Rozhovor s Tomášem Dvořákem, vítězem MMČR Mini GP100

Třináctiletý Tomáš Dvořák pochází z Hůr u Českých Budějovic a je reprezentantem České republiky v závodech silničních motocyklů. Závodí na stroji Honda NSF 100 a druhým rokem jede republikový šampionát MMČR. Loni také poprvé absolvoval německý šampionát ADAC ve třídě začátečníci a v letošním roce již sklízel první ovoce za vší tvrdou práci, kterou závodění společně s nejbližšími dosud obětoval.

V roce 2015 závodil Tomáš Dvořák v německém motocyklovém seriálu ADAC, kde byl z celkem sedmadvaceti závodníků jedenáctý a poslední závod sezony v Oscherslebenu dokonce vyhrál. Letos jel v rámci juniorského šampionátu MMČR celkem sedm závodů Mini GP100 a jeden musel vynechat kvůli kolizi termínů s mistrovstvím ADAC.

Talentovaný Tomáš Dvořák letos vybojoval titul v republikovém šampionátu a druhý skončil ve třídě pokročilých v německém ADAC, kde závodil v kategorii Honda NSF 100. Nyní se rozhoduje s jakým motocyklem nastoupí do nové sezony 2017. Na to vše jsme se Tomáše zeptali v rozhovoru pro web Motorkari.cz.

Tomáši, jak jsi se vůbec dostal k závodění na motorce?
Tomáš Dvořák: „Jezdit jsem začal na Pollini 40 ve Smrz Academy v roce 2013. V zimě jsme trénovali v Praga Areně a další rok jsem už jel MMČR Junior B, kde jsem v republikovém šampionátu skončil v celkovém bodování jako druhý.“

S jakým týmem závodíš nebo kdo s tebou jezdí na závody a pečuje o motorku?
Tomáš Dvořák: „Závodů se účastní celá moje rodina. Taťka Lumír je mechanik a trenér, kterému chci moc poděkovat za vše, co pro mě dělá. Po závodě se třeba domlouváme, zda je v pořádku převod nebo jak jej budeme měnit a podobně.“

Pamatuješ si na své první umístění na stupních vítězů?
Tomáš Dvořák: „Ano, bylo to v Pardubicích v roce 2014 na MMČR. Jeli tam kluci i ze Slovenska a já dojel na třetím místě!“

Jen nedávno si získal titul mistra České republiky v kategorii Mini GP100. Jak těžká cesta byla k takto skvělému výsledku?
Tomáš Dvořák: „Jel jsem sedm závodů, kromě Dunajské Stredy, která se kryla s Německem. Těžké bylo spíš to, že jsem třeba odjel závody v sobotu v Německu a v noci jsme pak přejížděli velkou vzdálenost na nedělní závody do Čech. Nicméně právě zkušenosti, které jsem získal v ADACu, jsem pak uplatnil v MMČR.“

Druhé místo ve zmiňované sérii ADAC je další výborný výsledek. Jaká byla letošní sezona v německém šampionátu?
Tomáš Dvořák: „Závodil jsem ve třídě pokročilých a sezóna to byla převážně deštivá. Závodilo se tak převážně na vodě a častokrát se stalo, že došlo na přerušení a pak jsme třeba startovali i víc jak třikrát. Hlavně v Německu se totiž jezdí pouze na univerzálních gumách a bez nahřívání.“

Můžeš srovnat závodění v šampionátech v Čechách a Německu? Jak velké konkurenci musíš v jednotlivých šampionátech čelit?
Tomáš Dvořák: „Rozdíl je především v tom, že v České republice je možnost přezouvat na mokré gumy a je tu také nahřívání, což v Německu bohužel není. Co je v ADACu dobré tak to, že při kvalifikaci jezdci, kteří nezajedou 110 procent času na prvního, už nemůžou nastoupit do bodovaného závodu.“

„V České republice nás startovalo celkem jednadvacet a to včetně závodníků ze Slovenska a Maďarska. V německém šampionátu nás bylo ve třídě pokročilých celkem jedenáct a to z Čech, Slovenska, Německa a Nizozemska. Prvních šest jezdců mělo o setiny srovnatelné časy v kvalifikacích a mými soupeři byli Freddie Heinrich, Ondra Honzák, Štěpa Zuda, Till Belzykowski a Daan Bolj. Hlavní ale je, že jsme všichni po skončení závodů kamarádi.“

Určitě jako všichni ostatní závodníci máš i ty své sny a cíle. Můžeš nám nějaké prozradit?
Tomáš Dvořák: „Chtěl bych pokračovat v závodění … a můj sen … tak ten je jezdit WSBK.“

Jaké máte plány pro nadcházející sezonu nebo plány do budoucna?
Tomáš Dvořák: „No tak chtěl bych jet třídu 300, která je letos vyhlášená při WSBK. Teprve o tom doma mluvíme a nejvíc řešíme finance. Další možnost je třída 600, ale uvidíme kolik pořídíme peněz do další náročnější sezony.“

Jsou v Čechách firmy, které v rámci sponzoringu mají zájem podpořit mladý talent jako jsi ty?
Tomáš Dvořák: „Tak mě především finančně podporuje můj děda a jeho firma LUMOS s.r.o. a pak je to samozřejmě taťka a Autoservis Dvořák. Dalšími partnery jsou Scooter Boom, Autoklub České Budějovice, Autoklub České republiky, ČES České Budějovice a Eurofrost, jímž chci tímto za jejich podporu moc poděkovat. Zároveň bych chtěl oslovit další firmy, jelikož nadcházející sezóna bude o hodně dražší.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist