MČR Cross Country - Mohelnice

Před prázdninovou pauzou se sjeli příznivci cross country do trucktrialového areálu Křemačovské lomy kousek od Mohelnice na Moravě. Poslední červnový víkend zde ADT Horažďovice připravili 5. díl Mistrovství ČR a hobby závodů čtyřkolek v cross country a závody Přeboru ČR a hobby kategorií motocyklů v cross country.

Mohelnický areál (známý též pod názvem Křemačovské lomy) je proslavený hlavně závody nákladních aut, od roku 1999 se zde kromě Mistrovství ČR jelo také Mistrovství Evropy a v posledních letech Extrem truck trial show. Trať je to technicky velmi náročná a to hlavně extrémně prudkými svahy. Pořadatelům z ADT Horažďovice se podařilo připravit nejtěžší závod ve čtyřleté historii, kdy se pořádání závodů zabývají. Na trati neexistovalo jediné místo, kde by si jezdci mohli odpočinout, trať svým profilem připomínala horskou dráhu – výjezd do prudkého svahu, pak prudký sešup dolů a znovu nahoru. K tomu horké slunečné počasí, tvrdý hlinitý povrch, prach.Tady nestačilo umět jezdit rychle, museli jste k tomu přidat značnou dávku odvahy a technického umu. Obrovský nápor na fyzičku, psychiku i techniku. Ocenění si tak zaslouží všichni, kdo našli odvahu se na start tak náročného závodu postavit.

ADT CUP 2010

Na mírně pozměněnou trať oproti sobotnímu závodu čtyřkolek se vydaly v neděli motorky v dalším díle ADT CUPu 2010, který je součástí seriálu Mistrovství a Přeboru ČR motocyklů v cross country.
Protože se červnový termín seriálu kryl se závodem Mistrovství Evropy v enduru v polských Kielcích, nebyl tento závod vypsán pro kategorii Mistrovství ČR. Jezdcům, kteří běžně v mistráku startují a nejeli na závody do Polska byl umožněn start ve vloženém závodě, který se nezapočítával do průběžného pořadí Mistrovství ČR.

HOBBY ADT

Jako první se na trať vydali jezdci bezlicenční kategorie MOTO HOBBY. Roli favorita potvrdil Lukáš Jokl, jezdec týmu ENDURO VYSOKÁ, vítěz tří dosavadních závodů seriálu a vedoucí jezdec průběžného absolutního pořadí této kategorie. V prvním kole ho za sebou držel Vašek Sedmidubský, další z favoritů (patří mu druhé místo v průběžném absolutním pořadí seriálu). Vašek ale postupně na čelo závodního pole ztrácel a nakonec dojel v absolutním pořadí na místě šestém.
Lukáš Jokl se dostal do čela závodu ve druhém kole a dokázal ho udržet do konce časového limitu. Nejvíce sil mělo na konci závodu startovní číslo 377, které patří Tomáši Oulehlovi z OULEHLA RACING TEAMu. Po startu byl na devátém místě, postupně se začal propracovávat vpřed a pět kol před koncem nasadil vyšší obrátky. V předposledním kole zajel dokonce nejrychlejší kolo závodu a tento závěrečný finiš mu nakonec vynesl krásné druhé místo. O to přišel v posledním kole Libor Šůs (CANGURA RACING). Ten se držel na druhém místě polovinu závodu, ale závěrečnému útoku skvěle fyzicky vybaveného Tomáše Oulehli neodolal a souboj prohrál o 12 sekund.
Ve třídě HOBBY ADT VETERÁN dál dominuje Vašek Sedmidubský (ETELEXON). Svoji třídu vyhrál po třetí v sezóně a upevnil si tak vedoucí příčku průběžného pořadí. Na druhém místě skončil Luděk Buček (MOTO TIGER MILETIN) a zopakoval si tak úspěch z prvního závodu sezóny v Bělé. Bronzová příčka patří Zbyňku Zatloukalovi.

HOBBY DRUŽSTVA C + PČR + LICENCE A

Malý počet přihlášených jezdců rozhodl o tom, že dojde ke sloučení všech licenčních tříd do společné rozjížďky. Start této kategorie byl posunut o 40 minut, aby pořadatelé stihli pořádně nakropit vysušenou trať a po této pauze se na trať 110 minutového závodu vydalo 62 závodníků.

HOBBY DRUŽSTVA C

Soutěž jedno a dvoučlenných družstev s licencí C přilákala do Mohelnice 7 posádek. Očekával se velký souboj mezi Lukášem Vránou a posádkou se startovním číslem 877 – Ježek, Pech, Haken. Nedělní závod vyšel lépe Lukášovi, podařilo se mu získat nejvyšší příčku po čtvrté v sezóně. Potvrdil tak, že pokud se postaví na start, tak v této kategorii nikdo jiný na něj nemá. Druhý dojel se ztrátou 34 sekund nováček seriálu Lukáš Bačík. Bronzová je vedoucí posádka průběžného pořadí seriálu se startovním číslem 877, v tom závodě startující ve složení Ježek – Pech. Ta tak udržela svoji vedoucí pozici, ale její náskok se zmenšil na 6 bodů.

PŘEBOR ČR

Třída 70 ccm
Tuto třídu suveréně vyhrál Jirka Bednář (MOTO RACING POLNÁ) a to s náskokem 7 kol! Zbylá místa obsadili jezdci VTJ Benešov v AČR - ARMY TEAMu – Bořivoj Klečka st. a Martin Valášek.

Třída 80 ccm
Nejrychlejším jezdcem byl Šimon Pozdníček (SK RACING TEAM KLUBv AČR), vyhrál s náskokem 2 kol před Adolfem Živným a Martinem Fábrikem.

Třída E1

V „éjedničkách“ patří největší pohár Jakubovi Špačkovi (SMS endura Jablonec nad Nisou), za 110 minut závodu si vytvořil náskok 2 kol na druhého v pořadí Jirku Žaludu (SMS motokrosu Benátky n/J) a třetího v pořadí Jirku Hádka (MOTOSPORT BOŽKOV).

Třída E2
I v „édvojkách“ bylo vítězství vcelku jednoznačné. S náskokem jednoho kola patří Miroslavu Škaloudovi (AK Krakonoš Jilemnice), za ním dojel Marek Sedláček (SMS motokrosu Opava) a Radek Pilař (BONMOTO.CZ RACING TEAM).

Třída E3
V této třídě byla největší konkurence a nejlépe se v ní uvedli jezdci Miroslav Vondráček (MK Děčín v AČR), Honza Nevole a Petr Strnad (MK Děčín v AČR). Všichni tři stačili za vymezený časový limit ujet 22 kol.
Třída VET1
V mladší veteránské třídě byl nejrychlejší Jiří Vávra (SMS motokrosu Benátky n/J), za ním dojeli na stupně vítězů Milan Kurfiřt (MOTOSPORT BOŽKOV) a vedoucí muž průběžného pořadí této kategorie – Tomáš Louthan st.

Třída VET2
Vítězstvím v nedělním závodě se Miroslav Kukrál (SMS endura Tábor) posunul na vedoucí příčku průběžného pořadí této kategorie. Druhý se ztrátou jednoho kola projel cílem jezdec MK Děčín Petr Staněk a třetí příčku obsadil Miroslav Novák (PUR-IZOLACE enduro team Litoměřice).

LICENCE A
Možnosti zúčastnit se vloženého závodu jezdců s licencí A využilo šest jezdců, z toho čtyři viděli šachovnicový praporek v cíli. Závodu se zúčastnil i Roman Krejčí, jezdec který si vyzkoušel Dakar. Absolutně nejrychlejším jezdcem ze všech licenčních závodníků a vítězem třídy Licence A se stal Miloslav Škuta (SMF). Za ním zaostal o téměř 49 sekund Marek Nešpor a „dakarák“ Roman krejčí obsadil třetí místo.

Velké poděkování patří sponzorům seriálu, společnostem RaceTool Praha, Motopoint a Česká podnikatelská pojišťovna, mediálním partnerům a hlavně pak lidem z AMK Mohelnice za fantastickou pomoc při zajištění tohoto závodu.
Před námi je prázdninová pauza a znovu se sejdeme v září. Vhodnou lokalitu stále hledáme, budeme Vás o ni informovat v průběhu července na našich stránkách www.atvAmoto.cz a přes mediální partnery seriálu.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist