Jan Brabec zažil první pády. Naštěstí bez následků.

Úterní 3. etapu Dakaru 2020 tvořil okruh čítající 427 měřených km u města Neom. Závodní karavana proto zůstala 2 noci na stejném místě a asistence týmů dostaly prostor pro relativní odpočinek. To však neplatilo pro závodníky, kteří na trati zažili další perné chvilky. Český motorkář Jan Brabec etapu dokončil na 38. místě a celkově drží 33. pozici.

Motocyklista týmu Big Shock Racing Jan Brabec z bivaku v úterý startoval s klidem. Svou jízdu přizpůsobuje nedávnému zranění. A zdá se, že pokojnější zdolávání trati, které si vyžádalo jeho předešlé zranění, má překvapivě pozitivní výsledky. Zažil však i první pády, které se naštěstí obešly bez následků. Český jezdec přesto příjemně překvapuje klidnou jízdou bez zásadnějších navigačních chyb. „Dneska jsem jel lážo plážo. Vím, že nohu budu ještě potřebovat. Jsme teprve na začátku, velká dálka před námi. V hlavě pořád ještě mám nedávný úraz, proto když naberu velkou rychlost, naskočí mi automaticky záklopka. Ještě bude chvilku trvat, než si zvyknu na 100% tempo. Ale paradoxně mi to i pomáhá víc se soustředit na navigaci,“ popisuje Brabec, který do cíle 3. etapy dojel na 38. místě a celkově vybojoval 33. pozici.

Pilot kamionu Martin Macík z týmu Big Shock Racing navigovaný Františkem Tomáškem a jištěný mechanikem Davidem Švandou, po předchozí vydařené etapě startoval z 5. místa. Hned v úvodu bojoval s nižším výkonem svého kamionu, který na rovných úsecích začal ztrácet rychlost. Následoval defekt a stíhací jízda přes řečiště a kamenité cesty, kde posádka nabranou ztrátu dohnala a do cíle nakonec dojela na výborném 7. místě, v celkovém pořadí je na 4. pozici.

 

„Bylo to dneska na začátku trochu pernější. Na dlouhých táhlých rovinách jsme neměli dostatečnou rychlost, zlobil výkon. Proto nám v úvodu ostatní trochu ujeli. Pak jsme udělali pneumatiku, chvíli jsme ji dofukovali, ale ušla nám asi 10 km před neutralizací. I když výměna proběhla v perfektní rychlosti, pár minut jsme ztratili. V poslední části, kde byl terén technicky náročnější a výkon už nehrál takovou roli, jsme to zase začali rychle dotahovat,“ popisoval zážitky z tratě Martin Macík.  Fakt, že Karel nepodává 100% výkon posádku mírně rozladil, ale jezdce současně potěšilo, že i s takovým hendikepem dojeli do cíle na slušném umístění. Mechanici na autě pracovali do pozdních hodin už předešlou noc, ale zatím se nepodařilo zjistit, kde je chyba. Zřejmě se vše spustilo, když se Karlovi během plavby z Evropy na lodi vybila baterie. „Čidlo na turbu hlásí chybu. Jeden z milionu kabílků může být špatný. Urputně ho hledáme, zatím se nám nepodařilo ho vypátrat, ale dál na tom makáme, aby Karel zase fofroval naplno. Bude to nějaká úplná blbost, ale pěkně nám zatápí,“ popsal situaci palubní mechanik David Švanda.  Posádka žlutého kamionu by také ráda uklidnila fanoušky, kteří si po zhlédnutí videa z 2. etapy dělali starost o zdraví navigátora Františka Tomáška. „Žádný infarkt. Žebírko mi skříplo nerv. Povolil jsem pásy, narovnal hrudník a na rovné cestě si to sedlo. Pak si mě vzal ještě pod ruce fyzioterapeut Martina Prokopa a jsem zase junák,“ vzkazuje Tomášek.

 

Informace o redaktorovi

Petr Šour - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 2 Kč od 1 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist