Kudrnáč nabral dvouhodinovou penalizaci

Motocyklová olympiáda v Mexiku má za sebou čtvrtý den a od začátku vedoucí tým Francie se zase o trochu více přiblížil k zisku už třetí Světové trofeje za sebou. Malá sportovní tragédie postihla dosud skvěle se prezentující Motosport Bozkov, když Jan Kudrnáč po problémech s motorem utržil dvouhodinovou penalizaci.

Jelo se po stejné trati jako v den třetí, takže účastníky letošní Šestidenní opět čekaly tvrdé zaprášené stezky a všudypřítomné kameny. Jezdce navíc mořilo ostré slunce a vysoké teploty, zatím zřejmě nejvyšší od začátku ISDE 2010. Tón čtvrtého dne opět udávala ve Světové trofeji Francie, která na dvojici svých pronásledovatelů najela další dvě minuty. O druhé místo se zuřivě až do konce poslední časové zkoušky bojovalo mezi Itálií a Finskem. Francouzským jezdcům se dokonce podařilo vyhrát všechny sólové třídy Antoine Meo (Husqvarna - E1), Johnny Aubert (KTM – E2), Christophe Nambotin (Gas Gas - E3) a depem se po dojetí čtvrtého dne neslo, že pokud se Francouzům nestane něco mimořádného, mají další titul v kapse. Nakonec druhou Itálii a neustále se lepšíci Finy dělilo v cíli pouhých osm sekund. V průběžném hodnocení World Trophy navýšila Francie své vedení na Italy na sedm a půl minuty, na Finy už mají reprezentanti galského kohouta náskok dvanáct minut.
V juniorech dominovala jezdeckému poli dosud vedoucí španělská ekipa. Stejně jako ve Světové trofeji se ale udála tvrdá bitva o druhé místo. To nakonec vydřeli Američané, kteří za sebou třetí Švédy nechali o devatenáct sekund. Španělé v čele průběžné klasifikace zvýšili svůj náskok na Švédy na pět minut, další dvě minuty za Tre Kronor jsou Američané.
Motosport Bozkov se povelmi nadějných prvních třech dnech propadl v průběžné klasifikaci na 33. místo. Co se vlastně stalo, popisuje na webových stránkách www.msch.cz sám jezdec Jan Kudrnáč. „Ve druhé časovce druhého kola se motor mé TE 449 zastavil. Nebyla to však chyba stroje, což jsem zjistil hned při prvním shlédnutí motocyklu. Na vaně jsem viděl olejovou skvrnu a na víčku spojky díru, a jak víme motor bez oleje prostě nejede. O to víc mě s..e, že si nejsem vědom toho, že bych udělal nějakou chybu, v terénu, jaký nám tu servírují, jsou kameny všude a v nepřeberném množství. Motocykl jsem dotlačil cca 1 km k hlavní silnici a čekal na příjezd našeho doprovodu s cílem dopravit nějak stroj do depa a pokusit se jej  rozpohybovat. S notnou dávkou štěstí mě za chvíli objevil Farin s Karlem a za 200 pesos jsme na pumpě odchytli domorodce s pickupem. Motocykl jsme do depa dostali včas, bohužel motor se ne a ne točit. Vyměnili jsme víčko spojky, sundali kryt zapalování. Potom se nám klíčem podařilo s motorem pootočit. Následně jsme do válce nalili olej a s velkým očekáváním vše smontovali do hromady. Motor naštěstí po menším přemlouvání naskočil a tudíž jsem si vybral žolíka a k tomu časovou penalizaci dvou hodin,“ uvedl jezdec.

Informace o redaktorovi

Petr Šour - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist