renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda VF 1100 C (1986)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník dasss
Vloženo 12.3.2015
Aktualizováno 23.7.2018
Zobrazeno 2 485x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Tak jo - tak teda tahle - přišla mi akorát

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Jan Moravčík - Motoboardel (Chomut

Výška jezdce: 175 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW R 1200 C: důvod neuveden
Moto Guzzi Breva 1200: důvod neuveden

První dojmy - S velkým respektem jsem ji už jen startoval , ten motor je fakt tlustej - Následovala jednička po firemním dvoře před desítkami očí zvědavých kolegů - zajetí do garáže a řádné pomazlení . Luxusně se na ni sedí.

Motorku bych doporučil pro - Mimo to , že pro mě - tak pro každého kdo má alespoň trošku respekt z výkonu motoru a trochu pudu sebezáchovy

Doplňky na motorce - Nic navíc tam nechci

Recenze

Po najetých 500 km mám tyhle dojmy.
Jede to jako kráva - brzdí to celkem dobře - trošku se to kroutí v zatáčkách - má to rádo dost benzínu .
Jinak ale pánové - jsem šťastnej jako dítě.
Je 12.4.15 - Dnes jsem pokořil prvních tisíc km - nové dojmy...-spotřeba se snížila a
to zejména z důvodu většího tepla - resp. větších km nájezdů - i tak ale stále atakuje osmičku na sto.Získávám pomaloučku a polehoučku nějakou tu jistotu při ovládání motorky. Ale nedělám si žádné iluze.
Začíná se objevovat vibrace na 6tku zřejmě kardan,nebo ložisko vývodu - uvidíme.
Takže - je 24.8.15
Po měsíci a půl stání - opět vrčíme - Od koupě najeto cca 4500 km - motorka se chová důstojně a k předešlému hodnocení nemám co dodat.
Zastavení na měsíc a půl bylo zapřičiněno tím , že já sám sobě zlomil vahadlo ventilů při seřizování vůlí / upozorňuji že při povolování kontramatky červa štelování !!! / - no a nastal neskutečný problém se sháněním jiného.
Na radu kolegy Max mi 16 jsem našel jedno v Polsku a pár v USA - nakonec jsem vyšťoural a koupil dvě na Slovensku...
Kdyby se Vám / nikomu to nepřeju / stal stejný problém - ani se nenamáhejte schanět nové - protože Honda je už 10 let nevyrábí a šest let už nejsou na žádném skladě - opravdu na žádném ! - ani v USA , Holandsku či v JPN.
Na základě informací z Hondy jsem koupil kompatibilní díl z motocyklu Honda VF 1000 F a už tedy zase vrčím.
Jedno vahadlo mám tedy v zásobě - a v případě potřeby se mohu podělit o pár mouder z montáže.
Jinak se mi ta potvora dostala natolik pod kůži - že vážně zvažuji nákup další na díly...
Tak tedy znova ahoj.
Je 1.5.2016 - Jak jsem napsal - tak se stalo - na silvestra jsem moji babičce pořídil sestřičku , kterou jsem do šroubku rozebral a něco ( hlavně tedy výfuky se svody...)namontil na babičku.Na té jsem díky ztrátě kompresí na předních válcích sundal hlavy , nechal je přebrousit , zabrousil jsem ventily , dal nová gufera a zase smontoval. Díky nesmyslné ceně za těsnění pod hlavy , jsem toto nechal vyrobit na zakázku což se na první pokus nezdařilo a vracel jsem je zpět výrobci - to fakt nešlo použít . Na druhý pokus jsem našel těsnění z výroby firmy Athéna , kteréžto se tvářilo jako že dobře - tak jsem jej použil ... - nejdříve jsem ale musel trošku upravit díry na vodící čepy v hlavách protože jaksi neseděly - byl jsem z toho sice rozčarovanej , ale dobrá...
Hlavy jsem utáhl podle manuálu v knižní podobě , který jsem koupil spolu s tou druhou motorkou. Po nějakých 100 km se to začalo vařit ... a po marných pokusech typu tisícerýho odvzdušňování a demontáži termostatu , jsem to musel otevřít znova.
Těsnění bylo viditelně ,, Fouklé ''
Tak jsem tedy oslovil jiného výrobce těsnění - firma Kutifel se ukázala jako dobrá volba - sice jen o pár stovek , ale byla to levnější verze než ,, Ital '' - těsnění bylo asi o 0,25 silnější a hlavně sedělo jak p...l na hrnci . Tentokrát jsem i trochu přidal na utahovacím momentu , aby byla jakás takás jistota - a funguje to.
Znovuprobuzení babičky provázely jisté porodní bolesti , jako třeba pokus o odstranění poškozeného chromu z ráfků - což se ukázalo jako velké sousto - a jsem rád , že jsem měl k dispozici druhá kola - sice z roku 83 ale tam ještě nebyly chromované a je to jen broušený hliník.Nebo třeba ztráta výkonu při 4,5 tis ot - kdy jsem znova sundaval víka ventilů a kontroloval po sobě rozvody ( byly ok ) , nebo jsem si hrál se směsí ( ...karburátory vyčištěny ultrazvukem ) , koupil nové svíčky - abych nakonec zjistil , že jsem ,, Přiskřípl '' bovden sytiče pod víko filtru vzduchu... samozřejmě si to přisávalo a díky menšímu podtlaku se nechtěly nadzvednout šoupata- já vím - teď je to k zasmání - ale byl jsem z toho na ručník - ta ztráta toho výkonu přicházela na chlup přesně při těch 4,5 tis - a to mě drtilo... no a tak
různě ...
Minulý rok jsme s babčou nalítali 8 tis km - myslím , že dobrý - slovo jsem dodržel - a zimu strávil láskou k ní - letos vedle plánovaných srazů s Magnariders , resp Magna ig Deutchland a 500 km v sedle se chystáme na Holandsko a spolu s větším dojížděním do práce - čeká nás letos nájezd tak o 5 tis větší . Tak doufám , že vše proběhne jak má - a zase někdy příště...
Tak znova ahoj - je 12.12.16 Větší kilometrovej nájezd ano , ale jen o pár tisíc - protože po přestěhování do Lokte jsem se chtě nechtě musel podřídit tý neskutečný kose , která tady panuje . Výlety proběhly více méně tak jak měly , až na Opavu - kam jsme potupně jeli autem , protože onehdy babča vydávala zvuk navíc a nechtěl jsem ji trápit dalšímy 1200 kilometry bez prozkoumání důvodu proč jakože takhle.
Ten důvod byla vzniklá vůle na pístním čepu třetího válce , což jsem trochu lajdácky ( prozatím ) vyřešil výměnou motoru z té druhé motorky. Odjel jsem zbytek sezony bez problémů . Nicméně mě nakrklo , že jsem uprostřed sezony zůstal stát a babču jsem hodil do inzerce s tím , ať se zase povozí někdo jinej... No ...Jelikož si nikdo nevšiml , jaký že to krásný a zajímavý stroj byl k mání - tak ji nechám levitovat na těch sítích ještě tak týden a rozhodl jsem se že si ji nechám a na tu vysněnou R 43 si hold našetřím . Jinak mám opět jednu perličku z provozu - to si takhe stojím na křižovatce - pouštím posledních pár aut - zmáčknu spojku při předposledním a zařadím - a co se nestane - přesně když mě má míjet to poslední - tak se babča začne hrnout dopředu...bez varování , bez jakékoli výstrahy se v pohodě rozjíždí pod to projíždějící auto. S baťůžkem za sebou jsem to překvápko nějak ustál - ale věřte , že to byl můj nejdélší půlmetr na babče co ji mám . ( o těch stovkách stovkách nepovedených metrů tady raději psát nebudu )
Důvod toho neplánovaného rozjetí byla prasklá spojková hadička - s tím také souvisí letošní investice do kompletu nových opletených brzdových hadiček a té spojkové - ať jsou stejné . Hold 30 let je třicet let a to nikdo neokecáme. Jinak babča dostane pod stromeček rozvody a ještě nějaké ty provozní věci ...Tak zase příště...
Dobře - je 23.7.18
Babča stojí - rozvody dělané na starším motoru skončily propadnutou ( promáčknutou ) vložkou na třetím válci - resp. zničeným blokem motoru... Příčina - nesprávný technologický postup při výměně rozvodů . Pro vrtáky jako jsem já - nedělá se to tak , že se povolí šrouby na klemách vaček - aby se tyto uvolnily a dal se provlést nový řetízek ... protože při následném utažení to bude téměř na sto procent vařit a když potom dáte na radu pááána mekááánika ( v mém případě servismena jednoho závodního týmu Hondy ) - že jako zvolit větší utahovací moment - dopadnete skoro určitě jako já... - Upozorňuji že to je velmi drahá a přisírací zkušenost !!!
Správný postup je demontáž hnacích kol vaček ( na každém jsou dva sedmičkové šroubky ) a ve vzniklém ,, Prostoru '' provléct ten řetízek - doporučuji Morse ( DID je dost volný )
Moje řešení plynulo z faktu , že jsem měl tedy ještě ten původní motor , který zaklepal . A protože jsem se řádně nakrkl - tak jsem se vydal cestou GO - tzn výbrus , nové písty , nová ložiska... Znalí vědí a pro ostatní - to je něco hroznýho !!! Výbrus se dělal u nějakýho pana Lopaura - vřele Nedoporučuji !!! - čekal jsem na to téměř půl roku a místo avizovanejch 4000 jsem zacáloval téměř 7000 kaček . Pak písty - první výbrus skoro nesehnatelnej - rozumějte - někdo v Německu měl jeden , další v Holandsku měl dva a v USA to bylo podobné a protože jsem byl na hranici prvního výbrusu - zvolil jsem druhý - kde se to alespoň dalo sehnat na jednom místě - konkrétně pak u nějakýho JT Markse ( ybay ) - no a klasika - základní cena 6 - konečná 8 a nějaký drobný ( clo , dph a Česká pošta )
No - už toho na mě bylo dost - nevydržel jsem a koupil jsem další motor - ze Sabre - na první pohled totožný na druhý tři ( vlastně čtyři ) rozdíly 1 - Sabre nemá silentbloky v motoru , ale v rámu - nutno zvětšit díry 2 - Sabre nemá ve svazku od čidla zařazených rychlostí kabely od čidla rezervy paliva 3 - Sabre má na přední hlavě navíc závity na přichycení ledvinek . Ale pozor Sabre má znatelně vyšší výkon ( má ostřejší vačky ) - Tenhle motor jsem koupil od pána s tím , že někdo dělal ventily na zadní hlavě... to bylo asi tak jediné , co jsme o tom motoru věděli - nicméně vařil - jel jako pominutej - ale vařil ... S pánem jsme se dohodli a vzal si jej zpátky .
Rozhodl jsem se , že tedy dodělám ten vybroušenej motor ( mezitím už proběhl další sraz na který jsem jel potupně autem ) - no a jestli bylo vybroušení motoru a shánění pístů vopruz - tak ložiska pánové - to je teprve dílo - po prvním telefonátu na Partsdepot jsem věděl , že bude ještě krušno . ,, Co že to potřebujete - ložiska na originální průměr ? - pane něco takovýho neexistuje - tady máte tabulku a zjistěte si jaký potřebujete - na druhým konci linky jsem jen kroutil hlavou , jak je jako tohle možný... A je... páni se hold s tím moc nemazlili a když pocementovali opracovanou kliku a následně doleštili - stačila jim nějaká tolerance a k ní přiřadili ložisko... - výsledkem je , že Vám v motoru , na který jěště nikdo nesáhl , běhá klika v ložiskách třeba dvou rozměrů ( můj případ ). Aby toho nebylo málo - tak hlavní ložiska mohou mít navíc ještě dva vnější rozměry...
Tohle samo o sobě je šílený u nové věci - teď co s tím já ? cizí blok s klikou z jiného motoru a obojí přes třicet let staré - v hlavě mi to šrotuje tak moc - že jsem trochu přibrzdil - na tohle si musím dát pozor...
Čas běží a já furt vymýšlím jak to udělat nejlépe až najednou dostávám avízo že znamý prodává 11tku za 29 tis - motorku jsem znal - pána taky - hned jsem volal a druhý den razil pro ni . šlo mi hlavně o motor a ten měl být v naprostém pořádku... - bohužel nebyl a ze kšeftu se i s pánem vyklubal jen další ,, Poděl '' - motorku jsem prodal dál - jen jsem byl upřímný co se závad týče - A co že ji bylo ? - taky vařila ( mimo jiné ).
Už jsem zase kolaboval a vrátil se k mému motoru - takže k určení správných průměrů hlavních a ojničních ložisek se používá metoda Plasticgauge ( snad jsem to napsal dobře ) - takže teď už jen řeší jaká ložiska objednat na to základní měření .
... A zase jsem to nevydržel a pro tentokrát udělal . alespoň co se financí týče poměrně zásadní krok ... koupil jsem nádhernou voňavku RC 43 z NL - a jezdím na ni ... - babička teď čeká až se finančně zmátořím a na zimu až na ni bude čas...
... zase dám vědět pardi

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
lapinj
lapinj napsal 23.07.18 v 23:21 10b.

tak 1100 musí byť už riadne delo

Fakonator
Fakonator napsal 21.05.17 v 21:40 10b.

ahoj dotáhl jsem stařenku a děláme na ní, poraď, potřebuju vzduchový filtr, tlustou palivovou hadici mezi nádržrmi, relé odpojení přívodu paliva, pokud máš nějakého dodavatele, dík Tom, jsem nyní pouze na 607 886 636

MaxMI16
MaxMI16 napsal 20.12.15 v 12:54

Kdepak najdu ty fotky z rozborky šavlí ???

MaxMI16
MaxMI16 napsal 17.04.15 v 21:20 10b.

MaxMI16
MaxMI16 napsal 17.04.15 v 21:19

No vidíš málem bych zapoměl 10b

Více komentářů



TOPlist