Pavel Kubíček s H-D na Erzbergu

Pavel „Kuba“ Kubíček, spolumajitel pražského dealerství Harley-Davidson se rozhodl rozloučit se svojí sportovní kariérou opravdu grandiózním způsobem. Ve svých jednapadesáti letech si svoji derniéru naplánoval na pověstné Erzbergrodeo, které absolvuje s motocyklem Harley Davidson XR 1200. Zajímavé je, že to bude zároveň dvojitá premiéra - na „Železném kopci“ totiž Pavel Kubíček, ani motocykly H-D ještě nikdy nejeli.

Pavel Kubíček - člověk, který kdysi v České republice rozhýbal reklamní byznys, vystudovaný právník, dovozce motocyklů H-D, šéf "dakarského" týmu KM Racing - těch Vašich životních a profesních rolí je asi nepočítaně... Navíc mám pocit, že některé z nich jsou, řekněme, nečekaně kombinované. Namísto plahočení písečnými dunami v sedle motorky bych očekával golfové hole nebo tenisovou raketu.

Jak jste se k mašinám dostal? Dráždil jste v pubertě fichtly, nebo jste začal až s velkými motorkami?

Motorky mě zajímaly již od dětství. Jako většina kluků jsem měl první motorku pionýra. Později to byla Jawa 250. Taky klasika. Dokonce jsem zkoušel i poloamatérské závody. K závodění jsem se naplno vrátil až po kariéře v reklamě. Od mládí se o ně zajímám, ježdění mě baví. Je to pro mě srdeční záležitost.

Motocykly Harley-Davidson má většina lidí spojené s pohodovými vyjížďkami, nablýskaným lakem a chromem. To je dost daleko od Dakaru a Erzbergu, nebo se pletu? Rozlučku se sportovní kariérou bych si v souvislosti s Erzbergrodeem představoval spíš u dovozce KTM nebo Bety...

Je pravda, že to na první pohled vypadá dost nezvykle. Na druhou stranou to, že prodávám harleye neznamená, že nemůžu jezdit na jiných značkách nebo si užívat motokros. Rozhodl jsem se, že se sportovní kariérovou rozloučím sportem. A Erzberg mi připadá jako adekvátní příležitost.

Jak teď motorkaříte? Co máte nejradši? Terén? Cestování? Pohodové brblání krajinou? Jaké ve Vaší garáži stojí motorky?

Ze všeho nejraději mám kombinaci terénu a asfaltu v sedle cestovního endura. Jinak samozřejmě na čemkoliv a kdekoliv. Ježdění na dvou kolech mám v krvi. Hodně také záleží na náladě. Kromě harleyů mám i KTM, Yamahu nebo Hondu.

Proč jste si pro svojí rozlučku vybral právě Erzbergrodeo?

Může za to náhoda, jako za spoustu věcí v životě. Jeden můj kamarád mě přemluvil k letošní účasti, a protože jsem tam loni byl v roli kouče Lukáše Kvapila, začal jsem o tom přemýšlet. Najednou jsem to chtěl dát a vyzkoušet harleye v tak extrémních podmínkách. Každopádně to není o mě a mojí kariéře, ale o té motorce. Je to příběh harleye, se kterým se skákal back flip, a který se později upravil na terén.

Jaké máte cíle pro tenhle závod? Bude to jen společenská akce, nebo pojedete na výsledek?

Cíl je jednoduchý. Nezabít se (smích). Samozřejmě, že je to částečně společenská akce, ale na druhou stranu si nechci udělat ostudu. Pilně se na závod připravuji a poslední měsíc intenzivně trénuji. Výsledek mě rozhodně zajímá. Už jen z toho důvodu, že by to mělo být poprvé, kdy na Erzbergu startuje harley. Letos prý rovnou dva.

Jak probíhala příprava? Řešil jste nějak kondiční trénink, techniku, taktiku? V areálu Na Šalamounce jste nespíš pár týpků se zkušenostmi z Erzbergu potkal - pomáhal Vám někdo s přípravou?

Týpků, kteří Erzberg absolvovali, znám poměrně dost a sám jednoho připravuji. Lukáš Kvapil, nejčerstvější posila KM Racing týmu, je moc šikovný a ještě o něm určitě uslyšíme. Právě s ním jsem tam loni byl. Mě osobně pomáhal Míra Lisý. S ním jsem konzultoval některé úpravy a zároveň absolvoval tréninky.

Předpokládám, že už jste na Erzbergu byl... Jezdil jste tady někdy aspoň na volných trénincích, nebo pouze jako divák? Nebo dokonce uvidíte tenhle týden "Železnou horu" poprvé?

Byl jsem tam pouze jako divák nebo jako kouč. Teoretickou přípravu tedy mám, ale ostrý závod je pro mě premiéra.

Dovozce H-D je asi zbytečné ptát se na značku motorky se kterou pojedete, ale představte nám ji aspoň trochu. Jel někdy Harley na tomhle bláznivém kopci, nebo to bude tamní premiéra téhle značky?

Závod pojedu na jemně upraveném H-D XR 1200. Model se již sériově nevyrábí skoro pět let. Musím přiznat, že je to můj nejoblíbenější motocykl z celé výrobní řady. Organizátoři tvrdí, že harley na Erzbergu nikdy nestartoval. Letos tam bude vedle mě ještě jeden blázen. Vlastně to odstartovalo tím, že se na ní skákal back flip v O2 aréně. Po exhibici jsme se rozhodli, že si motorku necháme a začneme ji postupně upravovat. Myšlenka na úpravu XR vznikla relativně nedávno při testování v Maroku. Trochu jsme změnili poměr řemenice, abychom získali více síly na úkor rychlosti. Také jsme upravili tlumiče, aby se s motorkou dalo skákat. Kladně se projevila i výměna výfuku za italský Race Spirit. Samozřejmě drapáky. Zbytek je originál Harley-Davidson. Motor je dostatečně silný, ale původní. Účelem téhle motorky není udělat šílenou přestavbu, ale zanechat co nejvíc originálních prvků. Používat ji jako univerzální motorku jak na silnici, tak i mimo ni.

Co Vás na Erzbergu nejvíc láká? Je to pro Vás opravdový vrchol motocyklového závodění, nebo to, že ho ještě ve svojí sbírce nemáte? Nebyla by lepší rozlučka na Dakaru?

Zajímavé je, že je to úplně něco nového, co jsem ještě nikdy nezažil. Nemyslím si, že je to úplný vrchol, tím je pro mě Dakar. A ten jsem absolvoval. Erzberg Rodeo patří určitě mezi top podniky extrémního endura. Druhá věc je, že se na Dakaru ještě loučit nechci. Aktivně působím v KM Racing týmu a na Dakaru se budu zcela jistě průběžně objevovat. Rozhodně tam chci dostat Lukáše Kvapila. Těším se na to, že budu moc sledovat jeho úspěchy.

Jasně, je to Váš poslední závod, ale nedá mi to... Kdy přijde start na Pikes Peaku? :-)

Jen čekám na nominaci od továrny. A jel bych ho zas na H-D XR!

Informace o redaktorovi

Martin Hakl - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (6x):



TOPlist