Honda má Nagla, Suzuki Anstieho

Továrny Honda a Suzuki posilovaly své sestavy na příští sezonu motokrosového mistrovství světa třídy MX1 a MX2. Společnost Honda Motor Europe podepsala zkušeného německého jezdce a bývalého vicemistra světa Maxe Nagla, zatímco tým Rockstar Energy Suzuki si zajistil služby Maxe Anstieho.

Pětadvacetiletý Maximilian Nagl z německého Weilheimu po deseti sezonách (!) u KTM (v té poslední získal tři podiová umístění a celkově skočil pátý), přesedlá na motocykl Honda CRF450R. Smlouvu má podepsanou na dva roky. Jeho nejlepší okamžiky přišly v roce 2009, kdy se stal vicemistrem světa poté, co vybojoval sedm vítězných závodů, získal sedm podií a vyhrál dvě Grand Prix - Francie a Švédska. Poslední dvě sezony ho trápila zranění, která dost zpomalila jeho slibný progres. Nagl jezdí na motorce od svých pěti let a už o tři roky později vyhrál první závod. V roce 2000 pak získal německý titul ve třídě do 85 ccm, aby pak v letech 2004 a 2006 triumfoval v mistráku dospělých (ADAC). V MS MX1 vyhrál první závod Grand Prix v Itálii v roce 2008. Nagl tvrdí, že je nyní už zdravotně v pořádku a očekává v roce 2013 velký comeback mezi naprostou elitu. K tomu mu má dopomoci i zázemí Hondy. Jeho kolegou bude Rus Jevgenij Bobryšev, který u japonského výrobce zůstává i nadále. Celý tým po Motokrosu národů čeká testování v Japonsku a potom kompletní zimní příprava v Itálii.
Max Nagl: „Jsem opravdu šťastný, že jsem se mohl stát součástí rodiny Hondy. Bude to pro mne nová zkušenost, vždyť poprvé pojedu na japonském motocyklu. Čekají mě nové výzvy a nová motivace a už se nemohu dočkat, až to všechno začne. Stáj Honda World Motocross je plná dokonalých profesionálů, kteří mi mohou pomoci splnit si svůj cíl – být mezi prvními třemi v mistrovství světa. S Bobbym (přezdívka Bobryševa) jsme jezdecky na podobné úrovni a byl jsem ubezpečen, že nikdo z nás nebude mít žádné výhody na úkor toho druhého. Znám ho dobře ze závodů a vím, že je to pohodový kluk, který nelítá někde nad zemí, i když zrovna vyhraje závod,“ nechal se slyšet Nagl, který v továrním týmu Hondy vystřídá Portugalce Rui Goncalvese. Ten skončil letos celkově desátý a na podiu byl jen jednou v Lotyšsku.
Hlavní podzimní akvizicí týmu Rockstar Energy Suzuki Europe se stal talentovaný britský jezdec Max Anstie. Devatenáctiletý závodník se upsal týmovému manažerovi Thomasi Ramsbacherovi během nedávné Velké ceny Německa v Teutschenthalu. Anstie pojede stroj Suzuki RM-Z250 v šampionátu MX2 a také se s ním počítá pro start v zimních superkrosech na začátku roku 2013. Max Anstie, syn bývalého skvělého motokrosaře Mervyna Anstieho, se jako kluk přestěhoval s rodiči do americké Kalifornie, a proto se jeho kariéra ubírala jinými směry, než to bývá u Evropanů. Zaměřil se spíše na superkrosy a dá se říct, že objel všechny velké haly od Pacifiku k Atlantiku. Letošní sezona byla jeho první úplná v MS a skončil v ní na konečném sedmém místě ve třídě MX2, když hodně jízd nedojel zásluhou pádů a poruch. Ani jednou se nevyšplhal na podium.
Na strojích Suzuki letos bez větších úspěchů jezdili v MS MX2 Fin Harri Kullas, Dán Nikolai Larsen, Bulhar Petar Petrov, později i Belgičané Julien Lieber a Damon Graulus. Ramsbacher už ke konci seriálu nechal během Velkých cen zkoušet nové továrně připravené věci ve specifikaci 2013 RM-Z250 a doufá, že příští rok budou opět jeho jezdci bojovat v popředí. „Za poslední dva roky bylo našim hlavním cílem vybudovat týmové zázemí a připravit motocykl pro sezonu 2013. V ní už musíme znovu bojovat o podium. Už jsme podepsali Maxe a také Briana Hsu a Jorge Zaragozu. Všechno to jsou mladí kluci, kteří jsou odhodláni každý den velmi tvrdě pracovat,“ uvedl manažer.

Informace o redaktorovi

Petr Šour - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist