Dalfos Racing po Vysokém Mýtě

Jezdci týmu Dalfos Racing hodnotí první závod seriálu Rival Trophy, který se konal ve Vysokém Mýtě.

Nedočkavě jsme po minulé sezóně čekali na první závody v nové sezóně a minulý víkend už nadešel ten čas! 14. a 15. května byl termín prvního závodního víkendu ve Vysokém Mýtě. Účast už na prvním závodě byla nečekaná, protože bylo plné depo a celkem 100 jezdců! My jsme po minulé sezóně ve třídách ve Fast a Open spadli do nové kategorie New Commers. Přeci jen jsme začátečníci se závody a amatéři. Do Rival Trophy přibylo spoustu nových jezdců, kteří jsou zkušenější a mnohem rychlejší. Ale ani v té kategorii to nebude jednoduché, což jsme poznali už při prvním tréninku.

Páteční tréninky

Celý den pršelo a nám se na dráhu vůbec nechtělo. Počkali jsme si proto na odpoledne a obkroužili cca 15 kol. Raději jsme šetřili mokré pneumatiky na další den a doufali, že se pojede na suchu, protože mokro nemáme rádi a vůbec se na to necítíme. Protože jsme skoro vůbec netrénovali a Michal od posledního závodu seděl na pitu týden před závody asi 15 minut.

Sobotní závodní den

Probuzení bylo do slunečného rána a mohli jsme opět přehodit kola na suché. Stihli jsme jen první trénink, druhý se nejel, až kvalifikace ještě na suchu. Michal si vyjel 4-tou a Martin 13-tou pozici na roštu. Necelou hodinu před závodem přišel hustý déšť, hned se měnily kola na mokré. Na vodě jsme toho moc nenajezdili, tak jsme si říkali, že naděje na úspěch budou malé. Do závodu někteří nenastoupili a několik jezdců jelo stále na suchých pneu. V zaváděcím kole tolik pršelo, že si Martin chtěl jít radši něco pogrilovat :) . Ale nakonec se správně rozhodnul a do závodu nastoupil...grilovat se bude příště! 12:30 - odstartování závodu a Michal z první řady, kde stál sám, vyjel hned na první místo a Martin na páté. Během prvních kol Martina jezdec za ním předjel, protože jel nejistě a dělal chyby, které běžně nedělá v najíždění do zatáčky a i v řazení kvaltů. Ta voda prostě nedávala pocit jistoty. Ale postupně se zase uklidnil, aby stačil jezdci před ním, protože ho chtěl zase zpět předjet. Michal se držel s náskokem vpředu ale v půlce závodu musel odstoupit z prvního místa, v hustém dešti se mu dostala voda ke svíčce a motorka přestala jet. Všichni si mysleli, že vzteky své PBS hodí na zem... V závodě zůstal jen brácha Martin a když byly dvě kola do konce a jezdec před ním se začal ohlížet jaký má náskok, začala stíhací jízda o třetí místo. Spolu dojeli několik jezdců s předjetím o kolo, kteří mohli míchat pořadím. Když předjel jezdec před ním, musel se natlačit i Martin, aby neztratil kontakt. Svůj čas na předjetí si pošetřil na samotný závěr, nájezd do poslední zatáčky si více nadjel, aby mohl dát dříve plný plyn a na cílovce o půl metru dokázal získat třetí místo!

Mechanik Lukáš s Michalem řešili PBS, aby mohl nastoupit do druhého závodu, musel si spravit chuť. Motorka zase fungovala bez problému ve Warm-upu a už se vyhlížel start druhého závodu. Martin i přes úspěch v prvním závodě byl v klidu, aby se necítili pod tlakem být znovu vpředu. Opět šel s cílem dojet a Michal chtěl urvat první místo když prvně ho zradil stroj.

V 15:15 byl odstartován druhý závod, který nebyl už v tak hustém dešti, ale dráha byla stále dost mokrá. Mnohem ostřejší start a Michal se prodral opět hned na první místo. Martin už na startu nezaspal a chytil se na čtvrté místo vedoucí skupinky, které udával tempo Michal. Hned v prvním kole začala první skupina ostatním ujíždět, ale moc rychlé tempo se vymstilo Michalovi a už v druhém kole měl pád z prvního místa, kdy kvůli poškození stroje nemohl pokračovat dále. Za chvíli v jiném místě okruhu spadla i vedoucí závodnice po Michalovi. Rázem byl Martin na druhém místě a to mu i stačilo na celkové vítězství, protože vítěz prvního závodu měl problém na startu. Martin udržoval tempo, aby byl v menším kontaktu s prvním, ale nechtěl riskovat pád a proto od půlky závodu už jel tempo jak pro rohlíky. Stihl by snad nakoupit i v Tescu vedle okruhu :D . Ale když už byl pár zatáček před cílem posledního kola, všiml si Jelínka ml. už na třetím místě a tušil že už celkové vítězství je pryč. Cílem projel na druhém místě. Kdyby zabojoval na první místo, byl by rovný počet bodů s Jelínkem ml. a rozhodovala by kvalifikace, v které byl Martin o pozici lépe. Ale i tak, druhé místo je super a úspěch pro Dalfos Racing Team. Nakonec to vyšlo na první bednu po roce závodění v Rival Trophy. Už se těšíme do Třince na nový okruh v seriálu a chceme být opět vpředu.

Děkujeme našemu mechanikovi Lukášovi za přípravu a péči o stroje. Lucince, která nám dává plný servis v depu. Dále také sponzorům: Dalfos Motoshop, J. Bartoň z Design69, MBW, Yacco, Unpass, Circuit, Stomp, Motoškola Landa

Informace o redaktorovi

Martin Hakl - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist