Miniracing 2018 – Závodní víkend v Třinci

Začátkem září pokračoval seriál Miniracingu závody v Třinci. Vše se odehrálo na nově postaveném okruhu SteelRing, bohužel počasí ovlivnilo den závodu intenzivním deštěm. Přesto byli všichni spokojeni jak se samotným okruhem a jeho zázemím, tak s pořadatelskou službou.

Organizátor závodů Aleš Eder k víkendu v Třinci poznamenal: „Já jsem byl tentokrát nadšen. Poprvé jsme závodili na moderním a nádherném okruhu Steelring v Třinci a musím konstatovat, že jsem snad ještě nic podobného nezažil. Nejen, že je to parádní okruh s fantastickým zázemím, ale i lidé, kteří se o nás starali byli skvělí. Za to bych jim chtěl poděkovat. Bohužel nám nedělní závodní program ovlivnilo počasí a nemohli jsme díky tmě a průtrži mračen odjet všechny závody. Troufnu si ale říct, že i po sportovní stránce se víkend náramně povedl a rádi se budeme do Třince vracet.“

Na otázku čím je tento seriál odlišný, respektive proč by zrovna do tohoto seriálu měli zájemci vstoupit, Aleš Eder dodal: „Existuje mnoho argumentů, proč by se měli lidé věnovat motorkám či motorsportu obecně. Rychlost, vášeň, vzrušení, atd., atd.. Já bych ale zmínil argument, který považuju já za důležitý. A to je to souznění, ta nutnost toho, že do sebe musí zapadnout jezdec, mechanik, zázemí, stroj, nálada, okruh, počasí, což je většinou syn, táta, máma.......a to úsilí a cestu k úspěchu musí jít společně celá rodina, což znamená, že spolu tráví téměř veškerý volný čas. A to ty rodiny silně spojuje a úspěchy i porážky prožívají spolu. A to mě na tom moc baví.“

Jak vlastně celý víkend probíhal?
Nájezd do depa byl možný již ve čtvrtek 30.8. od 18:00. V pátek od 10:00 -18:00 probíhaly volné tréninky všech kategorií ve stejném pořadí, jako v Mostě. Tudíž v každou celou startovali jezdci tříd JAWA 50RS + GP, od každých 20ti se na trať vydali borci ze třídy MiniGP a v každých 40 dráhu na třineckém Steel Ringu opanovali závodníci třídy minimoto.

V pátek od 18:00 – 20:00 a v sobotu od 7:00 – 9:00 proběhla administrativní a technická přejímka.
Třídy JAWA 50RS + GP zahájily v sobotu v 8:30 prvními volnými tréninky oficiální program tohoto víkendu. Za nimi se na okruh v Třinci postupně vydaly třídy Minimotard, Senior Open 50, Minimoto Junior a PW 50, MiniGP Stock a Open, Pitbike Junior a MiniGP O.

V 10:30 odstartovaly druhé volné tréninky. V 13:35 již začal boj o postavení na startovním roštu. Komu se nepovedla první kvalifikace, mohl si své postavení vylepšit ve druhé kvalifikaci. Ty se rozjely v 15:55 opět ve stejném pořadí kategorií, jako předchozí jízdy. Výsledky volných tréninků a kvalifikací najdete v příloze pod tímto článkem.

V neděli ráno probudil účastníky tohoto víkendu déšť. Vzhledem k tomu, že se celý sobotní program odjel na suché dráze, znamenalo to dvě věci… První věcí bylo vyhlášení mokrého závodu, druhou byla otázka, jak moc se bude lišit pořadí jednotlivých závodů oproti výsledkům z kvalifikací, respektive, jak si každý z jezdců dokáže poradit s rozdílnými podmínkami.

Nedílnou součástí každého závodního víkendu je rozprava s jezdci, ta na Třineckém Steel Ringu proběhla v neděli ráno. Po rozpravě následovaly wurm-upy, ty proběhly opět ve stejném pořadí jízd, jako předchozí rozjížďky.

Nutno podotknout, že na stejných podmínkách závodníci wurm-up vnímají spíše jako takové rozhýbání před závodem, ale v Třinci, to bylo trochu jiné. Již výše jsem zmínil, že se v neděli oproti sobotě změnily podmínky, tudíž většina jezdců vnímala nedělní wurm-up, jako plnohodnotný trénink a osobně si myslím, že většina závodníků po svém wurm-up drobně změnila nastavení svého motocyklu.

První závod odstartoval v 9:30 třídami JAWA 50RS + GP. O tom, jak oba závody v těchto třídách probíhaly, nám něco řekl jeden z účastníků třídy JAWA 50 RS, Pavel Myslík.

Boj o první místo v kategorii Jawa 50 GP tentokrát kvůli absenci bratrů Bergrových sváděli pouze bratři Plíškové, přičemž úspěšnější byl v obou jízdách Lukáš, získal tedy i celkové zlato. Druhý skončil jeho bratr Petr a celkové třetí místo bral Aleš Opatrný, který zvláště ve druhé jízdě skvěle odstartoval, nicméně nakonec zůstal na třetím místě.

V kategorii Jawa 50 RS získal v kvalifikaci pole-position Pavel Myslík o pouhou desetinu sekundy před Miloslavem Vlčkem, třetí místo na startu pak patřilo Radkovi Krpcovi. Míla dokázal v obou jízdách lépe odstartovat, šel tedy hned do vedení. Hned v prvním kole první jízdy se k němu ale probojoval Radek, několikrát si vyměnili pozice, až nakonec z tohoto souboje vyšel vítězně právě Radek. Ve druhé jízdě jeho útok i díky problému s motocyklem, dokázal odrazit Pavel Myslík, sám se pak vydal na stíhací jízdu za Mílou, kterou ale nezakončil úspěšně a v náročných podmínkách si tak dojel alespoň pro body za druhé místo. Po součtu bodů skončil celkově první Míla Vlček, druhý Radek Krpec a třetí Pavel Myslík.

Díky za shrnutí Pavle.


Ve třídě Minimotard dominoval Ondřej Honzák (rozhovor s Ondrou najdete níže). Ondra nejen že vyhrál kvalifikaci, ale také suverénně zvítězil v obou závodech a to i přesto, že v tom druhém dostal 10s penalizaci za předčasný start. V prvním závodě si pro druhé místo dojel Michal Prokeš, třetí skončil Nagy Attila a na čtvrté pozici se umístil Riccardo di Leonardo. Ve druhém závodě si Prokeš s Attilou prohodili pozice a tak se po součtu obou jízd ze stříbra radoval Nagy Attila, bronz si ze třineckého Steel Ringu odváží Michal Prokeš. Riccardo di Leonardo do druhé závodu neodstartoval.

Průběhy závodů ve třídách minimoto, nám popsala Dita Daňhelková, závodnice ve třídě Senior Open 50.

Minimoto Junior A

První závod Junior A
Po startu závodu se čela ujal Vít Bromovský, hned za ním vyrazil Viktor Čech a pronásledoval je třetí Adam Vyskočil, ten se po pár kolech skvělým předjížděcím manévrem dostal na druhou pozici. Dalších pár kol si Víta Bromovského snažil pořádně přečíst, aby mohl zaútočit na vedoucí pozici, ale Vít si své první místo ubránil. Dostal ale penalizaci 10 sekund za předčasný start, kterou dostal i Viktor Čech. Ve chvíli, kdy byla oběma jezdcům přičtena penalizace k celkovému času závodu, bylo jasné, že pro vítězství si nakonec dojel Adam Vyskočil, druhý skončil Vít Bromovský, třetí pak Viktor Čech. Na čtvrtém místě dojel Jindřich Škopek, pátý Tadeáš Benáček a šestý Roman Durdis.

Druhý závod Junior A
Ve druhém závodě si už Viktor i Vít dali na předčasný start pozor, stylem start cíl tak vyhrál Vít Bromovský, který ale musel celý závod čelit útokům ze strany Adama Vyskočila, který se umístil na druhém místě, jako třetí v pořadí projel cílem Viktor Čech. Na čtvrtém místě dojel Tadeáš Benáček, po pádu na začátku závodu si pro páté místo dojel Jindřich Škopek a šestý dojel Roman Durdis.

Minimoto senior Open 50

První závod Senior Open 50
Oba dva závody se jezdci třídy Senior Open potýkali s nepřízní počasí. Jen pár minutek před startem obou závodů přišla přeháňka a následně začalo svítit sluníčko. Do poslední chvíle tak všichni přemýšleli, na jakých pneumatikách vyjedou na trať. Nakonec všichni závodníci vyjeli na mokrých pneumatikách. Trať byla ale z půlky suchá a z půlky mokrá, dál už bylo jen na jezdcích, jestli dokážou mokré pneumatiky dostatečně ochladit na mokrých částech trati, aby celých 15 minut vydržely fungovat. Nejlépe se s těmito podmínkami popral už jasný mistr České republiky Tomáš Zdařil. První závod vyhrál stylem start-cíl a svým soupeřům nedal nejmenší šanci, aby se dostali do čela. O druhé místo první polovinu závodu bojoval Tomáš Cyrus s Ditou Daňhelkovou, ta ze souboje vyšla jako vítěz a dojela si pro druhé místo. Tomáš Cyrus už si pak své třetí místo pohlídal a cílem projel na třetím místě. Po jump startu a následné penalizaci na čtvrtém místě dojel Petr Di Lenardo a jeho syn Riccardo Di Lenardo, který startoval i ve třídě pitbike, dojel při svém letošním prvním startu na minibiku na pátém místě.

Druhý závod Senior Open 50
Druhý závod opět suverénně vyhrál Tomáš Zdařil. Za ním ale panoval souboj o druhou příčku. Výborně vystartoval ze druhé řady Petr Di Lenardo a do první zatáčky najížděl jako třetí za Tomášem Cyrusem. Petr,Tomáš a Dita sváděli krásné souboje, Dita se po pár kolech ale dostala na čelo skupinky a dvojici Petr, Tomáš poodjela a druhé místo obhájila i ve druhém závodě. Souboj o třetí místo byl poznamenán svléknoutím Tomášovo Cyrusovo zadní pneumatiky z ráfku pouze pár kol před cílem. Pro třetí místo si tak dojel Petr Di Lenardo, na čtvrtém místě pak dojel Riccardo Di Lenardo. Tomáš Cyrus závod nedokončil.

Díky Dito

PW 50

V kvalifikaci si nejlépe vedl Mihaky Mór Kolarovszki, za ním se na startovní rošt postavil Kristóf Barta a na třetím místě je doplnila zástupkyně něžného pohlaví Dora Uzvari
První závod a vlivem klimatický podmínek i ten rozhodující v této třídě ovládl maďarský závodník Mihaky Mór Kolarovszki, za ním skončil jeho krajan Kristóf Barta a na třetí pozici se umístil slovenský jezdec Alex Hapl. Je celkem škoda, že v této třídě nestartoval žádných z českých zástupců, protože si myslím, že ani on by se mezi těmito borci neztratil…

Pitbike Junior

V této kategorii dominoval slovenský závodník Lukáš Végh, který ovládl jak kvalifikaci, tak i jediný závod (v této kategorii se taktéž vlivem počasí odjel jen jeden závod). Za ním se v kvalifikaci umístila česká závodnice Dita Štipčáková a třetí místo vybojovala maďarská jezdkyně Aranka Adél Kolarovszki. V jediném závodě předvedly až do úplného závěru strhující souboj obě zástupkyně něžného pohlaví a doslova se obě tyto mladé závodnice rvaly o každý metr závodní dráhy. Nakonec z tohoto souboje vyšla vítězně Aranka Adél Kolarovszki, která si tak ze třineckého Steel Ringu odvezla stříbro. Bronz si odvezla Dita Štipčáková.

Aleš Eder starší (organizátor závodu a otec Aleše Edera mladšího) nám okomentoval průběh závodů ve třídách MiniGP Stock a Open.

Tak jako ostatní kubatury, ovlivnilo závody proměnlivé počasí.
V suchých kvalifikacích si ve třídě Stock zajistili dle předpokladů první místa na roštu jezdci Vincze, Kindermann a Prokeš. V Open proběhl velký boj, a o pořadí na roštu rozhodoval až druhý zajetý čas neboť Eder i Kohout zajeli na setinu stejný čas, do závodu startovali borci v pořadí Eder, Kohout, Nagy.

Závody Stock nakonec vyhrál Michal Prokeš, který se s proměnlivými podmínkami popasoval nejlépe a o jeho vítězství rozhodlo lepší pořadí ve druhém závodě, který vyhrál. Marek Kindermann si po vítězství v prvním závodě, připsal ve druhém pomyslné stříbro, které bral i celkově. Dosavadní suverén sezony Martin Vincze si zatím s mokrem moc nerozumí a horko těžko uhájil třetí místo. Pořadí: 1. Michal Prokeš, 2. Marek Kindermann,3. Martin Vincze, 4. Daniel Tureček,5. Peter Appel

Ve třídě Open závody opanoval Attila Nagy. Áša Eder si po dvou vítězstvích z minulých podniků odváží stříbro. Matěj Kohout, který si mohl zajistit titul Mistra České republiky si bude muset na oslavu ještě počkat, neboť třetí místo z Třince a zisk 30 bodů mu titul ještě nezajišťuje. Pořadí: 1. Attila Nagy, 2. Áša Eder, 3. Matěj Kohout,4. Mario Zajac, 5. Matúš Kotteš, 6. Donát Czepó, 7. Tamás Varkoniy

Díky Aleši

Kategorie MiniGP O

Kvalifikaci v této třídě vyhrál o pouhé 0,03s maďarský zástupce Maté Bagdany před slovenským závodníkem Viktorem Csemerem. Do první řady se postavil slovenský jezdec Jakub Mazsar. Jediný český zástupce Ladislav Veverka si vybojoval čtvrtou pozici.

Tuto kategorii taktéž ovlivnila nepřízeň počasí a odjela jen jeden závod, jak i přesto vypadalo pořadí na stupních vítězů? Zlato si ze Třince odvezl Jakub Mazsar, stříbro vybojoval Viktor Csemer a na bronzový stupínek se postavil vítěz kvalifikace Maté Bagdany. Ladislav Veverka skončil na páté pozici.

Třídu Minimotard opanoval jezdec, který má zkušenosti i se závody v Německu, v Itálii a ve Španělsku, Ondřej Honzák ml.

Kolik Ti je?
Je mi 11 let, na konci září mi bude 12.

Jak dlouho se závodům věnuješ a kdo Tě k nim přivedl?
Na motorce jezdím od svých 4. narozenin a dostal jsem jí jak jinak než od táty.

Proč zrovna třída Minimotard?
Letos jezdíme malé motardy, protože je to výborná tréninková kategorie k větším motorkám za relativně malé peníze.

Co Tě na závodění nejvíce baví?
Nejvíce mě asi baví zábava v depu s ostatníma klukama.

Na kterých závodech Tě mohou fanoušci letos ještě vidět?
Letos mi bohužel nevyšlo závodění ve španělsku na Moto4 jako jsme jeli minulý rok, ale snad už příští rok mě budou moct všichni vidět opět na velkých okruzích na nějaké třístovce.
 

Jak již bylo v článku několikrát zmíněno, závody byly vlivem klimatických podmínek předčasně ukončeny a některé třídy z tohoto důvodu nestihly odjet svoji druhou jízdu, ale i přesto byly všichni se závody spokojeni. Tyto závody byly na velmi vysoké pořadatelské úrovni. O této úrovni svědčí i několik faktů… Průběh všech jízd byl komentován, tudíž i lidé, kteří nebyli přítomni u závodní dráhy věděli, co se na trati děje. Po celé dráze je rozmístěno 16 kamer, takže v případě sporných okamžiků je možnost, si jej přehrát znovu. Na závodech byla také přítomna místní televize.
I přesto, že zvláště v neděli nebylo počasí ideální, tak se naštěstí o celém víkendu nikomu nic nestalo a tak škody vždy zůstaly jen na strojích.

Tímto bych chtěl ještě jednou vyzdvihnout pořadatele v Třinci za skvělou organizaci a jejich přístup. Také chci poděkovat panu Aleši Ederovi za organizaci tohoto závodu a všem účastníkům za jejich bezproblémové chování. Věřím, že se na třineckém Steel Ringu ukážeme i příští rok!

Výsledky všech jízd, startovní listinu a časový harmonogram najdete - ZDE

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 6 Kč od 3 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
berry111 přispěl 2 Kč
lvpp přispěl 2 Kč
fajn-tom přispěl 2 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist