Motorky v autokrosovém areálu v Sedlčanech

Po třítýdenní pauze pokračoval sedmidílný seriál závodů motorek a čtyřkolek v cross country ITP ESSOX CUP 2009 dalším závodem v autokrosovém areálu v Sedlčanské kotlině. Zájem o účast v závodě byl opět velký, ještě týden před startem bylo na registrační listině přes 250 jezdců, ale chladné počasí zapříčinilo hromadné odhlašování. Jak asi muselo být odhlášeným jezdcům, když se v sobotu probudili do krásného slunečného dne?

Kapitoly článku

Krásná, členitá a pro diváky mimořádně přehledná trať – to bylo hlavní lákadlo. Jestliže v prvním závodě v Jiníně bylo největším nepřítelem jezdce bahno, tak v Sedlčanech pořadatelé připravili mimořádně těžké lesní úseky. Hodně náročné bylo i střídání povrchu – asfalt, bahno, hlína i kamenité cesty – s tím vším se museli jezdci vyrovnat.
Po slavnostním vyhlášení výsledků čtyřkolek a předání cen (motokrosové přilby), které věnoval generální partner ITP ESSOX CUPu, společnost ASP GROUP Distributing, pokračoval odpolední program závodem motorek. Motorky čekala oproti čtyřkolám o 1,5 km delší a technicky náročnější trať. Tradičně nejpočetnější stratovní pole, 71 jezdců, se sešlo v kategorii MOTO HOBBY.
V hodinovém závodě byl nejrychlejší Bohumír Kůt (Honda CR 250R), druhý Chosé Bartůněk (KTM 250 EXC 2T) z teamu SK Běšice dojel ze ztrátou 46 vteřin a třetí místo obsadil Libor Šůs (Suzuki RM 250). I v této kategorii bylo pole poměrně vyrovnané, celkem 11 jezdců mělo v cíli shodný nejvyšší počet kol (sedm).
V této kategorii se nám objevil první borec na diplom v kategorii Letec seriálu. Byl jím Vašek Bartoš z Enduro klubu Mšeno, který hned ve druhém kole předvedl elegantní salto. U jeho výkonu musela zasahovat záchranná služba, Vašek skončil v nemocnici, kde mu zpět nahodili kyčelní kloub. Ale už dva dny po závodě byl zase plný chuti do ježdění, trochu si zanadával na svoji jezdeckou chybu, ale podle vlastních slov se už těší na další závody.
Ve startovním poli kategorie MOTO PROFI se objevila známá jména z Mistrovství republiky např. Víťa Kuklík, Honza Unger, Michal Rudolf. Po bodech z této kategorie zatoužilo 48 jezdců. Nejvíce si jich domů veze Víťa Kuklík (Husaberg 570FE) z Husaberg racing team CZ, který od startu jednoznačně dominoval celému závodu a do cíle dojel s více jak pětiminutovým náskokem před Honzou Ungerem (Yamaha WR 450F). Bronzovou příčku obsadil domácí jezdec Aleš Balík. Velká smůla potkala Michala Rudolfa, který necelou půlhodinu před koncem závodu prorazil kolo a musel ze závodu odstoupit.


Průběžné pořadí po prvních dvou závodech (jen první tři místa)

MOTO HOBBY
1. Baďura Martin . . . . . . . . . . . . 33 bodů
2. Touš Pavel . . . . . . . . . . . . . . . 32 bodů
3. Dobner Jan . . . . . . . . . . . . . . . 29 bodů

MOTO PROFI
1. Unger Jan . . . . . . . . . . . . . . . . 47 bodů
2. Matějka Jan . . . . . . . . . . . . . . 35 bodů
3. Uher Petr . . . . . . . . . . . . . . . . 28 bodů

Velké poděkování patří lidem ze sedlčanského areálu za skvělé zázemí, partnerům seriálu společnosti ASP GROUP Distributing a společnosti ESSOX, mediálním partnerům a pak hlavně jezdcům a divákům za vytvoření skvělé kulisy.

Další dva závody seriálu se jedou 4. dubna (Božetice) a 9. května (Milovice), přihlásit se můžete na internetových stránkách pořadatele www.atvAmoto.cz. Zde také najdete celkové výsledky a fotogalerii.

Informace o redaktorovi

Matěj Oliva - (Odebírat články autora)
Vašek Maleček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist