Dakar 2007 - přejímky

Ačkoli samotný závod začíná až 6. ledna většina účastníků tohoto dobrodružství se sešla v Lisabonu v kulturním centru Belem již 3. ledna, kdy začaly administrativní a technické přejímky všech účastníků, ušetřen není nikdo, doprovodná vozidla dokonce ani novináři.
Všichni členové našich týmů Ivo Kaštan s asistenčním vozem Suzuki Grand Vitara obsazenou Jardou Melicharem a Jirkou Kolářem, i Dušan Randýsek s Pavlem Kubíčkem – KM Racing prošli celou náročnou procedurou bez větších problémů. Jediným větším zádrhelem byl zapomenutý Jardův řidičský průkaz.

Co vlastně všechno administrativní a technické přejímky obnášejí. Je to celkem 27 razítek, tedy 27 kontrolních stanovišť. Administrativní část je celkem nuda, kontrola dokladů, licencí a povolení startu od motocyklové federace, platby, to zajímá organizátory nejvíce, vyfasujete navigační přístroje GPS, Iritrack, Sentinel, Balisa. Vyzpovídá vás doktor, předáte údaje na osobu, kterou budou organizátoři kontaktovat v případě, že skončíte v nemocnici nebo zinkové rakvi. Na konec administrativního kolečka fotoportrét na internetové stránky www.dakar.com a můžete se vrhnout na instalaci všech výše jmenovaných zařízení.


To bývá někdy problém, protože se často stává, že je nefunkční, nebo dokonce chybí nějaký kabel, je špatně namontován držák, nebo rychle nevíte kam se zapomenutou bezpečnostní výbavou. Ta je mimochodem tak obsáhlá, že by vyplnila obsah batůžku. Tři kouřové světlice, kompas, speciální termoizolační fólie, baterka, flash lampa, zapalovač, signální zrcátko, nádržka na povinnou rezervu tři litry vody, Balisa, což je vlastně satelitní radiomaják. Na motorce se využije každý prostor, ale pozor všechno musí být pečlivě zabaleno a přiděláno, takový nechtěný výbuch světlice není jistě nic příjemného. Na nainstalování všech těchto věcí máte 45 minut a přesunete se na technickou část. Ta pro motorky bývá celkem v pohodě, auta to mají horší. Začíná se nalepením startovních čísel, kontrolou VIN čísla a označením rámu, motoru, tlumiče výfuku červenou barvou. Kontrola bezpečnostní výbavy, přilby a nastřelení startovních čísel na bundu. Končí se opět povinným fotografováním, tentokráte s motocyklem. Pak už máte jen patnáct minut na přejetí startovní rampy a odevzdání motocyklu do uzavřeného parkoviště. K motorce se dostanete až na samotném startu závodu. Nám celá procedura trvala celkem sedm hodin.


Na přejímkách jsme se dozvěděli i nějaké inovace v pravidlech. Jako například, že je zrušen rychlostní limit 160 km v hodině pro motocykly nebo je zvýšen limit kubatury pro čtyřkolky na 850 ccm z čehož bude mít obrovskou radost Pepa Macháček, který podle starých pravidel snižoval obsah na 800 ccm právě z 850 ccm. Všude se velmi upozorňuje na dodržování rychlostních limitů v obcích, za jejichž překročení jsou velké finanční i časové pokuty.


Všichni zástupci jedné stopy i Pepa Macháček se čtyřkolou úspěšně prošli celou procedurou a jejich stroje již stojí v uzavřeném parkovišti.

Informace o redaktorovi

Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist