1. Podkrkonošský sprint

Minulou sobotu se na letišti v Dolním Lánově uskutečnil první ročník Memoriálu Ivoše Janeby v amatérském sprintu motocyklů.

Kapitoly článku

I když předpovědi počasí na sobotu malinko strašily s dešťovými přeháňkami, počasí na samém úpatí Krkonoš vyšlo na doslova jedničku. Kdo čekal amatérský freundschaft, kde se sejde dvacítka motorkářů, zagumují, poklábosí, odjedou si dva-tři sprintíky, poplácají se po zádech a odjedou domů, ten se spletl. V deseti kategoriích si to mezi sebou rozdalo celkem čtyřiaosmdesát motorkářů a jejich soubojům přihlíželo více než šest stovek diváků! Na amatérský “pouťák” hodně slušné..... Samozřejmostí byla přesná časomíra, zdravotníci, občerstvení, prostě vše, co k podobné akci patří. Abych jenom nechválil, akce měla i své mouchy, zejména týkající se přesunu jezdců z prostoru cíle na start, ale tyhle záležitosti se do příště rozhodně dořeší.
Kategorii si pro sebe našel každý, kdo měl chuť si zazávodit. Začínaly padesátky, kde byly k vidění jak klasické fichtly nebo minibiky, ale nakonec všem vyprášil kožich Pavel Šimek se skútrem Aprilia SR 50, kterému v jeho nejrychlejší jízdě do “kila” chyběl necelý 1 km/h! Připomínám, že se sprintovalo na dvě stě metrů. Stopětasedmy vyhrál Štěpán Pluhař s Cagivou Mito, který se jako jediný v této kategorii dostal pod hranici deseti sekund. Svůj čas pod deset vteřin dostal i Petr Zaplatílek, vítěz kategorie social bike. V půllitrech jely kultovní dvoutaktní Hondy CR 500 v motárdovém provedení a rychlejší z nich, Roman Sedláček atakoval už osmisekundovou hranici. Přes ni se poprvé dostali až jezdci supersportů, kterou vyhrál Michal Slavinkov na Hondě CBR 600RR. Čtyřválcovým sedmapade, respektive dvouválcovým litrům kraloval Pavel Iliev na Suzuki GSX-R a nejpočetněji zastoupeným openům (šestadvacet pilotů) pak Pavel Šlesingr na stejném motocyklu, ovšem s litrovým objemem. Jaroslav Bičiště na speciálu s plochodrážním motorem Jawa 600 vyhrál kategorii enduro, i když je pravda, že tahle motorka měla do endura fakt dost daleko. Dvouválce opanoval Honza Záhorský, který nejenže v dramatickém souboji dvou litrových KTM porazil Petra Stránského, ale diváky se svým Superdukem bavil i svými parádními wheelies.
Poslední kategorie byla veteránská, která jela tzv. jízdu pravidelnosti. Nejmenší rozdíl mezi dvěma jízdami byl naměřen Vlastimilu Mairemu a to 0,093 sekundy. Jó zkušenosti ničím nenahradíš a skutečnost, že tenhle driver má určitě zkušeností na rozdávání, dokazuje i to, že získal cenu pro nejstaršího účastníka. S prázdnou neodjel ani nejvzdálenější účastník, který si dojel zasprintovat z 350 kiláků vzdálených Domažlic. Cenu za nejvyšší dosaženou rychlost v cíli pak se 186 km/h získal Robert Fejt s luxusní ká-pětkou.
I když převážná většina motorek byly klasické sportovní mašiny, k vidění byly takové kousky, jako silniční sajdka s motorem Honda CB 750, tříkolka s motorem s Blackbirda, dragsterový speciál Jaroslava Bičištěho, ale také monstrózní dvouválcový třílitr, se kterým Lukáš Hutla divákům předvedl pořádné peklo. Akce byla super, Martin “Orgovany” Mach (pořadatel, moderátor a krotitel gumující Haybusy v jedné osobě) dostává jedničku a už se nechal slyšet, že nezůstane jen o jednoho ročníku!
Kompletní výsledky z této akce najdete zde.

Informace o redaktorovi

Martin Hakl - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist