Závěr sezony evropského endura v Německu, Češi byli vidět

O víkendu odjeli jezdci a týmy poslední podnik seriálu ME Endura 2015, který uspořádali v Německu nedaleko hlavního města Berlína. Město Rüdersdorf bylo hlavním dějištěm této závěrečné soutěže a depo plus veškeré zázemí se nacházelo v místním průmyslovém Muzeumparku.

Kapitoly článku

Páteční prolog

Poslední podnik seriálu EEC je převážně třídenní. Dva dny se jede klasická soutěž a třetí den je zakončen závěrečným motokrosem. Nyní pořadatel udělal změnu a místo nedělního motokrosu se jel páteční prolog. To je závod, kde se jede na čas na extrémní trati ve tvaru osmičky z uměle vytvořených překážek, a kde proti sobě jedou dvojice jezdců.

Jako první se v 17:30 hodin postavily na start ženy, po nich startovala kategorie Veterán a to vždy od nejvyššího čísla, to znamená od nejpomalejších jezdců po nejrychlejší dvojici ve třídě. Již po úvodu, kdy jezdili svůj prolog ženy a veteráni bylo zřejmé, že se časy startů budou pomaloučku posouvat kvůli častým pádům a uvíznutím na překážce.

Překážky byly v podobě klád, pražců, skruží, kamenů a dřev různých tvarů. Prolog se jel již v podvečerních hodinách, kdy začala padat rosa a překážky byly vlhké a dost kluzké. Muselo se na nich opatrně s plynem, jinak to znamenalo podklouznutí, pád a každé takové zaváhání představovalo hluboký propad ve startovním poli.


Z našich jezdců zajel nejlépe nováček evropského šampionátu Jaromír Romančík, který ve třídě E2 senior skončil na 2.místě a svým časem mu patřilo 2.místo také v absolutním pořadí bez rozdílu tříd. Patrik Markvart skončil ve třídě E1 junior třetí a třetí místo si také připsal Jan Unger v kategorii Veterán. Radek Toman zajel na 4.místo ve třídě E3 senior. Zároveň byl mezi posledními jezdci, kteří se postavili na start a zakončili páteční prolog, protože hodiny už ukazovaly neclou dvaaadvacátou hodinu. Časy prologu se započítávaly do sobotní soutěže, jako desátá rychlostní zkouška.

Sobotní jízdy

Čas sobotního startu byl z plánovaných osmi hodin posunut na půl osmou, neboť do soutěže se přihlásilo hodně jezdců a dle časového harmonogramu by ti poslední jezdci už dojížděli za tmy.
V sobotu čekala na jezdce celkem tři kola s celkovou délkou 180 kilometrů. V každém kole byly tři měřené testy a tři časové kontroly.

Test číslo jedna byl charakterem endurový. Namotaný v listnatém lese. Jezdci jej přirovnávají k Jahodné z ISDE v Košicích. Zajížděl se lehce přes jedenáct minut a svoji délkou opět prověřil fyzickou přípravu jezdců. Test číslo dvě byl charakterem krosový. V první části testu byl pomalý, namotaný, ale pak přišly rychlé pasáže, pěkně do rytmu, technicky nenáročný. Jezdci jej zajížděli okolo pěti minut a našim závodníkům seděl. Test číslo tři byl endurový a hodně technicky náročný. Namotaný v listnatém lese s výjezdy, sjezdy po celou dobu testu. Délka tohoto testu byla rovněž kolem pěti minut.


Soutěž se jela na relativně malém prostoru. Trať byla hodně namotaná v přilehlých lesících, aby pořadatel nahnal kilometry. Podklad trati je na písčitém podkladu a ten byl s každým dalším kolem víc rozbitý. Tvořily se duny, ve kterých to jezdce ubíjí a není kde si odpočinout. Podobně jako na třetím evropském podniku ve Finsku. Jezdci české reprezentace trať nehodnotili moc kladně. Přesto si dva naši jezdci v sobotu vyjeli přední příčky. Patrik Markvart byl v třídě E1 junior třetí a Jaromír Romačík zajel na třetí místo ve třídě E2 senior. Jan Unger obsadil ve třídě Veterán neoblíbené 4.místo a Jiří Hádek skončil ve třídě E1 junior na pěkném 6.místě. Evropské body si připsali Lukáš Kučera E2/E3jun, Adolf Živný JunU20, Ondřej Helmich ve třídě E2sen, Radek Toman E3sen a Jakub Horák E3sen.

Nedělní jízdy

Termín startu byl stejný jako v sobotu, takže už v 7:30 hodin stála první trojice na startovací rampě a po odmávnutí praporkem zamířila na trať dlouhou 180 kilometrů s třemi testy a třemi časovými kontrolami. Jedinou změnou, která se v neděli udála, bylo pokrácení času do časových kontrol o dvě minuty. Trať zůstala stejná, jen po sobotě hodně rozbitá. Smůlu si hned na prvním měřeném testu vybral nováček českého týmu Robert Friedrich, který trefil při předjíždění jezdce pařez a jeho motorka skončila po zaseknutí plynu mimo trať a mimo dohled. Vyproštění Robertovi trvalo přes hodinu.

Další smůla nás postihla na druhém měřeném testu. Český reprezentant Patrik Markvart jel v třídě E1junor o zlatou medaili v celém seriálu. Pro poruchu stroje byl ale z boje vyřazen. Nedojel a tak se čekalo, jak se umístí ostatní jezdci v jeho třídě. Nakonec o pouhých 16 setin vteřiny uniklo Patrikovi druhé místo a zbylo na něho místo třetí. Závodní štěstí mu nebylo nakloněno. I tak si myslím, že je to pěkný výsledek.

V neděli se dařilo Járovi Romančíkovi, když si dojel pro skvělé druhé místo v třídě E2senior. Radek Toman sice tento víkend na pódiové umístění nedosáhl, ale celkově obsadil v seriálu třídy E3 senior konečné třetí místo.

Výborně si v Německu vedl Martin Gottvald. V pátečním prologu byl v kategorii Veterán druhý, stejnou pozici si udržel v sobotním programu a druhé místo mu patřilo také v neděli. V seriálu Enduro European Championship 2015 tak Martinovi patří konečné druhé místo. Český závodník byl součástí tříčlenné skupiny jezdců, jenž pravidelně bodovala v každém podniku sezony, a nestačil pouze na Rakušana Wernera Mullera, který je celkovým vítězem letošního ročníku.

Evropské body byly rozdány. V neděli bodovali všichni čeští jezdci, kteří dojeli. Takže i to je skvělý výsledek. V depu pak ve velkém stanu proběhlo slavnostní vyhlášení jak tohoto víkendu, tak celého seriálu, a i když jsme neslyšeli českou hymnu za zlatou medaili, tak se čtyři jezdci České republiky postavili na stupně vítězů. Klukům velké dík a příští rok se o tu zlatou určitě znovu poperou.

Sezona 2015 skončila, nicméně už v březnu 2016 odstartuje na první Evropě konané v Itálii nový boj o evropské body.

Kompletní výsledky - ZDE

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist