Čeští dakarští motorkáři už ochutnali saúdský písek

Dakar má za sebou přejímky, to znamená, že do startu prvního velkého motoristickéjo podniku roku 2022 už zbývají jen hodiny. Martin Michek, Milan Engel, David Pabiška a Jan Brabec si už vyzkoušeli motocykly v saúdskoarabské poušti v rámci tréninku, tzv. shakedownu.

Administrativní a technické přejímky má za sebou i veterán David Pabiška se svojí Husquarnou. "Kupodivu šlo vše organizátorům velmi hladce a za 1,5 hodiny bylo hotovo, což je čas téměř rekordní," uvedl na Facebooku Jantar Teamu. Předtím se všichni účastníci 44. ročníku Rally Dakar přesunuli i s technikou z přístavu v Džiddě do bivaku "nula" na stadionu Krále Abdulaha, vyzvedli si navigační přistroje a absolvovali první PCR testy kvůli covidové pandemii. "Tak technika přebrána. No a Dakar 2022 může začít," hlásil i další český motocyklový závodník Jan Brabec.  

 

Šestačtyřicetiletý David Pabiška, který pamatuje Dakary v Africe i Jižní Americe, se potom zabydlel v sekci Malle Moto, chcete-li v úseku stanoveném pro kategorii Original by Motul. Tam se setkal i s dalším českým motorkářem Milanem Engelem z týmu Moto Racing Group, který rovněž pojede bez asistence. Takoví jezdci nesmí v průběhu soutěže přijmout pomoc mechanika a na motocyklu musí pracovat v bivaku pouze sami v prostoru vyhrazeném organizátorem. V doprovodných kamionech jim pořadatelské vozy vezou jejich nářadí a náhradní díly. V lednu 2021 závodil Pabiška v Malle Moto spolu se svým kamarádem Rudolfem Lhotským a skončil na čtvrtém místě. Teď už by rád zamířil na dakarské stupně vítězů. Stejně jako Engel, který pojede bez asistence vůbec poprvé.  

Na Dakarskou rally odcestoval i žádaný český fotograf Marian Chytka, který spolupracuje s nejlepšími týmy a závodníky. Pohybuje se v zákulisí nejtěžší dálkové soutěže, je často v kontaktu s organizátory. Má s sebou jedenáctičlenný mezinárodní tým. Fotografa příliš netěší výběr trasy 44. ročníku Dakaru. Pouštní soutěž se v roce 2022 podle Chytky vyhýbá některým atraktivním a fotogenickým místům. „Krásné pasáže jsou třeba na severu u Jordánska, Al Ula, Neom, kde jsou skály a červený písek. To se v nadcházejícím ročníku zcela vypustilo. Nebo poušť Rub al-Chálí, kde jsou největší duny, se zcela vypustila. Asi to bylo z toho důvodu, že by se jim tam mnoho závodníků zaseklo a organizátoři by pak nevěděli, jak to řešit,“ uvedl Chytka, který se obává sterilních pasáží.

Informace o redaktorovi

Petr Šour - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist