V Argentině startuje motokrosové MS, změny bodování

19dílný seriál mistrovství světa v motokrosu 2023 začíná už o tomto víkendu v Argentině na trati Villa La Angostura, prvním evropským podnikem bude Sardínie na trati Riola Sarde o čtrnáct dní později. Největšími highlighty úvodu šampionátu bude neúčást zraněného obhájce titulu ve třídě MXGP Slovince Tima Gajsera (Honda) a fakt, že nově budou bodovány i kvalifikační závody.

Šestadvacetiletý Gajser havaroval ve druhé rozjížďce na italském mezinárodním šampionátu v Arco di Trento na velkém skoku a zdravotníci ho museli odnést z trati. Po kompletní prohlídce v nemocnici bylo zjištěno, že Slovinec má zlomenou pravou stehenní kost a už také podstoupil operaci. Nyní probíhá rekonvalescence, jejíž délku není nikdo schopen odhadnout. „Samozřejmě jsem nesmírně zklamaný, že nebudu na závodech v Argentině, kde se mi vždy hodně líbilo. Ale tohle je součást našeho sportu a teď se soustředím na to, abych se dostal znovu do formy a co nejdříve se vrátil k ježdění. Moje rekonvalescence zatím probíhá dobře, každým dnem se zlepšuju a rozhodně mířím správným směrem. Na přesné datum návratu je ještě příliš brzy, ale doufám, že se na závodech se všemi uvidíme už brzy,“ uvedl tovární  jezdec Hondy Gajser.

Jeho absence přináší mnohem více šancí dalším jezdcům z továrních týmů. Nizozemec Jeffrey Herlings, který vloni přišel o celou sezonu kvůli zranění patní kosti, je dobře připravený na svůj sedmý rok v premiérové třídě MXGP. Pojede opět se strojem KTM 450 SX-F. Má na svém kontě tituly z let 2018 a 2021 a je na dosah historického rekordu co se týče počtu vítězství v závodech Grand Prix. K favoritům budou patřit také i jezdci týmu Monster Energy Yamaha Factory. Ten do roku 2023 vstupuje s vylepšeným modely motocyklů YZ450FM a s novými barvami. V sedle budou Švýcar Jeremy Seewer, Francouz a bývalý mistr světa dvěstěpadesátek Maxime Renaux a zkušený Nizozemec Glenn Coldenhoff.

Všichni zmínění jezdci vloni alespoň jednou ochutnali vítězství v Grand Prix a jsou přesvědčeni, že mají přesně to, co potřebují, aby mohli bojovat nejen o nejvyšší příčky v soutěži jednotlivců, ale zároveň i pomoci Yamaze obhájit světový titul v kategorii výrobců. V přípravných závodech se hodně dařilo španělskému supertalentu Jorge Pradovi (Red Bull GasGas Factory Racing), jeho týmovým kolegou bude mladý Ital Mattia Guadagnini. Hodně rychlý bude určitě i bývalý šampion, Francouz Romain Febvre na stroji Kawasaki. Ve dvěstěpadesátkách po odchodu Francouze Toma Vialleho do zámoří nejvíc vsázejí odborníci na Belgičana Jaga Geertse (Yamaha). Velký postup ve výkonnosti hlásí v Nizozemsku u Kaye de Wolfa (Nestaan Husqvarna Factory Racing), překvapit mohou rychlí Skandinávci v čele s Dánem Mikkelem Haarupem (Big Van World MTX Kawasaki) nebo Norem Kevinem Horgmo (F&H Kawasaki Racing Team).

V roce 2010 zavedli organizátoři seriálu jako součást víkendového formátu mistrovství světa kvalifikační závody a nyní FIM a promotér tento systém významně aktualizovali tím, že budou kvalifikační jízdy bodovány. Prvních deset jezdců v obou třídách MXGP a MX2 získá body následovně: Jezdec, který vyhraje kvalifikační závod, získá 10 bodů, druhý obdrží 9 bodů atd. Poslední bod bude za 10. místo. Body získané z kvalifikačního závodu se započítávají do hodnocení šampionátů, stejně jako do hodnocení výrobců, ale nebudou brány v úvahu pro hodnocení jednotlivých GP.  

 

Informace o redaktorovi

Petr Šour - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist