PROFIL MOTORKY

Jawa 350/640 (2015)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník LukasKoudelik
Vloženo 25.3.2015
Aktualizováno 16.2.2016
Zobrazeno 5775x
HODNOCENÍ PROFILU OD 22 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Zcela nová Jawa 350/640 dovezená z továrny v Týnci n. Sázavou. Doplňková výbava: oddělené mazání, elektrický startér, elektronický tachometr, padací rám, kryty rukou, ...

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Jawa 350/634: dnes zbytečně nadhodnocovaná cena

První dojmy - Zatím motocykl plní veškeré mé představy, proč jsem si ji kupoval. Bez problémů se s ní dá najet za den 500 km (a to je teď v záběhu!), není to zas tak velký vibrátor jako ČZ 477, je vidět, že za 70 let vývoje této konstrukce motoru je již většina "much" vychytána.

Motorku bych doporučil pro - Pro Ty, kteří mají rádi dvoutaktní motocykly, českou klasiku. Hlavně je nutné, aby se jednalo o člověka, který si umí užívat jízdu a okolní krajinu. Tento motocykl není vhodný pro lidi, kteří chtějí nasednout na motorku, najet na dálnici a letět rychlostí 180 km/hod na druhý konec republiky, tam si dát na Benzině zmrzlinu a letět zpátky. Jedná se o motorku pro denní užívání a ježdění za nějakým cílem či jen na projížďku, ale vždy počítat s průměrnou rychlostí tak do 100 km.

Doplňky na motorce - oddělené mazání, padací rám, kryty rukou, elektrický startér, kufry boční i zadní, jiný přední světlomet a digitální tachometr. - Všechny doplňky jsou ale původní z továrny, žádné "samo domo"
Z důvodu pohodlí jízdy jsem motocykl doplnil větrným štítkem Kappa (ozn. KA 660)

Průměrná spotřeba - 4.04 l/100km

Recenze

Proč jsem si vybral tento stroj?
Chtěl jsem silnější motocykl než ČZ 175/477, ale nechtěl jsem žádnou "rejži" ani nic podobného. V každém případě jsem chtěl zůstat věrný dvoudobému motoru, takže když jsem si sečetl všechny mé požadavky, tak z toho vyšla Jawa 350. Prvně jsem chtěl koupit nějakou starší 640, ale naneštěstí jsou dost v ceně. Aby motocykl alespoň nějak vypadal, byla by nutná počáteční investice (kupní cena) cca 25 - 35 tis. To je dost, ještě když si člověk uvědomí, že se jedná o dvacet let staré kusy, takže je nějaká další investice do motoru nutná, pokud nechce při první příležitosti tlačit domů. No a tak jsem se rozhodl radši něco přidat a koupit novou.

Kde se motorka cítí nejlépe?
V návodu k obsluze je psáno, že je motocykl určen pro silnice a sjízdné cesty. Asi by se s tím dalo jezdit i po polních či lesních cestách, ale zatím jsem to nezkoušel a ani nehodlám zkoušet. Proč si ničit nový stroj na rozbitých a prašných cestách.

Po 500 km:
Tak jsem se dnes (28. 3.) pustil do činností, které je třeba udělat po první pětistovce kilometrů na novém motocyklu.
Jako první jsem vypustil olej z převodovky a nestačil jsem se divit, co se z něj za tak krátkou dobu stalo - v oleji plavalo neskutečné množství drobných šponek. Při správném úhlu pohledu se jevil jako metalízová barva.
Dopnul jsem řetěz, přitvrdil zadní tlumiče (teď je mám na nejtvrdší stupeň a zdá se mi to dobré) a seřídil zadní brzdu.
Tak vzhůru na dalších 1 500 km záběhu!

21. července 2015
Motocykl má najeto 7 500 km, má za sebou 3 500 km po Balkáně.
Projeli jsme se okolo Balatonu, horami v Bosně a Hercegovině, Černou Horou až do Albánie. Nazpátek Chorvatskem, Slovinskem a Rakouskem.
Cestou mě zlobilo šoupátko v karburátoru, které se mi několikrát zadřelo a tak jsme v Bosně seděli asi dvě hodiny u silnice a leštili šoupátko šmirglem namočeným v oleji. Operace se zdařila a dále již "šoupalo" bez problémů.
Na zpáteční cestě se ale vyskytl horší problém, kterým bylo dosti hlasité klepání v motoru při volnoběžných otáčkách. Zdrojem bylo zapalování, jehož rotor i při řádném dotažení ke kuželu byl uvolněný. Zatím motor nepůlen, čekám na verdikt servisu. Podezření je na vysypané ložisko.

Cestopis z "expedice na Balkán" zde

10. srpna 2015
Po rozpůlení motoru se zjistilo, že se rozlisovala kliková hřídel. Na straně zapalování se začal protáčet čep držící ojnici a tím se vystředily setrváky. Proto také to zničené ložisko. Fabrika zaslala v rámci reklamace novou klikovou hřídel a zaplatila veškeré servisní úkony s její výměnou spojené. Vzniklou situaci odůvodnili změnou dodavatele komponentů na klikovou hřídel, kdy došlo k administrativní chybě a v setrvákách byl vystružen otvor o setinu mm větší, takže při lisování chybu nepoznali a ta se projevila až v provozu.
Poslali novou klikovou hřídel a mechanikovi zaplatili práci v rámci záruky.

15. září 2015
Zatím najeto 10 000 km. Soupis chyb řešených během sezony:
- z továrny nepromazané veškeré bowdeny - nutno po převzetí namazat, ovšem při prodeji jsem na to nebyl upozorněn
- zvolen špatný průměr hadičky od kohoutu do karburátoru, v důsledku čehož tekl benzin okolo kohoutu - výměna hadičky
- nefunkční otáčkoměr - zjištěno prodření kabelu, opraveno zaizolováním
- zadřené šoupátko
- rozlisovaná kliková hřídel
- nefunkční spínač přední brzdy - došlo k vytažení konektoru vlivem krátké kabeláže

15. listopadu 2015
Motorka zazimována, najeto 10 500 km. Na jaře ji zavezu na servisní prohlídku do Týnce, aby vše poctivě prohlédli a provedli v návodu předepsané servisní úkony, do kterých se mi nechce (jako např. dekarbonizace tlumičů výfuku, výměna oleje v zadních tlumičích, ...).

Již teď plánuji další "expedici" na Balkán. Přidá se někdo?

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
mrm
mrm napsal 24.03.18 v 17:09 10b.

Hezká klasika

Čadil
Čadil napsal 17.03.18 v 14:28 10b.

moc hezká

AlešT.
AlešT. napsal 22.08.17 v 22:19 10b.

Krásná Jawa, doma mám jednu rozebranou a až dozraje čas, zase okusim kouzlo starého velkého dvoutaktu.

Více komentářů



TOPlist