renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda VFR 800X Crossrunner (2015)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník jets
Vloženo 19.4.2015
Aktualizováno 22.4.2018
Zobrazeno 6 581x
HODNOCENÍ PROFILU OD 13 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10


Vloženo: 29.08.2015, Uskutečněno: 26.08.2015, Stav tachometru: 12200 km, Zhlédnuto: 4x


4 dny volna + fantastická předpověď počasí = Švýcarsko.
Na poslední týden v srpnu jsem měl hypotetický předpoklad několika dnů volna, tak jsem věděl že někam vyrazím. Bylo jedno kam, tam kde nebude pršet. Hlavní plánovač tam nahoře mi to usnadnil, celá Evropa je vymetená takže, můžu kam chci. Švýcarsko mě lákalo jak hrom, takže je jasno. První den přejezd pod Stelvio, ještě mám pracovní povinnosti v Praze, takže ráno do sedla a po 939km parkuju na Italsko Švýcarské hranici. Další dva dny jsou vyhrazené na Švýcarské passa, čtvrtý den domů. Celkem najeto 2512km. Nové sedlo se osvědčilo jak hrom, první den úplně v pohodě, další dny už zadek bolel, ale ráno jsem v pohodě mohl sednou na moto a jet dál, což minule, už hned ranní sednutí bylo utrpení... Chvalozpěv posílám do Trutnova (nebo Turnova ). Dál je praktické info:
Švýcarsko je drahá země - ano, je to pravda. Odchozí hovor - 42,- Kč.1MB dat - 240,- Kč. Já to řešil tak, že ve Švýcarsku kupoval jen benzín (+- stejné ceny jako v Itálii) a suvenýry. Netelefonoval jsem, koupil jen sem tam nějaké pití a potom je to cestování jako každé jiné. Nocoval jsem v Itálii, prostě jsem přejel hranice, připojil se na net za euro ceny a přes booking.com našel ubytování do 40,-EUR.
Kudy jsem jel:
Zámek Neuschwanstein - myslel jsem že jde vyjet až skoro k Mariánské vyhlídce, podle google maps ano, jeden zákaz jsem ještě projel, ale druhý ve spojení s totálním návalem lidí ne. Pokud vám nevadí davy lidí, je to hezké, ale mě vadí takže jsem otočil a jel pryč.
Reschenpass + Reschensee - pass samotný je takový normální, stojí za projetí, u pevnosti bylo plné parkoviště tak jsem ani nezastavoval a jel až k jezeru. Zatopený kostel je kouzelný a stojí za to tam jet, jen si vyhodit nohy, lehnout si do trávy a kochat se.
Passo Stelvio + Umbrailpass - směr, který mi chyběl z poslední vyjížďky. NÁDHERA!!!. Kromě krátkého úseku s hrby, parádní asfalt, zatáčky, příroda. Navíc, jel jsem ráno a potkal jsem jen 2 auta a dva cyklisty! Pozor, jsou tam celkem nebezpečné úseky s úzkou cestou a příkrým srázem hned vedle silnice bez svodidel (ale to asi všude). Na Stelviu jsem byl jen já, jedno auto a stánkaři co připravovali byznys pro další den . Nedalo mi to a na cestě zpět jsem zastavil u cyklistů šlapajících nahoru a ptal jsem se jich kdy vyjeli - řekli mi že v jednu v noci!!! Co člověk neudělá pro ranní prohlídku Stelvia na kole .
Fuornpass + Flüelapass - hezké passa, krásná silnice, kvalitní asfalt, celou silnici 28 vřele doporučuju
Oberalppass - nebudu se opakovat - perfektní asfalt, zatáčky, příroda a výhledy jsou ve Švýcarsku všude, takže už to dál psát nebudu. Toto passo stojí za to hlavně kvůli tomu, že je tam nejvyšší vlaková zastávka v Evropě a po cestě dolů můžete pozorovat kudy všudy ta zatracená trať vede.
Furkapass, Grimselpass - tyto dvě passa jsou podle mě vrchol. Jednak jsou vidět jedno z druhého (fantastické výhledy). Jednak samotnou cestou. Toto by neměl nikdo minout.
St, Gotthardpass - jsou tři cesty jak zdolat toto passo. Tunel - pro praktiky, kteří chtějí jen přejet. Silnice č. 2 - pro milovníky rychlých, táhlých zatáček. Úžasná cesta na obroušení stupaček a ojetí poserproužků, s fantastickou vyhlídkou na město Airolo a celé údolí. No a potom původní cesta na passo - na Googlemaps vypadá parádně, ze silnice 2 taky, ale pozor - je z 95% kostková!!! Takže za mokra ji vůbec nedoporučuju a já bych ji podruhé ani nejel. Ale z nostalgie určitě ano. Muselo to dát práci jako hrom.
Simplonpass - jedna z cest i pro kamiony, takže pokud dodržujete plnou čáru, tak se vám lehce může stát, že si toto passo moc neužijete. Navíc jsou tam teď 3 úseky, které se opravují takže semafory. Já toto passo využil hlavně pro přejezd do Itálie za "levným" noclehem a připojením k internetu.
Bodamské jezero - moc lidí, kolem jezera jedna velká kolona. Nic pro mě.
Jinak Švýcarsko naprosto doporučuju protože - kvalita cest je 100%, vesničky plné dřevěných domů jsou kouzelné, není tam tak přeplněno protože je tam draho, lidi jsou tam vstřícní a příjemní a snad i tráva tam rostě podle pravidel. Tento výlet hodnotím 1+++. Pokud chcete nějaké info co jsem nenapsal a můžu předat tak se ptejte.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
jarolim (133) napsal 11.02.2016 v 19:55

nějak mi tvůj zápis v deníku utekl, deníky jsou to co nejvíce čtu,
A tvůj mi vyjel, když jsem zadal dotaz : hledat sedlo...
Krásný fotky, já byl nejdál na Stelviu.

Wildaja (44) napsal 29.08.2015 v 22:23

Wow . Krásné fotky a parádní popis, který tento kus nádherné země přiblíží .
Takže Švýcarsko ...jojo .


Nejnovější záznamy v deníku
  • pojistky

    Po vzoru Afriky jsem se rozhodl udělat pořádek v elektrice u CR. Je to krásné, když po celoodpolední práci zmizí milion drátů u baterie, všechno schováte, zapáskujete a potom zjistíte, že jste na jeden kabel zapomněli :-

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 04.10.2017
    Uskutečněno: 04.10.2017
  • nejvýchodnějsí bod Evropy

    tak jsem se byl s kámošem projet po Rusku na nejvýchodnější bod Evropy (ústí řeky Baydarata), kam jsme nakonec z objektivních příčin (opili jsme se jak dogy s novými kamarády z místního motorkářského klubu a ztratili jed

    Typ: Dovolená
    Vloženo: 19.06.2016
    Uskutečněno: 19.06.2016
    Tachometr: 220000km
    Komentářů: 3x
  • praknutý olejový chladič

    při jízdě se mi krásně pokryla helma, bunda a celý levý bok motorky olejem. Příčina - prasknutý olejový chladič. Uznána záruka a mění se v režii Hondy

    Typ: Oprava
    Vloženo: 11.05.2016
    Uskutečněno: 11.05.2016
    Tachometr: 12800km
    Komentářů: 1x


TOPlist