Jawa 50 RS/GP – fichtl tak trochu jinak

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
berry111 (57) napsal 14.07.2017 v 18:24

Díky za pozitivní ohlasy a komenty Ke zodpovězení dotazů jsem konaktoval Lukáše Plíška, který mi motorky k testu půjčil. Tady je jeho odpověď:

Pokud se bude chtit clovek slusne svezt a nemyslet hned na spicku tak slušný motor do RSa může vyjít cca na 8000 -10 000,- v případě že se teda nebude muset dělat komplet generálka motoru a adept něco o ladění motorů ví. Základ jsou investice do: Zapalování 3000,-, karbec 2500,-, převodovka 3000,-, filtr 500,-. Jsou to ceny orientační. Pokud je člověk sikovnej tak se samozřejmě dá ušetřit. No a k tomu udělat válec. Ale to je spíš o šikovnosti a zkusenostech a ne ani tak o penězích. U GPček tam to je horší - ceny motorů začínají někde kolem 25 tisíc. Na kolik vyjde sezóna? To je dost individuální. Jeden zavod te může vyjít na tři tisice ale i třeba na dvojnásobek. Záleží na narokach jedince. Při pěti závodních víkendech v roce to může být třeba dvacet tisíc a to včetně udelani licence...

Dotaz Lucky Ghosta zodpověděl už rsjawkar, za což mu děkuju

sered (113) napsal 14.07.2017 v 08:32+1

PEKNEJ CLANECEK ! I kdyz posledni kapitola neni o fichtlech, ale spickovejch 2T zavodnich specialech kde jak jsme zamlada rikali kdyz Panbuh a strana dovoli, vydrzi jeden zavod!

jarek38 (26) napsal 14.07.2017 v 08:17

na kolik vyjde stavba takoveho moturku?a sezona?

rsjawkar (85) napsal 12.07.2017 v 23:49

PS. Děkuji panu Haklovi za pěkný článek. Také jsem přesvědčen, že ten správný závodní motor je dvoutakt. Bohužel ve světě Moto GP došlo k postupné likvidaci těchto motorů, které byly nahrazeny "ekologickými" trak...

rsjawkar (85) napsal 12.07.2017 v 23:28

Pokusím se to za LuckyGhosta celé rozuzlit. V článku totiž pan Hakl neuvedl, že těch 20 koní na které jsou motory "často až naladěny“, je výkon šoupátkového motoru AFR pana P. Adamce při 14 tis.ot./min. Těch 12 tis.ot./min. jsou otáčky, které "zjistil" pan Hakl z otáčkoměru stroje pana Plíška.

fajn-tom (9) napsal 12.07.2017 v 21:21

LuckyGhost: Kde to vidíš napsané? Já tam nikde udaj o tom při jakých otáčkách ten výkon dasahují nevidim.

LuckyGhost (9) napsal 12.07.2017 v 11:00-4

Těch 20 koní při 12 000 je teda velké sci-fi.

20 koní měly nejvýkonější 70ccm skůtrové motory a při otáčkách až k 15 000. Jo a samozřejmě vodou chlazené.

Lys (42) napsal 11.07.2017 v 22:39

Šílenci

utero (44) napsal 11.07.2017 v 18:31

jde to dělat i ve "starém stylu" :))

berry111 (57) napsal 11.07.2017 v 17:37

puod: závody za přijatený prachy jsou flattrackový, taky o nich tady na webu reportím a jezdím jak klasiky s Hondou XR, tak i veterány s ČZ. Jezdí se tři kategorie (veterán, classic a FT1) a je jen na tobě jakou si vybereš a jaký prachy do toho nasypeš. Mrkni na tenhle poslední článek, tak je i kalendář závodů, které se letos ještě pojedou. Jestli máš nějakou Jawu nebo čízu, můžet to vyzkoušet - licenci do veteránů ani napotřebuješ.
//www.motorkari...ou-sezonu-36913.html

Carlo888 (164) napsal 11.07.2017 v 17:11

jezdí se i v Jíčíně a Trenčíně,je to o šroubování...u Pionýra je dobrý,že je držák-drží vcelku a zbytek je náročná technika...ale kdo si hraje tak nezlobí,co se mi líbí po závodě první tři hlavu dolů a kouknem co tam máme...platí u RS..

kozka (66) napsal 11.07.2017 v 16:24+1

Vložený závod bývá i na Nepomuckém Trojúhelníku. Vypadá to, že bude i letos //www.veterankalendar.cz/index.php?id=5&id_p=4117
... jednou jsem tam ten fichtlí závod viděl na vlastní oči a bylo to parádní. Doporučuju se postavit ke kruhovému objezdu, zády k depu abyste viděli výjezd z toho kruháče - je to paráda! Zlatý „hřebík“ programu

JA-NE (767) napsal 11.07.2017 v 15:41

Do Dlhej pojdem kuk

viking.2 (123) napsal 11.07.2017 v 15:28

Já jsem jednou, to už je asi 5-6 let zpátky jel přímo Supermoto MČR ve Vyškově . Tehdy tam půjčovali na celý víkend Pitbike. Tak jsem jel treninky i závod MČR na zapůjčené motorce. Půjčovala to nějaká stáj, co tam startovala. Samo, že to byla mrdka, ale to nepišu proto, že bych se chtěl s nimi rovnat, ale ať víš, že to, co se tyče stroje, nebyla žádná hitparáda.
To co píšeš bych taky bral. Zajezdit si na motardu. Hlavně jak říkáš za levný peníz a pro zábavu.
Jestli opravdu někdo ví o něčem takovém, že někdo někde pravidelně hrká, dejte tu tip.

alesmoto (36) napsal 11.07.2017 v 15:20-1+2

Ta kategorie RS se může směle nazývat upraveným Fichtlem.
Ale kat GP absolutně nechápu, jako něco, co by mělo základ ve starým Pionýru. Ani náznakem.
Kartery si můžu odlejt vlastní, tak že z motoru nezůstala jediná origo součástka. Jen to torzo rámu, který je nahrazený úplně jinou nosnou konstrukcí, tak to moc toho původního Pionýra nepřipomíná.
Škoda. To je takový - postav si doma padesátku, co má blok motoru dlouhej - alespoň přibližně jako...

puod (50) napsal 11.07.2017 v 14:03

Moc pěknej článek a musí to být zábava, ale více pro člověka, co chce pořád baslit, celou zima a pak bych řekl po každém závodě, vzhledem k tomu, co musí motor vydržet. Já bych si chtěl čistě zajezdit, zazávodit za malé náklady a neřešit moc techniku, nějaké mini motardy apod. Nemá někdo tip na něco takového? (pro dospělého člověka )




TOPlist