V polské Olszyně měli jezdci bláto až za ušima

Třetí podnik severočeského poháru KTM ECC byl stejně jako předchozí závody seriálu, vydatně poznamenaný deštěm. Zhruba padesát kilometrů od hranic vzdálená polská obec Olszyna přichystala závodníkům extrémní porci bláta, díky níž byl závod zkrácen a následně pak zcela zrušen.

Kapitoly článku

V pátek, kdy se v depu závodu pohybovala již značná část jezdců a jejich doprovodů, ještě vše vypadalo idylicky. Krásný slunečný večer s příjemnými teplotami nedal nikomu ani pomyslet na to, jak rychle se všechno v následujících hodinách změní. Všichni se těšili na krásné, a hlavně po dlouhé době konečně i suché závodění. Ranní sobotní probuzení tak pro mnohé znamenalo nemalý šok.

Ráno se totiž depo proměnilo v jednu velkou blátivou louži. Karavany, kterých tu nebylo málo, neměly daleko k definici slova hausbót a ti, kteří tu přespávali v klasických stanech, na vlastní kůži okusili, co přesně znamená pojem „vodní postel“. To všechno pak s pomyšlením na nedávný, jak podmínkový, tak pořadatelský masakr v Bílině, vzbudilo u závodníků hromadnou nevoli vůbec do závodu startovat.

Z původně očekávaných zhruba 150 startujících, zbývala hodinu před startem prvního závodu pouhá polovina. Pořadatel musel jednat. Klasický časový harmonogram byl zcela zapomenut a vše se nakonec vyřešilo sloučením všech kategorií do jednoho závodu a posunem samotného startu až na odpoledne. S lehkým přispěním přírody, kdy déšť dokonce na chvíli ustal, se ke startu odhodlala i většina těch, kteří ještě dopoledne prohlašovali, že v žádném případě ne. Konečná cifra startujících se pak zastavila na čísle 98.

Trať, kterou připravili všichni z pořadatelského BCMC Turnov Racing Teamu, zavedla závodníky do okolí tamní motokrosové trati (a částečně i na ni). Lesy a především různá křoviska, kterých je v Olszyně nepočítaně, v sobě ukrývaly totálně rozmočený terén. Ten se pak po průjezdu těch prvních a schopnějších stal pastí pro mnohé z oněch druhých a slabších. Již z dálky bylo slyšet motory vytáčené až do omezovače a člověk nemusel být ani fyzicky přítomen, aby si zvlášť se zkušenostmi z předchozích závodů, dokázal živě představit, jak ona situace asi vypadá.

Ačkoli se pořadatelé po celou dobu snažili uchovat trať průjezdnou a její stále nové a nové modifikace mohli závodníci zkoušet snad každé kolo, přesto po hodině a půl padlo rozhodnutí závod předčasně ukončit. Tento krok se následně potvrdil jako více než vhodný, neboť drtivá většina jezdců stejně už neměla čím brzdit (stav brzdového obložení se často rovnal číslu nula).

Nyní již k samotnému závodnímu dění a výsledkům. Ve třídě těch nejrychlejších, v kategorii Licence A, do závodu nejlépe vyrazil (a Holeshot bral) Jaroslav Křapka (#131) na KTM 300 EXC. Po průjezdu prvním kolem se sice Jarda výrazně propadl a vedení od něho převzal jeho týmový kolega, za AK Krakonoš Jilemnice startující Matěj Hanuš (#15), nakonec se ale zase vše obrátilo a zatímco Křapka dojel druhý, Hanuš až sedmý. Jako třetí viděl šachovnici Jakub Balatka (#23) z Motosportu Bozkov. Ten na rozdíl od Hanuše dokázal využít potenciálu své mrštné 125-ky až do konce a jeho třetí místo bylo zároveň nejlepší umístění 125-ky v celém startovním poli. Vítěz závodu, David Mühlfait (#90) z Enduro klubu Semily, totiž už delší dobu vládne čtyřtaktu KTM 350. Lídr tabulky Petr Hušek (#55) tentokrát dojel až devátý.

Třída Licence B, jež by s trochou nadsázky mohla nést jméno „třída motokrosařů“, byla v úvodních chvílích pod taktovkou vítěze obou předchozích závodů Miroslava Škalouda ( #502, AK Krakonoš Jilemnice). Společně s kolegou Kottkem (#477, Enduro klub Semily) za zády měl Míra v plánu dovršit svůj vítězný hattrick. Naneštěstí pro něj, byl ale vítěz úvodních závodů seriálu Radek Pabiška (#599, Liberec) proti. V cíli tak Škaloudovi, kterému už nikdo záda nekryl (Kottek nakonec až devátý) nadělil téměř šest a půl minuty. Na pódiu tyto dva doplnil třetí Tomáš Špatina (#407) z Motoklubu Chrastava.

Třídu veteránů vyhrál, stejně jako všechny předchozí závody, Aleš Vondrák (#591, Dr. K Racing Team). Druhému Jiřímu Salačovi (#414, AK Krakonoš Jilemnice) nadělil v cíli více jak pět, a třetímu Milanu Kurfiřtovi (#702, Motosport Bozkov) více jak šest minut.

Nejslabší třída do 85 ccm, ve které startovat a dojet automaticky znamenalo pódiové umístění (na startu pouze čtyři, v cíli pak jen tři jezdci) byla stejně, jako už mnohokrát v této sezoně, v režii Romana Vydry z AK Krakonoš Jilemnice (#525). Roman navíc jako jediný dokázal ujet tři kola. Oba dva zbylí, jak druhý Břetislav Plíva (#508, Motorsport Chuchelna), třetí Daniel Kičina (#515, Racing Team Černý Důl) odkroužili o kolo méně.

Výsledky Hobby kategorií:

E1
1. Petr Havrda (#80, Enduro Český ráj)
2. Ondřej Havrda (#11, Enduro Český ráj)
3. Daniel Stoklasa (#84, BCMC Racing Team)

E2
1. Josef Nosek (#112, Motoklub Vysoké n. Jizerou)
2. Aleš Kučera (#108, Motoklub Vysoké n. Jizerou)
3. Adam Erlebach (#101, AK Krakonoš Jilemnice)

E3
1. Zdeněk Šourek (#303, Enduro klub Semily)
2. Petr Petříček (#304)
3. Pavel Bujárek (#327, Enduro Martinice)

Kvůli nepřízni počasí byl nedělní závod, s přislíbením náhrady v podobě (pravděpodobně) motokrosového závodu v Ohrazenicích (stane se tak někdy o prázdninách), zcela zrušen. V soutěži týmů si svoji vedoucí pozici jasně upevnil Autoklub Krakonoš Jilemnice. S 561 body má na druhý Enduro klub Semily náskok solidních 42 bodů. Třetí Motorsport Chuchelna pak ztrácí dalších 30 bodů.

Informace o redaktorovi

Tomáš Zouhar - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist