Red Bull Romaniacs očima českých jezdců – bronzová cesta do Gusterity

Novináři si mohou psát, co chtějí, ale pohled těch, kteří dotyčnou akci absolvovali za řídítky…to je jiná káva. Zde je pár vět na od těch, kteří letos závodili – začněme kluky z Bronz class (něco jako střední obtížnost z 5ti možných kategorií, které jsou zde vypsány). A jen pro vysvětlení - Gusterita je jméno destinace na okraji města Sibiu, kde závod končí - dlouhý pískový výjezd a pod ním vždy nějaká „libůstka“ pro znavené jezdce před tím, než definitivně protnou cílovou pásku.

Lukáš Vongrej, KTM 300 EXC , startovní číslo #391 - nedokončil:

„Na letošní závod Red Bull Romaniacs 2021 jsem se moc těšil, mel to být další krok k návratu po závodní pauze. Připravit se na tento světový podnik, stálo mnoho, mnoho času. V rámci tréninku jsem odjel několik závodů v Česku i v zahraničí, ostatní potřebné záležitosti lépe nekomentovat. Zázemí závodu sídlí každoročně v nádherném rumunském městě Sibiu. Můj servisák a support pro tento závod, kamarád Mára Vincik, zde sehnal přímo v centru nadstandardní apartmán. Ten byl jen pár kroků od penzionu, kde měl zázemí team českých extrémních enduristů. Tahle  partička je dalším důvodem, proč jsem se na závod těšil."

„Ke zdolání cíle je potřeba být nejen dobře připraven, ale také mít trochu štěstí. Náročný extrémní závod se může v okamžiku stát ještě náročnější, někdy bohužel až nezdolatelný. Když jsem v prologu potkal na trati běžícího jezdce s prosbou o pomoc s vytažením motorky z hluboké strže, kroutil jsem hlavou, že to není možné. Závod - nezávod, sám by jí odtud nedostal, tak jsme ji vytáhli na trať a se ztrátou pokračovali do cíle prologu. Druhý den, pár km po startu jsem se však dostal do úplně stejné situace…..průjezd úzkou blátivou stopou nad hlubokou lesní roklí, zařadíš si neutrál místo dvojky, plynu můžeš mít kolik chceš, nohy dlouhý až na zem, ale i to mi bylo málo a už jsem se válel hluboko v rokli i s motorkou. Snažil jsem se dostat motorku na trať, volal pískal na projíždějících posledních asi 20 motorek….You are OK? ….sorry bro…..Po necelé hodince vysilujících pokusů dostat se nahoru, jsem se kvůli šanci pokračovat v závodě rozhodl pro variantu, která se v rumunských horách fakt nemá dělat! Vydal jsem se roklí dolů. Hluboké kamenné koryto, příkrý svah, skála, vodopád, stromy, mikádo z klád……jak když se potřebuješ dostat na dno Macochy. Podařilo se až na dno, k řece, kudy jsem asi před 3 hodinami nadšeně letěl těsně po startu k cíli. Po lehkém servisu jsem ujel asi 60km z první etapy, dokud mně německý maršál nevyhnal z tratě i s novým uruqaiským kámošem Francem.  Bylo po závodě,  druhý den už jsem pro větší závadu nemohl pokračovat. Tak třeba jindy ..."

„Další den mně vedro v nádherném Sibiu zahnalo do místní plovárny a další den si po cestě užil den v maďarských lázních. Chtěl bych moc poděkovat Márovi za vzornou servisní podporu a pomoc s přípravou.  Děkuji Dr.K Racing team, UNIVOK s.r.o. a  všem, kteří mně podporovali, pomohli a fandili mi. Musím zmínit  Velký respekt a gratulace  všem českým klukům, kteří vybojovali neskutečné výsledky. I přesto, že jsem se do cíle tentokrát nedostal, je na co v dobrém vzpomínat, byl to další parádní životní  zážitek."

Kája Lašků, Husqvarna TE 300, startovní číslo #416 - 39.místo v cíli:

„Ahoj. Jmenuji se Karel Lašek a účastnil jsem se závodu red bull Romaniacs. Účastnit závodu jsem se rozhodl už na konci dubna a od té doby začala příprava na tyto závody 2 krát týdně trénink na motorce a 2 krát týdně posilování a běhání . Příprava utekla jak voda a tak byla nutná příprava i motorky o kterou se mi postaral kamarád Zdenek Pitel . Než jsem se nadal byl tu den odjezdu jel jsem se mým dobrým kamarádem Štěpánem Černohorským který sám jel závod. Přijeli jsme v den registraci a v tento den byla i možnost tréninku kterého jsme využili . Než jsme se nadali byl tu první den závodu bohužel mi tento den nevyšel podle představ a dojel jsem na 92 místě. Druhy den už byl pro mě lepší a dopadl jsem na 52 místě byl to dlouhý dne plných sjezdů a nějakých 130 km podle navigace . Třetí den nás čekalo kolem 120 km s tím ze až dojedeme do cíle budeme spát hluboko v lese ve stavech což bylo velice zajímá spát vedle borců jako je Walker ,Bolt atd.. Čtvrtý den mi přišel o něco jednodušší co se týče náročnosti trati bohužel jsem i přesto píchl pneu a tím ztratil dost času , který už jsem bohužel nedohnal. A než jsme se nadali byl tu poslední den a musím říci pro mě náročný hlavně co se tyče první půlky ve které jsem dělal dost chyb a byl tam i mezi nimi ošklivý pád naštěstí vše dopadlo dobře a mohu říci ze jsem tento závod dojel na krásném 39 místě v bronz class. Moje pocity z tohoto závodu byli velice smíšené hlavně hned po závodě než mi došlo ze jsem vlastně závod dokončil. Už se těším na další ročník Red Bull Romaniacs "

Jirka Fejta, KTM 300 EXC, startovní číslo #387, 32.místo v cíli:

„Příprava na závod: po těžkém zranění kolene při tréninku na motorce jsem v listopadu 2020 absolvoval operaci a po následné rekonvalescenci zahájil přípravu na Romaniacs 2021.
Trénink na lyžích, v tělocvičně, na kole a na motorce. V červnu jsem se zúčastnil závodu rumunského hardenduro mistrovství Enduro Panorama a se solidním 7.mistem jsem byl spokojen."


Závod Romaniacs:
„Den před startem prologu jsme s týmem chytli střevní virózu, která výrazným způsobem ovlivnila výsledek prologu. Hned po startu se mi udělalo zle a následně jsem spadl do menší rokle. Z té se mi za velkého přispění Lukáše Vongreje podařilo dostat a s nevolnostmi jsem prolog dokončil na 195.místě.
Offroad day1 jsem byl již v pořádku a po startu z chvostu pole zajel v nejdelší etapě 130km velmi solidní 31.místo.
Offroad day2 jsem po defektu předního kola dojel do bivaku na 47.místě.
Offroad day3 jsem odjel ve velmi dobrém tempu na 27.místě.
Offroad day 4 byl do servisu asi nejtěžší. Nové tratě v oblasti Paltinis kde to velmi dobře znám mi vyhovovaly a během dopoledne jsem atakoval pozice v top 20. Po servisu jsme se přesouvali k Sibiu a jeli po velmi rychlých a nebezpečných loukách u Sibiu. Do cíle jsem nakonec dorazil v nejlepším denním výsledku na 25.místě. Díky povedenému poslednímu dni jsem v celkovém pořadí poskočil o téměř 10 pozic. Celkové umístění na 32 pozici beru jako solidní výsledek s ohledem na velmi nepovedeny prolog. Tento ročník byl můj čtvrtý dokončeny Romaniacs, který beru s ohledem na velmi silnou konkurenci a obtížnost trati jako jeden z nejtěžších, které jsem absolvoval."

Franta Ferus, KTM 300 EXC, startovní číslo #438, 87.místo v cíli:

„Přípravu mi narušil Covid, po kterém jsem tři měsíce nemohl trénovat. Potom jsem se snažil na motorce sedět co nejvíc. Na Romaniacs jsem chtěl dojet do cíle a pokud možno v první polovině startovního pole. Dle vyprávění kamarádů jsem čekal těžký závod a to se i vyplnilo. Pořadatel přesně ví, jak dostat jezdce na hranici možností. Největší problém mi asi dělali náročné sjezdy a délka jednotlivých etap. To nejlepší zázemí mi zajišťoval syn Jakub a táta. Jedu KTM 300 a ta fungovala na jedničku. Super byla maratonská etapa, kdy jsme spali ve stanech daleko v horách. Po dojetí do cíle jsem byl šťastný, ale i dost vyčerpaný. Dokonce jsem prohlásil, že už nikdy více. S odstupem času už ale myslím na start v roce 2022 :-)"

Petr Vítek, BETA 390 RR 4T, startovní číslo #327, 135.místo v cíli:

„Ahoj, letošní RedbullRomaniacs je moje druhá zkušenost s tímto závodem z pozice jezdce. Opět se mi potvrdilo, že tento závod ti nedá nic zadarmo. A že to je nejtěžší závod, který můžeš jet. Oproti roku 2019 se nejel městský prolog, což jsem kvitoval. Městský prolog mi přijde dost nebezpečný, během pár minut můžeš rozbít sebe i motorku. Letos, jako loni se kvůli Covid situaci jel prolog v lese, trval cca 30 minut a bylo to moc fajn. Na druhou stranu chápu, že městský prolog je zase mnohem víc atraktivní pro diváky a hlavně sponzory. Letos jsem se na Romaniacs připravoval podle kondičního plánu, který mi sestavil Filip Měchura."

„Od roku 2015 jezdím na motorce Beta 390 4T. Oproti celému startovnímu poli, které jede na dvoutaktních motorkách. Ale mě to tak vyhovuje. Motorku mi připravovali kluci od Pavla Oudy z MOTO WORLD. Hlavní cíl jsem splnil, dojel jsem do cíle, jak se říká bez ztráty květinky. S výsledným časem úplně spokojený nejsem, ale cíl se rozhodně počítá. Letošní edice Romaniacs byla zpestřená o maratonskou etapu. Všichni závodníci dorazili do bivaku, kde se spalo ve stanech. Byl daný čas na případnou opravu motorky na další den. Do bivaku neměl
nikdo jiný přístup. Žádní mechanici, doprovod, nikdo z medií. Během celého závodu, jsme měli štěstí na počasí. Teploty se sice pohybovaly kolem 30 stupňů, ale nepršelo. Déšť by celý závod velice ztížil a znepříjemnil. Pokud vás tyhle řádky neodradily nebo snad dokonce navnadily, poznačte si v kalendářích termín 26. – 30. července 2022. Potkáme se v Sibiu!"

Informace o redaktorovi

Marek Vincík - (Odebírat články autora)

Autoři článku obdrželi prémie 9 Kč od 3 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Richard přispěl 3 Kč
Jirkafz6 přispěl 3 Kč
zabl přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist