Rallye Dakar: Jezdci BARTH Racing odpovídali na dotazy čtenářů

V průběhu pátku 12. ledna 2018 budou na otázky čtenářů serveru Motorkáři.cz odpovídat jezdci české stáje BARTH Racing: David Pabiška, Ruda Lhotský (11.1./odstoupil), Josef Macháček a Zdeněk Tůma.

Po úvodních šesti odjetých etapách je na programu den volna, na který už všichni závodníci a jejich týmy netrpělivě čekají. Ono je to den volna tak trošku v uvozovkách, sice se nezávodí, ale celý den všichni makají na technice, kterou potřebují dostat do stoprocentní kondice před dalšími osmi etapami letošního 40.ročníku Rallye Dakar.

V této chvíli je po pěti etapách v kategorii čtyřkolek Zdeněk Tůma průběžně šestnáctý, motorkáři David Pabiška a Ruda Lhotský (11.1./odstoupil) figurují na v pořadí sedmapadesáté a třiadevadesáté pozici, Josef Macháček je prozatím dvanáctý.

Od soboty do pátku se toho událo celkem dost, takže prostor pro otázky je tu velký. Neváhejte a ptejte se na vše, co vás s ohledem na nejtěžší dálkový podnik světa zajímá. Všichni čtyři jezdci zůstávají ve hře a samozřejmě cílem je nejen závod dokončit, ale především získat dobrý výsledek.

AKTUALIZACE (11.1.2018) - Ruda Lhotský byl nucený ukončit účast na letošní Dakarské rallye. Ve včerejší etapě měl totiž pád, po kterém mu pokračování v soutěži nedoporučili doktoři. „Stalo se to padesát kilometrů před cílem, když jsem najížděl z duny na dunu. V tom nejnižším místě jsem se podíval do roadbooku, a v tu chvíli mě překvapila díra s jemním pískem feš-feš. Bohužel se mi zavřely řídítka a břichem se na ně napíchl,“  popisoval klíčový moment Lhotský, který se před odstoupení držel na 91. pozici.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

On-line rozhovor: David Pabiška, Ruda Lhotský, Josef Macháček, Zdeněk Tůma

Dotazy je možné vkládat do 13.01.2018 10:00
David Pabiška, Ruda Lhotský, Josef Macháček, Zdeněk Tůma bude odpovídat mezi 11.01.2018 09:00 a 15.01.2018 11:00

Dotazy můžou přidávat jen registrovaní a přihlášení uživatelé.

Otázky a odpovědi

Nagash
Dotaz od Nagash položen 11.01.2018 16:31

Nazdar kluci, hluboce před Váma smekám, protože žádný Dakar nebyl nikdy snadný a letos je to opravdový hardcore, který neodpouští. Můj dotaz zní jak je možné, aby pořadatelům prošlo to, že WP udáváné v roadbooku nejsou na těchto pozicích ? Že jsou půl hodiny nebo několik km od vyznačeného WP ? Přece není možné, abych například 100km letěl hroznou palici a v honbě za dobrým umístěním se snažil stahovat a riskoval tím zraněním, poruchu či práci techniků a když dojedu v takovém snažení na bod a ten WP tam není a já ztratil tolik času, že se tam budu motat jak kača v čepici a tím mé snažení a riskování přijde vniveč. Přece nemůžou pořadatelé v nějakém ofiko prohlášení říct: ,,To je Dakar,,.
Mi to přijde, že Vám to pak musí brát mnoho psychických a fyzických sil a chuť závodit, protože místo jízdy bloudíte a hledáte něco někde. Podle mě to má být o závodech a né hledání něčeho co je kdoví kde. Moc Vám kluci fandím !!!

Odpověď od David Pabiška z 12.01.2018 20:05

Ahoj, bohužel možné to je, ale někdy i pořadatel za to nemůže, protože trať se někdy oproti roadbooku ve volných dunách najede jinak a potom to nesedí. Díky za podporu a je to opravdu fyzicky i psychicky náročné.

Nagash
Dotaz od Nagash položen 12.01.2018 08:38

Pokud mohu ještě jeden dotaz, tak by mne zajímalo. Když opravujete na trati ( je tam nepřehledný úsek např. za dunou ) a pípnete si, že opravujete. Tak jakým způsobem se to ostatním závodníkům zobrazuje, že někdo v okolí opravuje ? Díky a dobrou aklimatizaci v nadmořských výškách a odpočinek v dnu volna.

Odpověď od David Pabiška z 12.01.2018 20:06

V této situaci je ze stroje v okruhu 300 m vysílání varovný signál ostatním jezdcům, ale je to vždy o lidech. Díky David

Etien
Dotaz od Etien položen 12.01.2018 13:00

Otázka na Rudu Lhotského: Zůstáváš s týmem v Americe až do konce závodu nebo musíš kvůli zranění zpátky to České republiky? A druhá otázky, proč to bude příště čtyřkolka a ne motorka? Díky a přeji hodně štěstí.

Odpověď od David Pabiška z 12.01.2018 20:08

Ahoj, Ruda odlétá zpět domů zítra, kvůli vyšetření v České republice a dobré rekonvalescenci. Čtyřkolka, protože o tom dlouho uvažuje a chce to zkusit.

Etien
Dotaz od Etien položen 12.01.2018 13:03

Otázky pro Davida Pabišku: Letošní Dakar je do této chvíle, co se týče náročnosti, překvapením? Tvůj trénink na Dakar byl celkem dost intenzivní, cítíš, že také díky tomu ti zbývá víc sil na druhou polovinu soutěže? Děkuji a přeji hodně štěstí!

Odpověď od David Pabiška z 12.01.2018 20:11

Ahoj, fyzicky se cítím dobře, ale limituje mě zranění, ale každým dnem je to lepší. Žádný Dakar není lehký, jen se mění technická náročnost. Díky za podporu, David

Etien
Dotaz od Etien položen 12.01.2018 13:09

Otázka na Josefa Macháčka: Penalizace hned v první etapě ... ubere něco takového na motivaci nebo naopak jim chce člověk o to víc dokázat, že udělali chybu? Co se tam vlastně stalo? Děkuji a přeji hodně štěstí!

Odpověď od Josef Macháček z 12.01.2018 20:28

Chybu jsem primárně udělal já, ale z důvodu špatného značení od pořadatele jsem bod nehledal, protože jsem myslel, že je to pouze za 20 minut, ale bylo to nakonec za 2 hodiny. Pořadatel se obhajoval tím, že kilometrově to značené bylo dobře. Dokazovat můžete co chcete, ale 2 hodiny, které Vás pošlou mimo první místa už nedoženete. Díky za podporu.

Etien
Dotaz od Etien položen 12.01.2018 13:10

Jak vidí dosavadní průběh Dakaru Zdeněk Tůma? Děkuji a také přeji hodně štěstí!

Odpověď od David Pabiška z 12.01.2018 20:20

Mám ztrátu z první etapy, ale jinak jsem spokojený a umístění odpovídá průběhu, stále jedu, takže jsem spokojený. Díky za podporu.

Odpověď od Zdeněk Tůma z 12.01.2018 20:25

Mám ztrátu z první etapy, ale jinak jsem spokojený a umístění odpovídá průběhu, stále jedu, takže jsem spokojený. Díky za podporu.




TOPlist