Info
|
Přilbu jsem sháněl jako třetí v pořadí, po Scorpion EXO-500 Air. Obě přilby jsem používal na stejné motorce. Pokud porovnám tyto dvě přilby, tak i70 je také relativně hlučná, ale rozhodně tlumí hluk na snesitelnou úroveň, což Scorpionka nedokázala, často mě z ní bolely uši. Ten hluk bude ale zásadně ovlivněn právě motorkou, protože plexi na motorce mi vítr žene přímo na hlavu. Pokud zalehnu, je téměř ticho. Hluk nabírá na síle tak od 60 km/h, někde od stovky se nemění a řekl bych, že od 140 úroveň hluku nepatrně poklesla. Není to hi-tech helma, ale vzhledem k ceně funguje velmi dobře.
Co se týče ceny, standardní cena je o 1000 vyšší, rozdíl udělala slevová akce u Bonmoto (tzv. šrotovné). Helmy s barevnými motivy jsou dražší o další tisícovku. V ceně byl i pinlock, doprava zdarma, velikost jsem trefil (M).
Teď něco k sluneční cloně. Na té se mi velmi líbí její ovládací mechanizmus. Vyklápění je řešeno přes šoupátko na levé hraně přilby. Měl jsem strach, že to půjde ovládat blbě, ale byl jsem velice mile překvapen. Jde to krásně zlehka, je to na dobrém místě, nestalo se, že bych to hledal. Navíc se dá clona vyklopit zcela libovolně do jakékoliv mezipolohy, to Scorpionka neuměla (tam byla páčka s pružinou). Sluneční clona se dá vyklopit hodně nízko, takže obličej je prakticky celý zakrytý. Navíc je opatřena nejspíš nějakým antireflexním filmem, protože i přímo proti slunci je viditelnost poměrně dobrá.
Ovládání plexi je trošku složitější, zde to ale komplikuje síla zvyku ze Scorpionky. Na HJC je zámek uprostřed plexi, takže se plexi zvedá za střed. Až si zvyknu, bude to ok. Výhoda bude, že se plexi nebude kroutit taháním za jednu stranu, někomu také může vyhovovat, že se dá plexi opřít o zámek a je otevřené na malou mezírku, což se bude hodit spíš v létě. Vyjímání plexi z mechanizmů je naprosto triviální, jen se vymáčkne páčka a plexi se vycvakne. Nasazování je ještě jednodušší, to se zámky pouze zacvaknou. Navíc je možné plexi vyklopit hodně nahoru, takže se pak o dost jednodušeji čistí jak plexi, tak i těsnění na přilbě a okolí.
Ventilace je řešena jedním čudlíkem vepředu a dvěma nahoře. Zatím jsem ventilaci nepoužil, nebudu hodnotit.
Polstrování je v porovnání se Scorpionkou, ale např. i kámošovou AGV K-1, znatelně tužší. Lícnice jsou hodně těsné, což potvrzují všechny recenze, které jsem četl. Trochu mi i mačkaly spodní část uší, ale údajně se brzo vymačkají a sednou si. Pokud to tak bude, tak jsem za tužší polstr jedině rád, protože se později vymačká a helma bude na hlavě sedět pevněji. Vyjímání polstrů jsem ještě nezkoušel, ale nepředpokládám, že by to mělo jít špatně. Je tu i příprava na sluchátka pro interkom, což je snad už skoro u všech přileb s univerzálním určením.
Hmotnost přilby je 1500 g, o 150 g méně, než měla Scorpionka. Je to trošku znát, ale za jízdy je asi důležitější aerodynamika. Z tohoto hlediska je helma stabilní jak v přímém směru, tak i v případě, že otočím hlavu na stranu (počítám rychlost cca do 100, pak už jsem to nezkoušel). Skořepina je z polykarbonátu, takže termoplast. V testech přilba získala, tuším, 4 z 5 hvězdiček.
Vybíral jsem mezi touto přilbou, dále HJC C70 a Shark D-Skwal 2. Nebýt idiotského způsobu upevnění plexi na Shark, kde velmi často praskají zobáčky na plexi a to pak přinejmenším netěsní, bych ji vzal, ale nechtěl jsem to riskovat. Model C70 je nějaká předchozí varianta i70, tudíž jsem předpokládal, že novinka bude vyladěná verze.
Hodnocení prostoru pro brýle neberte v úvahu, brýle nenosím, jen se to pole musí vyplnit.
|
Panta_Rhei: Polykarbonát spadá do skupiny termoplastů, termoplasty se dělí na "levely" maximálně podle vlastností na komoditní, konstrukční a speciální (dejme tomu hi-tech). Polykarbonát je konstrukční termoplast. Takže dejme tomu takový kvalitativní nižší střed. Nechci dělat chytrého, ale jsem inženýr přes plasty, tak vím...
Pěkná recenze, koukám po téhle helmě taky. Polykarbonát ale není Termoplast. Polykarbonát je o level výše.