Andrea Iannone

Andrea Iannone je velkou italskou nadějí. Ve svých 21 letech se rozhodl pro změnu a přešel do nově zavedené třídy Moto2, zde získal dvakrát celkový bronz. Patří tak mezi nejlepší jezdce, po odchodu Bradla do nejvyšší třídy bude asi vysoko. Otázkou zůstává, jak se bude dařit po přechodu k FTR.

Iannone začínal přirozeně na minibicích. Své závodní ostruhy začal získávat zejména v týmu Abruzzo Junior, se kterým dobýval vavříny v italském a španělském mistrovství. Konstatně dobré výkony pomohly Andreovi dostat se do mistrovství světa již v roce 2005, čili ve svých 16 letech.
V počáteční fázi se mu příliš nedařilo. Své první body v životě získal na španělském okruhu Catalunya za 11.místo. Celkově si pak ještě o stupínek vylepšil své maximum v Turecku a skončil celkově dvacátý, jen těsně za naším Lukášem Peškem. Sezóna byla ukončena zároveň se smlouvou v kapse v Ticino Campetella Racing.
Závěr roku 2006 byl však poznamenán těžkou havárií, která skončila pro jezdce zlomeninou dvou obratlů na okruhu v Malajsii. Přitom si ještě do poloviny sezóny nevedl Iannone špatně; sbíral důležité body včetně devátého místa v LeMans. Střet s Mattiou Pasinim v tréninku byl tehdy hrůzostrašný a Iannoneho připravil o mnoho velkých cen. Rok 2007 se vyvíjel v podobně neslavném duchu. Andrea opět jezdil hodně průměrně, stále se nemohl dopracovat na dostřel alespoň první šestky v závodě.
Rok 2008 už skončil daleko příznivěji. Přišlo i poněkud nečekané vítězství na čínském okruhu Shanghai s Aprilií v IC Team Racing. V Číně v mokrém závodě celkem hladce zvítězil před Mike DiMegliem, pozdějším mistrem světa. Dalším dobrým počinem byl zisk prvního pole-position na neoblíbeném okruhu v Malajsii. Celkově se Andrea dostal do top ten a začali po něm pošilhávat významní lidé od Aprilie.
V roce 2009 se dohodl se stájí Ongetta Team I.S.P.A. Hodně mu pomohl již úvodní noční závod v katarském Losailu, kde se Iannone stal zřejmě nejšťastnějším vítězem závodů GP v historii. Po pěti kolech byl kvůli dešti závod přerušen a přidělovaly se poloviční body. V neuvěřitelné mlýnici se dokázal prosadit na stupínek nejvyšší. Tento moment nakopl Itala ještě více dopředu, což bylo dobře patrné na dalším závodě v Motegi. Na osychající trati jeho zeleno-černá Aprilia letěla jako šíp vstříc dalšímu vítězství. Španělský okruh Jerez už mu nebyl tolik nakloněn – Iannone skončil v kotrmelcích a dojel poté jako devatenáctý. Smutný víkend pak ještě dovršil pádem v předposledním kole jeho týmový kolega Folger.
Do hry o možný titul se však ještě dokázal vrátit závodem v Katalánsku, když dokázal využít velké chyby domácího Simona. Tento závod vešel do historie; Simon slavil o kolo dřív a tuto minelu již nedokázal v posledním kole napravit. Dal tak vzpomenout stejné situaci, která se stala Františku Šťastnému na Sachsenringu. Iannone tak využil situace a dotáhl se v celkové klasifikaci na dostřel továrním „Asparovcům“. Simon i Smith ale v pozdějším průběhu šampionátu přeci jen ukázali, že mají daleko konkurenceschopnější motocykly a nejlepší materiál od Aprilie. V roce 2009 se dohodl se stájí Ongetta Team I.S.P.A. Hodně mu pomohl již úvodní noční závod v katarském Losailu, kde se Iannone stal zřejmě nejšťastnějším vítězem závodů GP v historii. Po pěti kolech byl kvůli dešti závod přerušen a přidělovaly se poloviční body. V neuvěřitelné mlýnici se dokázal prosadit na stupínek nejvyšší. Tento moment nakopl Itala ještě více dopředu, což bylo dobře patrné na dalším závodě v Motegi. Na osychající trati jeho zeleno-černá Aprilia letěla jako šíp vstříc dalšímu vítězství. Španělský okruh Jerez už mu nebyl tolik nakloněn – Iannone skončil v kotrmelcích a dojel poté jako devatenáctý. Smutný víkend pak ještě dovršil pádem v předposledním kole jeho týmový kolega Folger. Do hry o možný titul se však ještě dokázal vrátit závodem v Katalánsku, když dokázal využít velké chyby domácího Simona. Tento závod vešel do historie; Simon slavil o kolo dřív a tuto minelu již nedokázal v posledním kole napravit. Dal tak vzpomenout stejné situaci, která se stala Františku Šťastnému na Sachsenringu. Iannone tak využil situace a dotáhl se v celkové klasifikaci na dostřel továrním „Asparovcům“. Simon i Smith ale v pozdějším průběhu šampionátu přeci jen ukázali, že mají daleko konkurenceschopnější motocykly a nejlepší materiál od Aprilie. Raketový vstup do sezóny 2009 byl později vystřídán bodovými výpadky a vyjma brněnského závodu (3.místo a pole-position k tomu) se již Iannonemu nepodařilo dostat se na stupně vítězů. S odstupem musím říci, že barvy týmu Ongetta byly hodně vidět. Zásluhu na tom měl také Jonas Folger, talentovaný německý jezdec závodící ve stejném týmu.
V roce 2010 nastoupil do nově zavedené třídy Moto2, už nestihl klasické 250. Třikrát zvítězil v Mugellu, Assenu a Aragonu. Dobře se v nové třídě adaptoval a sahal chvíli i po titulu mistra světa. Po závodě v Brně, kde dojel třetí, ztrácel na vedoucího Eliase ještě přijatelných 55 bodů. Později ale přišly i bodové výpadky (Japonsko, Portugalsko) a nakonec boj s „Julitem“ o celkové stříbro v památném závodě ve Valencii. Zde napjaté situace využil právě náš Karel Abraham. V týmu Fimmco Speed Up se mu stejně dařilo podávat konstantní výkony, což potvrzoval i kolega Gábor Talmácsi ve své poslední sezoně strávené v MS.
V roce 2011 potvrdil, že se s ním musí počítat. Opět třikrát vyhrál (Jerez, Brno, Motegi), ale získal celkově méně bodů a také titul byl o hodně víc vzdálen. V týmu Speed Master mu vyšel začátek, ale po úspěšném Jerezu přišla série 5 závodů ovlivněná poruchami, pády. Na nejvyšší pozice se vrátil až u nás v Brně, kde v dramatickém závodu odsunul za sebe dva superfavority Bradla a Marqueze. Později už jezdil v popředí a jen těsně uhájil celkový bronz před daleko zkušenějším DeAngelisem. Na rok 2012 má připravenou smlouvu se stávajícím týmem v Moto2, ale poměrně riskantně se rozhodli přejít od osvědčeného Suteru k britskému FTR. Iannone pojede ve třídě sám, v MotoGP za Speed Master zřejmě nastoupí West.

Datum a místo narození: 09.08.1989
Místo narození: Vasto (Itálie)
Výška: 177 cm
Váha: 68 kg

Kariéra v číslech:

2005 – mistrovství světa 125 ccm - 20.místo (20 bodů) Aprilia
2006 – mistrovství světa 125 ccm - 22.místo (15 bodů) Aprilia
2007 – mistrovství světa 125 ccm - 20.místo (26 bodů) Aprilia
2008 – mistrovství světa 125 ccm - 10.místo (106 bodů) Aprilia
2009 – mistrovství světa 125 ccm - 7.místo (125,5 bodů) Aprilia
2010 – mistrovství světa Moto2 - 3.místo (199 bodů) Speed Up
2011 – mistrovství světa Moto2 - 3.místo (177 bodů) Suter

Fotogalerie 2011

Fotogalerie 2010

Fotogalerie 2009

Fotogalerie 2008

Fotogalerie 2007

Fotogalerie 2006

Fotogalerie 2005




TOPlist