Simone Corsi

Simone Corsi je pověstný svým agresivním až drastickým stylem jízdy. Nicméně přes svou kulantně řečeno neoblíbenost mezi ostatními jezdci stále patří mezi stálice ve světové špičce. V roce 2010 vyzkoušel novou třídu Moto2 v týmu JiR spolu s Mattiou Pasinim. V Moto2 si rychle vybojoval silnou pozici. Doposud vybojoval Corsi titul vicemistra v malorážkách, to je zatím maximum.

Syn motokrosového jezdce začal jezdit na klasických silničních strojích po zkušenostech z minibiků. Již ve čtyřech letech ho jeho otec posadil na malý motocykl. Během dalších zhruba deseti let získal dva tituly v italském šampionátu minibiků. Přechod na opravdové silniční stroje tak byl vcelku snadný. Zvlášť když ihned Corsi zaznamenal úspěch v podobě třetí místa v domácím mistrovství. Začínal s Hondou, na které také debutoval na trati v Mugellu.
Jak už to u Italů bývá dobré úspěchy z domácí scény mu stačily ke stálému místu mezi světovou elitou. První sezóna skončila celkově devatenáctým místem se ziskem 32 bodů. Dvakrát se podíval do top ten, přičemž se mu nejvíce povedl závod na Sachsenringu. V roce 2004 skončil celkově třináctý, v Japonsku vybojoval dokonce první pódium. V týmu Scot Racing ovšem jen dělal křoví mistrovi světa Doviziosovi. Mnohokrát si stěžoval, že mu Honda nedokáže připravit motocykl. Alespoň v Motegi mu však vyšlo to, co si předsevzal. O své první pódium musel tvrdě bojovat až do cíle ve skupině, kde jeli zkušení Giansanti, Lai, Jenkner nebo Simoncelli. Poněkud složitou pozici týmové dvojky vyměnil Simone za účast v silnějších dvěstěpadesátkách po nabídce od továrny Aprilia v týmu MS Aprilia Italia Corse. Poměrně riskantní krok neskončil úspěchem.
Předčasný odchod do střední třídy se brzy projevil v mnoha pádech. Nejlépe zajel Corsi jako pátý na okruhu u Barcelony. Zejména závěr roku 2005 byl však velice tristní. Možná i proto se rozhodl k návratu do třídy 125 do sedla Gilery.
Corsi nebyl v roce 2006 daleko od top ten. V Istanbulu a Assenu se málem ve vyrovnaných bitvách dočkal stupně vítězů. Zejména v Holandsku tehdy těsně porazil našeho Lukáše Peška jen za cenu nebezpečných manévrů. Později bude nejeden jezdec roztrpčen stylem jízdy tohoto Itala. Při svém 64.startu dosáhl v následujícím roce prvního vítězství na trati v tureckém Istanbulu.
Během roku 2007 stabilně dojížděl bez výraznějších výpadků. Podařilo se mu ještě dojet třetí v Mugellu. O podobný úspěch se také snažil v Misanu, zde však drsně sestřelil Faubela po velkém boji a dostal dokonce napomenutí. Celkově skončil šestý, ale celou sezonu soupeřil o možnost dostat se na dostřel třetího místa (tedy v podstatě soupeř našeho Peška nebo Pasiniho).
Po hromadném exodu top jezdců byl napřesrok okamžitě pasován na velkého favorita ve třídě 125. Zhruba do poloviny sezony 2008 držel krok s Mike DiMegliem, jezdcem na konkurenční Derbi. Přechod k týmu Jack and Jones WRB po odchodu ze Skilled Racing ovšem Simonemu evidentně svědčil, takže nakonec titul vicemistra s ohromným ziskem 225 bodů byl velkým úspěchem. Zároveň k tomu přidal čtyři vítězství; z toho triumfoval hlavně v Mugellu. Zde dokázal zvítězit v závodě, který byl historicky nejvyrovnanějším ze všech dosud odjetých. Rozdíl mezi prvním a třetím v cíli (Pol Espargaro) byl pouze 0,036 sekundy. Hned sedm jezdců dojelo ve vteřině. Určitou hrozbu v závěru roku představoval pro Corsiho obhájce titulu Talmácsi, ale Ital dokázal v celkové klasifikaci Maďara udržet za sebou.
V roce 2009 byl Corsi opět pasován za jednoho z favoritů. Vůbec se mu však po boku Nico Terola nedařilo. Španěl ho úplně zastínil. Ojedinělým úspěchem bylo stříbro z Doningtonu. Sezóna se nevyvedla, takže se Corsi rozhodl opět pro změnu třídy.

V roce 2010 se Corsi objevil na soupisce nově zavedené třídy Moto2 v týmu JiR se šasím Motobi. Nakonec se stal nejúspěšnějším jezdcem této konstrukce, na rozdíl od zkušenějšího DeAngelise se mu poměrně dařilo. Málo padal, vyvaroval se chyb a získával důležité body. Přestože na úplnou špičku to nestačilo, soudě podle dvou třetích míst, což bylo maximum. Nejlépe zajel doma v Mugellu, kde dlouho držel krok s Iannonem.
V roce 2011 těžce sháněl peníze na závodění, nakonec se podařilo sestavit tým Ioda Racing Project, kde s Mattiou Pasinim v kanárkových barvách bojovali v Moto2. Tým zkusil britský FTR. Corsi mohl být spokojen. Získal celkově šesté místo, znovu se mu ale nepodařilo zvítězit. Nejblíže k němu byl v Aragonu. Pro další ročník by měl mít k dispozici stejnou techniku, smlouva má jen on. Pasini kvůli nepřesvědčivým výsledkům musel odejít. Corsi by mohl v budoucnu jezdit absolutní špičku, pokud bude pokračovat v takových výkonech jako doposud.

Datum a místo narození: 24.04.1987
Místo narození: Roma (Itálie)
Výška: 178 cm
Váha: 63 kg


Kariéra v číslech:

2003 – mistrovství světa 125 ccm - 19. místo (32 bodů) Honda
2004 – mistrovství světa 125 ccm - 13. místo (61 bodů) Honda
2005 – mistrovství světa 250 ccm - 14.místo (59 bodů) Aprilia
2006 – mistrovství světa 125 ccm - 12.místo (79 bodů) Gilera
2007 – mistrovství světa 125 ccm - 6.místo (168 bodů) Aprilia 1 vítězství (Istanbul)
2008 – mistrovství světa 125 ccm - 2.místo (225 bodů) Aprilia 4 vítězství (Jerez,Estoril,Valencia,Mugello)
2009 – mistrovství světa 125 ccm - 11.místo (81 bodů) Aprilia
2010 – mistrovství světa Moto2 - 5.místo (138 bodů) Motobi
2011 – mistrovství světa Moto2 - 6.místo (127 bodů) FTR

Fotogalerie 2011

Fotogalerie 2010

Fotogalerie 2009

Fotogalerie 2008

Fotogalerie 2007

Fotogalerie 2006

Fotogalerie 2005

Fotogalerie 2004

Fotogalerie 2003




TOPlist