Rally Dakar - Etapa 10 a 11

Kapitoly článku

Etapa 11

Jedenáctá etapa přivedla jezdce mezi kaktusy a na řadu opět přišlo kamení. Nejlépe tuto etapu zvládl opět Marc Coma před Fretignem a Verhoevenem. Takticky jede v posledních etapách Cyril Despres, který už má vítěztví v letošním Dakaru na dosah ruky. Stačí si hlídat ostatní jezdce ze špičky a nedělat velké chyby.  Z našich dojel nejlépe opět Roman Krejčí - 26., který už se pravděpodobně sžívá s navigací. Na 31. Místě pak dojel David Pabiška a 33. Dušan Randýsek. Honza Veselý dokončil na 63. místě.
Velký důvod k oslavě mělo po včerejší etapě BMW. Tento stroj se díky Verhovenovi po dlouhých děvíti letech objevil na stupních vítězů v etapě.

Czech Dakar team

Roman Krejčí zvaný křečák si etapu tentokrát příliš neužíval: "Málem jsem během rychlostní zkoušky usnul. Byla to taková nudná ukolébavka – doleva, doprava a přitom to bylo velmi rychlé a nebezpečné. Nikdy jsem nic podobného nejel a moc jsem si to tentokrát neužíval. Tento typ etap mi příliš nevyhovuje. Od začátku jsem nechytil rytmus a to je pak těžké závodění." Krejčí se rovněž potýkal s technickým problémem, který mu neumožňoval jet tak rychle, jak by si sám přál: "Asi ve čtvrtině etapy mi přestala brzdit přední brzda, takže jsem musel zvolnit. Terén podél trati totiž byla velmi nebezpečný. Vyjetí z trati by v lepším případě znamenalo srážku s kaktusem, v horším pád ze skály." I závodníci jsou jen lidé mající biologické potřeby: "Asi po dvaceti minutách se mi začalo chtít na záchod. Většinou se snažíme tyto věci odbýt před startem, ale ne vždy to jde. Do cíle zbývalo hodně, tak jsem raději na chvíli zastavil." Ve středu startuje Krejčí již krátce před čtvrt na šest.
Jan Veselý popsal etapu jako krátkou, rychlou a nebezpečnou: "Cesty vytesané do skály budí respekt. Stačí, aby člověk udělal drobnou chybičku, jednou nedobrzdil nebo nezatočil včas a je zaděláno v lepším případě na nebezpečnou situaci." Podle předběžných výsledků by mohl být Veselý penalizován za neprojetí waypointu: "Hrozí mi až čtyřhodinová penalizace, ale řeším to s organizátory. Je to divné, protože motorka co jela za mnou ten waypoint získala." Pravda by měla být na straně Veselého, protože inkriminovaným místem podle Ladislava Lály, který na Dakaru sbírá materiál na novou dakarskou knížku, opravdu projel. "Bylo to takové nepřehledné místo, pořadatelé gestikulací odkláněli závodníky na jednu ze dvou možných paralelních cest. Do technicky mnohem obtížnějšího řečiště, ve kterém nakonec Honza jel, se tlačil skoro každý." Veselý je spokojený se stavem motorky, která zatím drží: "Motor zatím vyje a kola se točí, i když drobnosti jako výfuk nebo držák navigace postupně odpadávají a praskají. Jedu pořád s původním motorem, který už asi ani měnit nebudu. Neklepe ani nežere olej, Začínám pomalu litovat, že jsem se nenechal zapsat do třídy Maraton."

Video

Etapa 12

Spojovačka: 23 km | Speciálka: 476 km | Spojovačka: 297 km | Celkem: 796 km
V nejdelší etapě soutěže bude její program jak realistický tak i velkolepý. Opustíme oblast dinosaurů v zákrutách přetnutých řekou, které budou obklopeny kaňony a "pohádkovými komíny". Po přejezdu cca 200 km speciálky budou soutěžící smět na chvíli použít silnici za účelem vyhnutí se chráněnému území. V druhé části, která bude vyjímečně písčitá, se objeví mnoho skoků, tudíž motorkáři mohou očekávat bolesti rukou a jen nejlepší znich pojede rychlostí vyjímečně větší než 100 km/ hod. Den bude únavný, neboť bude končit dlouhou spojovačkou.

Informace o redaktorovi

Matěj Oliva - (Odebírat články autora)

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist