Jan Brabec: Na Dakaru chci dojet v TOP 25

Motorkář Jan Brabec z českého týmu Big Shock Racing letos zažil jedno z nejdrsnějších období svého života. Během květnového afrického testování se vážně zranil. Nehoda mu překazila start ve všech závodech letošní sezóny. Udělal ale maximum pro to, aby stihl Dakar 2020. A podařilo se. Honza je v dobré kondici zpět ve hře a těší se, že potřetí zdolá slavný závod.

Jan Brabec považuje období, které předcházelo Dakaru 2020, za jeden velký vtip, který si pro něj někdo nahoře nachystal. Při nehodě během afrického tréninku si zlomil nohu, palce na rukou, žebra, sedřel záda, musel absolvovat několik operací a následně vleklou a náročnou rekonvalescenci. To vše se mu nakonec podařilo překonat a na Dakaru nebude chybět. Svou motorku KTM s číslem 43, pojmenovanou po babičce Anežka, už odeslal do Saúdské Arábie. „Zdá se, že mi zase všechno funguje, jak má. Ale byla to dřina. Dodnes jedu každý den dvojfázové tréninky. Fyzioterapie, posilovna, pilates, motorka. Nabírám rychlost a nechávám hlavu, aby si po zážitcích z pádu zase zvykla na závodní podmínky. Odpočinu si až o Vánocích,“ popisuje Jan Brabec, který se chystá na svůj třetí Dakar.

„Pokaždé si musíš dát cíl, já bych se rád umístil v TOP 25. A nechci zabloudit,“ říká Brabec a dodává, že má radost z avízovaných změn v dakarské navigaci. „Konečně už nebudu muset vybarvovat roadbook. To jsem nenáviděl. A ušetřený čas prospím,“ plánuje si Brabčák, kterého do Saúdské Arábie opět doprovodí tatínek Libor a také nový mechanik Zdeněk Cekr.

Blížící se 42. ročník Rallye Dakar bude pro tým Big Shock Racing plný změn. Jižní Ameriku vystřídá Saúdská Arábie, týmovou liazku nově postavené Iveco. Spolu s pilotem Martinem Macíkem, který se na start legendárního závodu postaví už po osmé, bude v kabině speciálu, přezdívaného Karel, sedět jeho osvědčený navigátor František Tomášek a nový mechanik David Švanda. Hned po návratu ze Saúdské Arábie se Macík s Brabcem o své zážitky podělí s fanoušky na talkshow Posedlí Dakarem. A popularitu legendárního závodu chce Martin využít také k šíření respektu na silnicích. Prostřednictvím projektu Respect Road připomíná řidičům, že na silnicích se nezávodí, cení se vzájemná ohleduplnost a nejpodstatnější je dojet v pořádku.

Jak vše vzniklo popisuje Martin Macík: „Prapůvodně jsme v sedlčanské knihovně pořádali přednášky o Dakaru. Když knihovna nestačila, přesunuli jsme se do místního kina. Ale brzy nám bylo i kino malé. Takže bylo za pomoci fanoušků uspořádáno osm besed po ČR. A tak to šlo dál... Letos vznikli Posedlí Dakarem, objeli jsme kina Cinestar a zase bylo plno. Přišlo už přes 4 tisíce lidí.“ I po Dakaru 2020 se tým Big Shock Racing sejde s fanoušky, na 9 místech ČR a také v Bratislavě. Z Posedlých Dakarem se postupně stává společenská událost. Návštěvníky interaktivních talkshow lákají dakarské zážitky, nepublikovaná videa ze závodu, zákulisní informace i svérázný humor obou hlavních aktérů.

Dakar 2020 se rozjede za pár dní. Martin Macík s Františkem Tomáškem odlétají do Džiddy s předstihem, už 28. prosince, aby si stihli vyléčit svou tradiční rýmičku. Druhá část týmu dorazí do Saúdské Arábie 1. ledna. Slavnostní dakarské pódium čeká na závodníky 4. ledna a o den později závod odstartuje.

 

Autor článku obdržel prémii 2 Kč od 1 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist