Jan Brabec dojel etapu bez šestého kvaltu

V neděli se po dni volna odpočatí závodníci Dakaru vrhli do 7. etapy. A síly nabrané během volné soboty se jim rozhodně hodily, protože museli projet nejdelší měřený úsek letošního závodu, čítající 546 km, tedy zhruba vzdálenost srovnatelnou s cestou z Prahy do Budapešti. Motocyklista týmu Big Shock Racing Jan Brabec startoval se zlomeným malíčkem. Svou jízdu dokončil na 52. etapové pozici, celkově je 39.

Motocyklista týmu Jan Brabec sobotní volno využil na maximum a většinu dne prospal, aby tělu, oslabenému po nedávných úrazech, dopřál tolik potřebnou regeneraci. Ukázalo se také, že po pádu v 5. etapě má zlomený malíček, ale to je pro Jana Brabce nepodstatný detail. „Teď jsem dorazil do cíle. Jel jsem jenom na pátý kvalt, protože šeska mi nefungovala. Dnešní etapa byla o ničem. Jedeš 30 km plný plyn, pak zahneš a zase plný plyn. A to bylo celé. První čtyři etapy byly rozbíjecí a teď je to rovná vypalovačka. Nejsem ani unavený, ani udýchaný. Nic,“ hlásil bezprostředně po dojetí do cíle mírně rozladěný Jan Brabec. Následně ho zasáhla ještě informace o neštěstí, které se dnes na trati odehrálo. „Je mi to strašně líto. Ta rizika si připouštíme všichni, ale současně nemůžete jet Dakar se strachem. Paulo Goncalves byl zkušený závodník. Přeju sílu všem jeho nejbližším. Je to rána, která vás dostane.  Bohužel, i to je motorsport,“ řekl k dnešnímu neštěstí Jan Brabec. Po tragédii nebudou v pondělí závodit motocyklisté a čtyřkolkáři. Vedení soutěže po dohodě s jezdci osmou etapu zrušilo.

Jak už bylo řečeno, náročného terénu s technickými dunovými úseky a spletitou navigací se zatím posádka kamionu týmu Big Shock Racing nedočkala. Po jízdě v maximální rychlosti, proložené jednou výměnou pneumatiky, speciál Karel ovládaný posádkou Macík, Tomášek, Švanda, dojel do cíle na 13. místě a celkově stále drží 5. pozici. „Postrádám náročnost Dakaru. Dneska jsme letěli až na 450. kilometr, kde se nám na čisté rovině odseparoval vzorek z pneumatiky. Byla to rána jako z děla. Už jsme se lekli, že je to něco vážnějšího. Ale museli jsme jen vyměnit kolo, čímž jsme ztratili asi 15 minut. Pak už jsme v prachu dojeli bez zásadnějších komplikací. Celá etapa byla rovná, rychlá, pořád letíš 140 km/h, duny minimálně. Technicky nepříliš náročná,“ popisuje Martin Macík. „Máme jediný problém a to, že je letošní Dakar moc jednoduchý. Technicky i navigačně by to chtělo trochu zpestřit, aby to nebylo jen o rychlosti a o tom, jestli vám vydrží auto. Přáli bychom si nějaký pořádný taháček, v dalších etapách,“ doplňuje navigátor František Tomášek.     

 

 

 

Autor článku obdržel prémii 4 Kč od 2 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist