Přichází jubilejní Erzbergrodeo

Kapitoly článku

Česká účast

Erzbergrodeo se samozřejmě nemůže obejít bez účasti našich reprezentantů, vždyť Češi vždy patřili, patří a budou patřit ke světové soutěžácké elitě! Letos se do soubojů se Železnou horou, svými soupeři, ale hlavně se sebou samým vyrazí jak Erzbergem ostřílení borci, ale i další zkušení piloti, kteří si zde letos odbudou svoji premiéru.

Největší zkušenosti s touhle pekelnou soutěží bude mít Roman Körber, který se stává specialistou na podobná extrémní klání. V loňském roce se po skvělém výkonu propracoval ve výsledkové listině opravdu hodně vysoko a poté, co pokořil 13. checkpoint, se umístil na skvělém 30. místě. Také Roman je jedním z těch, kteří v takto náročných soutěžích těží ze svojí trialové minulosti, podobně jako někdejší triumfátoři Chris Pfeiffer, Cyril Despres, Taddy Błażusiak nebo vítěz posledního ročníku Graham Jarvis.

Romane, loňská třicátá příčka je skvělý úspěch, byl bys spokojený s jejím vyrovnáním, nebo pomýšlíš ještě výš?
Kdybych nemyslel na lepší umístění, tak už možná „Erz“ nepojedu. Nemám totiž nejlepší pocit z extrémně rychlého a nebezpečného prologu, ve kterém se neumísťují úplně nejlíp, tak abych měl co nejlepší startovní pozici do nedělního extrémního finále. Uvítal bych raději prolog ve stylu Red Bull Romaniacs, kde se kvalifikace jede ve městě na umělých překážkách. Další výzvou letošního ročníku je trochu i účast našich předních jezdců z endura, jezdce který absolvuje Dakar a bývalého reprezentanta v trialu. :-)
Extrémním soutěžím se v poslední době intenzivně věnuješ, byla tvoje letošní příprava stejná jako na předešlé ročníky, nebo jsi něco změnil?
No... "intenzivně" bych si představoval úplně jinak :-) Bohužel na ostatní závody extrémního endura mimo ČR není dostatek financí a především volného času, kterého mi taky ukrajuje poměrně čerstvě založená enduroškola (www.romankorber.cz), kterou jsem začal provozovat od minulého roku. Letos jsem přihlášený ještě do extrémního enduro závodu v Rumunsku - Regiment 13. Škoda, že se u nás nejede více extrémních závodů...

S jakou motorkou vyrazíš? Bude to sériovka, nebo podstoupila nějaké „erzbergské“ úpravy?
Pojedu stejně jako minulý rok s GAS GASem EC 300 RACING, který se i při tak extrémním závodě osvědčil. Žádným velkým „Erzúpravám“ motorka nepodléhá, jsou tu běžné úpravy jako úchyty na tahání motorky, kryt motoru, pomalejší převod, a ventilátor pro lepší chlazení při pomalých rychlostech. Změna oproti minulým ročníkům bude, že letos zkusím použít na závody místo moussu (náhrada za duši) tire balls (tzv. balónky).

Hodně vidět budou na Erzbergu barvy seskupení Bezpečně na motorce, kteří měli jet dokonce se čtyřmi reprezentanty, ale bohužel Míra Lisý musel svoji účast kvůli zdravotním problémům odvolat. Prvním z nich je David Pabiška, člen týmu SP Moto - MRG, instruktor sdružení BNM a hlavně borec ostřílený a borec ukovaný osmi Dakary. Přestože má za sebou mnohaletou kariéru „klasického“ soutěžáka, tak právě Dakar je tím, s čím je David v poslední době nejčastěji spojován - a není se čemu divit, letošní osmnáctá příčka je totiž úspěch jako hrom! Ale David není z těch, kteří by na vavřínech pochrupovali moc dlouho a teď před ním čeká další megaakce - Erzberg! Bude v Alpách stejně úspěšný, jako v Jižní Americe?

Davide, po osmnácté příčce na Dakaru přichází další velká výzva! S jakými plány do svojí premiéry vstupuješ?
Hlavně jedu na Erzberg proto, abych si vyzkoušel tohle specifickou soutěž, která bude o dost rozdílná oproti tomu, co jsem doteď vyzkoušel. Rozhodně si nedělám iluze o tom, že bych tam hned napoprvé udělal velikou díru do světa, půjde spíš o nasátí atmosféry a nasbírání zkušeností. Přeci jenom jsem spíš „stará soutěžácká škola“ a Erzberg je šitý na míru spíš lidem, kteří mají trialové zkušenosti.

Příprava se ti zkomplikovala kvůli zraněnému kotníku - jak velký to bude hendikep?
Ani ne, kotník už je v pohodě a nijak mě nelimituje. Příprava nebyla sice tak intenzivní jako na Dakar, ale protože kondičku si udržuju průběžně celý rok, tak si myslím, že s ní problém mít nebudu.
S jakou motorkou vyrazíš? Bude to sériovka, nebo podstoupila nějaké „erzbergské“ úpravy?
Pojedu s dvoutaktní KTM 300 EXC, která se ukazuje jako nejvhodnější náčiní a kompromis jednak pro sobotní rychlý kvalifikace, ale i nedělní motání mezi šutráky a krkolomný výjezdy. Žádný velký úpravy dělat nebudu, ta motorka je už v sérii výborná, akorát budu měnit převod mezi kvalifikacemi a závodem.

Z partičky Bezpečně na motorce ovšem nepojede pouze David, jejich druhým zástupcem bude další instruktor z téhle partičky a to Lukáš Kvapil. Ten sice není tak mediálně známý jako jeho kolega, ale už má za sebou také kvanta zkušeností z mistrovství republiky v enduru. Třetím mušketýrem pak je Slovák Ivan Jakeš, který je instruktorem slovenské sekce BNM a také pilotem, který dokázal v loňském roce získat skvělé čtvrté místo na Dakaru. Davidovi, Lukášovi a Ivanovi bude na místě dělat poradce jejich instruktorský kolega Mario Rybář, který má na svém kontě pět utkání se „Železnou horou“, přičemž jeho nejlepší výsledek je 47. místo v roce 2007.
Spolu s těmito již značně provařenými střelci se na Erzberg vydají také Miroslav Škaloud, Radek Žamberský, Josef Černohorský a Daniel Branný. Nebo jsme v našem článku na někoho zapomněli?

Informace o redaktorovi

Martin Hakl - (Odebírat články autora)
Jan Sommer - (Odebírat články autora)

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):



TOPlist