Po půl roce hledání a načítání různých recenzí, padla jasná volba na tento stroj z Německa.
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Triumph Tiger Explorer XC: Zkušenosti ostatních majitelů mě dosti odradily, cena.
BMW R 1200 GS Adventure: Hodně lidí tímto nejspíše urazím, ale myslím si že je to dosti velká tuctovka.
Suzuki DL 1000 V-Strom: Chtěl jsem už moto s kardanem
První dojmy - Po nasednutí jde hned cítit váha. Nějaké větší manipulace na místě jsou dosti problematické. Když člověk zařadí ale za 1 všechny váha se rázem ztratí a člověk se s ni dokáže otočit takřka na pětníku. Ze začátku jsem se bál 2 hrnku, ale ten zátah je naprosto úžasný. Navíc nejsem typ člověka který musí neustále točit 8000ot/s+ tak mi tento typ motoru naprosto vyhovuje.
Motorku bych doporučil pro - Pro mě :-)
Doplňky na motorce - Kovový kryt motoru, ochranné plexi na světla, originál kufry, padáky, kryt ABS čidel, rozšíření bočního stojanu, zvýšení řídítek
Recenze
Po předchozí zkušenosti a 3 letech odjezdění na CBF 600s, během kterých jsem najezdil takřka 30.000 km jsem chtěl už motorku, se kterou se nebudu bát vyrazit mimo zpevněné cesty. Vždycky jsem záviděl bráchovi Varana, na kterém si seděl jako doma v obýváku.
Zatím najeto necelých 600 km. Motor si nemohu vynachválit, který má výkonu na rozdávání, a tak ani ve dvou nedělá žádný problém předjíždění ve vyšších rychlostech. Baví mě, když jedu kolem 120 km/h a on si přede sotva 3500ot/s a spotřeba je do 5l
Vyzkoušel jsem si už první šotolinu a jsem nadmíru spokojený - více si na ni ale troufnu dokud nebudu mít namontovány padáky.
Aktualizace 30.05.2015
Dlouhodobou průměrnou spotřebu mám 5.2l, jízda z 90% ve 2. Jízda v lehkém terénu je super, na motorce se cítím jistě, podvozek mi dává přesně tolik informací, kolik potřebuji.
Aktualizace 16.02.2017
Proběhl výlet po Ukrajině, Moldávii za sezónu 2O16 najetu necelých 10 000 km. Musel jsem přetěsnit kardan, skrz odvzdušňovací šroub začal prosakovat olej na rozbitých cestách. Jinak krom klasického servisu, benzínu a oleje žádné velké investice.
Aktualizace 06.2019
Najeto od koupi již cca 45 000 km. Krom klasického servisu (rozvody v 60k, pravidelně olej, filtry) žádný velký servis, žádné závady. Spotřeba stále stejná v průměru ve dvou s bagáží 5,2l. Je to hltač kilometrů... Jediný důvod, proč bych měnil je absence tempomatu. Při dlouhých přesunech by se hodil...
Možná někoho budou zajímat i jak jsou na tom originál kufry - pro 1 bohatě stačí. Pro 2 už chce trochu uvažovat co si vzít (stejně 1/2 věcí nevyužijete). Takže suma sumárum - originál kufry stačí i pro 2 na 3 týdny pokud netaháte stan. Pokud taháte stan, je potřeba kurtovat věci ještě na kufry a kurtování je fakt opruz zvláště když si vzpomenete, že něco co nutně Vaše polovička zrovna teď potřebuje, je v "nějakém" kufru...
nemuzu jinak nez SUPER
Pekna...
www.supertenere.cz/forum
Moc povedena motka