřit výkon naší bestie, abychom věděli jak jsme na tom a výsledek byl takový, že se divil samotný #PIER COPPA.

Bohužel i Třinec byl pro nás smolný a kvalifikace proběhla tak, že náš jezdec byl cca 12 a první závod dojel mimo body a v druhém závodě, který byl kvůli počasí snad 10x restartován a nakonec prohlášen za mokrý. Narychlo jsme si poprvé přezuli gumy a najeli na dráhu asi 5 sekund před uzavřením pitlajny. Moc času na test gum nebylo a bohužel v předposledním kole to Martin, náš závodník, zahodil z 8. Místa, které by přineslo body a uspokojení předchozí pochybné nálady. Místo toho tým čekala opět dlouhá cesta domů bez bodu a s potlučeným pitbikem. Myšlenky a nálada našeho jezdce nebyla úplně dobrá a nezlepšila jí ani představa, že máme další závodní víkend v Chebu opět za mokra a za necelý měsíc, když pitbike nebyl ve stavu schopnosti jezdit po posledním pádu z Třince. Abych připomněl – Martin neměl stále pořádně dobrý pocit z pita. Tréninkový den jsme si užili za mokra a najezdili minimum a doufali jsme na slunečnou sobotu, která přišla a s ní naneštěstí i technické problémy s motorem, který začal brát olej. Tuto trať jsme neměli vůbec najetou a tak jsme startovali z posledních řad, ale oba závody jsme dojeli sice bez bodu, ale dojeli! 3. Závodní víkend, tentokrát v Písku! A na to jsme si už začali věřit, že to dáme! Tři debakly stačily a s fresh hlavou jsme šli, zase moknout. Naštěstí se počasí umoudřilo a dalo nám sluníčko. Během dvou dní začal Martin sbírat poznatky z motorky a začínal chápat, kde funguje a kde naopak ne. Za den s tím udělal kus práce a v kvalifikaci si vydřel 14. flek na startu i s menší enduro vložkou když mu nevyšla zatáčka a střihl si to hezky pěkně trávou, ale bez pádu! V prvním závodě Martin urval 3 body. V druhém závodě to mělo podobný scénář, ale dojel o 3 pozice hůř. Nicméně zde začalo trochu fungovat sebevědomí a nový prototyp motoru poskládaný z dílů z Aliexpressu.Tahle sezóna byla pro nás devastující hlavně na psychiku, ale to změnilo poslední Vysoké Mýto, které bylo sice taky smolné, ale zde se odehráli věci větší mimo okruh. Udělali jsme novou spolupráci s #Dalfosracing a #Dalfosmotoshop, která je nám velice sympatická na rozdíl od předešlých neosobních spoluprací. Nicméně našim cílem bylo hitnout nereálných 58s na kolo. Ani Martinův rival #Jiřík Frydrychovsky tomu nevěřil, ale společnými silami to kluci skoro zvládli, Jiřík se zasekl na čase 59,1 a Martin dokonce na 58.7. V závodě měl Martin navrch oproti Jirkovi, ale nečekaně mu odešel motor – zadřel na klice a musel odstoupit hned z prvního závodu a tudíž do druhého ani nenastoupil.

Z toho co jsme napsali, by se dalo usoudit, že jsme si vybrali dost „Černého Petra“, ale zase na druhou stranu máme asi i energii ustát dobu kdy je všechno úplně v pi*i. Je to škoda měli jsme očekávání, kterých jsme se bohužel nedočkali, ale jdeme dál a pevně věříme, že s tím našim šrotem jak někdo rád říká „bajkem z popelnice“, dokážeme velké věci!

Poděkování

Rodina
Daniel Kišš
Peťan Kuncman
Martin Verner a Bea
Martin Douda s teamem
Zuzka
Ruda
Otík a Eliška
Jirka AKA Frýďa
Intercars
Fanouškům na Youtube
a všem kdo nám pomohl a fandil i v dobách kdy to fakt nešlo!
Díky MOC!

Informace o redaktorovi

Martin Hakl - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 3 Kč od 1 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist