Co je Malle Moto na Dakaru a kdo z Čechů v této drsné kategorii startuje?

Dakar frčí na plné obrátky a první půlka je téměř za námi. V kategorii motocyklů opět startuje početná skupina českých závodníků a co víc, tři z nich dřou v nemilosrdné kategorii Malle Moto. Přeci jen odjet Dakar bez jakékoliv asistence je skoro nepředstavitelné a tyhle borci zaslouží velký respekt a uznání!

Kategorie Original By Motul se týká pouze jezdců na motocyklech a čtyřkolkách, kteří si tuto pekelnou rally odkroutí jak na trati, tak potom v bivaku. Ptáte se proč? Je to jednoduché jako facka! Jedou totiž bez jakékoliv asistence a vše si na motorce musí dělat sami, tak jako tomu bylo dřív. Pomáhat si mohou pouze navzájem a jejich „všechno“ je sbaleno v docela malé bedně, kterou jim bivak od bivaku přepravuje organizátor Dakaru. Česká republika má na letošním Dakaru tři zástupce, a to Romana Krejčího, Davida Pabišku a Rudu Lhotského. Kategorie Malle Moto jede naprosto stejnou trať, jako všichni ostatní motorkáři a nemá sebemenších úlev.

Kluci brzy ráno vstanou, sednou na motorku a vyrazí se poprat s etapou, která měří několik set kilometrů, podobně jako dlouhé přejezdy na start nebo do bivaku. Jak mile se dostanou do cíle, nečeká na ně v bivaku početný tým, který se postará o ně a o jejich motorku, ale pouze několikametrový plácek, kde mají připravenu bednu, stojan na motorku a kobereček. Ve chvíli, kdy ostatní motorkáři s týmovou asistencí hojí rány po etapě, odpočívají a nebo dokonce relaxují při masáži, začíná borcům kategorie Malle Moto druhá šichta. Jakmile hodí motorku na zvedák, začínají se věnovat důkladnému servisu a kompletní kontrole motorky. Každý den je potřeba vyměnit olej, vyměnit filtry a minimálně každý druhý den přezout pneumatiky. Ostatní servis a opravy se odvíjejí od toho, jak si závodníci počínají v etapě a jak moc dají motorce na frak. Tak například Ruda Lhotský v jedné předchozí etapě trefil strom, a proto musel na mašině vyšívat dlouho do tmy.

Kategorie bez asistence nese název Original By Motul, a právě proto mají závodníci od olejářské firmy k dispozici veškeré oleje a maziva. Benzín do motorky kategorie Malle Moto závodníkům zajišťuje organizátor a je v ceně startovného. Před startem rally dostane každý ze závodníků 2 vlastní dresy, zvedák motorky, ekologický koberec, stan, karimatku, spací pytel do 0°C, příkrývku na přežití, velkou cestovní tašku, vodotěsný batoh, čepici a pončo i hygienickou sadu. Svých „pět švestek“ si každý závodník musí den co den sbalit a připravit organizátorovi, který vše naloží a převeze do dalšího bivaku, kde jim zase přichystá místo. Jezdci kategorie Malle Moto mají k dispozici jednu červenou bednu, kam si naskládají náhradní díly, osobní věci a nářadí, a tu jim organizátor převáží společně s taškou, s jednou sadou kol, s jednou sadou pneumatik a stanem.

Na letošním Dakaru startují tři Češi a nevedou si vůbec špatně, ba naopak. Věčně pozitivně naladěný Roman Krejčí z Bo!Beton teamu bojuje o mety nejvyšší a po páté etapě drží nádhernou třetí příčku s minimální ztrátou (0:16:25) na prvního Maurizia Geriniho. Na druhé místo mu chybí zhruba sedm minut. Mimochodem, v celkové klasifikaci všech závodníků na motorce je na parádním dvaatřicátém místě a dává za uší i jezdcům s týmovou asistencí!

 Davida Pabiška z Jantar teamu je zatím na šesté pozici a svítí u něj hodinová penalizace. Celkově je po páté etapě na výborném sedmatřicátém místě. Ruda Lhotský ze stejného týmu drží čtrnáctý flek a k top desítce nemá vůbec daleko. Celkově je v kategorii motocyklů šestapadesátý.
 

Pojďme českým klukům držet palce, protože si naši podporu jednoznačně zaslouží. Přeci jen, bojovat sám na trati i v bivaku není žádná sranda a stojí to moře sil!

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 6 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Venda přispěl 3 Kč
DutchTT přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist