renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kawasaki Versys 650 (2007)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník martaass
Vloženo 16.2.2015
Aktualizováno 17.5.2018
Zobrazeno 6 816x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Kawasaki Versys - motorka, dá se říct s tupým výrazem, která mi tak trochu připomíná E.T. mimozemšťana => prostě neobvyklý vzhled a snad nikam nezapadá... Ale neboj - čti dál...

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Tass Motocentrum (Chrudim I) - Prodejce sídlí, dá se říct skoro za rohem. Znám proto dost lidí co odtud mašinu maj a zatím nevím o nikom kdo by měl s moto problém, nebo to prodejce nechtěl vyřešit - za to je hodnotím POZITIVNĚ. Ovšem ne jednou se mi stalo, že jsem se jel podívat na motorku (která v prodejně stála už -dlouho) a když jsem o ní projevil zájem, tak to hned bylo: "No na tuhle se maj dneska odpoledne přijet podívat, no a na tuhle zítra" a tak to bylo skoro se všema, co mě zajímaly...!!! Ale většinou to říká jen jeden prodejce. Jo a závěr - motorka tam "smrděla"-no ještě taky dlouho... Ale je pravda, že chodit mi do krámu jen očumovat motorky a nic nekoupit - možná bych byl taky takovej...

První dojmy - Děs a hrůza?!!? - ale kdepak - já se zamiloval do Versyska na první pohled... ;-) Už předchozí ER-6 se ne každýmu líbí... U mě se ale Kawasaki (s oběma motorkama) dostala na tu správnou vlnu - jak jsem Versyse uviděl, už žádná nebyla (v tu dobu) hezčí, lepší (i když třeba byla) - ale pro mě prostě NEbyla. Versysek je snad pro mojí postavu TA ideální... Jak píšu všude, asi nejvíc mi doposud sedělo XT 660X. (Hlavně kvůli tomu, že jsem měl jako mladší jiný priority a na XT se dalo skvěle vyblbnout) -ale Versysek se mu rozměrově a stylově vcelku i podobá a skoro stejně se i ovládá... XT jsem už nechtěl- dvouválec, je prostě dvouválec... Jednoválcový XT je dost ucukaný...

Motorku bych doporučil pro - Pro někoho je zabavnej SS, pro někoho enduro... Versys je spíš pro motorkáře/ářky - co počítaj s trochu delšíma cestama - při kterých jim poskytne patřičné pohodlí. Vím i o lidech co na něm jezdí rádi do práce. A jak píšu i v recenzi, dá se na něm i trochu vyblbnout... 18.8.2015 - oprava - dá se na něm luxusně vyblbnout - dominantou motorky je samozřejmě silniční cestování... Ale váha motorky není zas nijak extrémně velká, takže lesní cesta, polňačka, sem tam nějaká ta louka i toho se nemusíte bát... A když se to vezme - tak jsem se i parádně vyblb na okruhu (v Mejtě) -a poslední jsem rozhodně nebyl... ;-)

Doplňky na motorce - Vyšší plexi, 12V zásuvka, držák hlavního kufru + kufr givi 46, držáky bočních kufrů + boční Givi kufry... Laďák MIVV - strašnej bodrel - když se vyndá tlumící vložka
(24.2.15) Tak jsem se dnes konečně dostal k tomu, abych přidělal rolny na kyvku. (Rolny mi dělal kámoš, takže nejdražší položkou byly za 25kč/kus ty dva šrouby)
16.4.2015 - dneska jsem nalepil fosforový zelený proužky na ráfky a nějakej ten Monster do ráfků - někomu to možná přijde jako kýč nebo jako pouťová atrakce - mě se to ale líbí... A jsem rád že jsem se i trochu "odvázal" od černo-stříbrnýho stereotypu... Ostatně - na moto provádím jen takové změny, které se dají vrátit v momentě do původního stavu motocyklu.

Recenze

(Pozn. - veškeré mé nejnovější postřehy jsou připisovány na konec článku)

Moto koupeno 19.1.2015 (recenze o prár týdnů později)
Jak se znám, tak mě dlouho nikdy nic nevydrží -většinu motorek (i aut) jsem měl jen na jednu max dvě sezóny a pak výměna... Asi furt hledám to pravý Nevím jestli jsem to s Versysem našel - ukáže se během sezóny... Ale zatím jsem VELMI příjemně potěšen...
Letos jsem chtěl něco trochu na cestování, ale i na blbnutí kolem baráku a myslím, že jsem chybu neudělal. Je pravda, že s vyšším plexi vypadá už fakt cestovně, ale dvouválcové srdce rebela, tam prostě je a motorka je nejen "funkční", ale i celkem zábavná
Motor:
Bál jsem se, že i ubraných 6kw (oproti předchozí ER-6) bude celkem dost znát (zvlášť u takhle malých výkonů).. Ale je pravdou, že převodovka je poskládaná fakt dobře. Výsledkem pak je, že Versys (s otevřeným laďákem) jde na zadní pouze plynem i na dvojku
To mě ze začátku spíš nezvykle překvapilo Obzvlášť když jsem měl za sebou spolujezdce a nebo plnej kufr - to se pak motorka přizvedává klidně i na trojku a né vždy to bylo chtěný, natož pak žádaný. Teď už vím - pokud je zatížená prdel - s plynem pracuj jemněji...
Jinač motorka opravdu táhne už od avizovaných 2.000ot./min.
(Jak se někde píše - jedete si takhle za kolonou aut a čekáte až je budete moct předjet (třeba kvůli protijedoucím autům). A jede s váma třeba i kámoš (dneska zrovna -na sice starší, ale pořád dost mrštný Yamaha 600R Thundercat)... Najednou se jde na samotný akt předjíždění - 4 válcová Yamaha musí podřadit o jeden i dva stupně, Versysek - max o jeden, nebo i o nic... Stačí vzít za plyn a i daleko rychlejší motorce v takovéhle situaci celkem ujedete
Maximálka je proti SS apod. sice zanedbatelná. Ale i tak se musís s Versysem, i na rychlejších vyjížďkách počítat... Já se dostal dle tachometru na nějakých 205km/h, což se celkem slušný.

Jinak k motoru žádné výhrady nemám, ten šlape a snad i bude -skvěle... Ten samej byl v ER-6N, takže nemám nic novýho. Jen jak jsem již chválil - parádně poskládaná převodovka

Horší je to s podvozkem ...
Předešlý majitel to měl nastavený snad na EXTRA soft, protože je to měkký jak - no děs. No prostě: první prudký brždění a hned na dorazy... Naštěstí podvozek je plně stavitelnej - tak ho nastavím podle manuálu -na tovární nastavení... Projedu to a pak kdyžtak přitvrdím...
(Později podvozek nastaven a už nemám sebemenší výtku)

Co ale naopak musím vyzdvihnout je samotná jízda -respektive klopení do zatáček - tahle motorka zatáčky prostě miluje (ostatně jako každá motorka, to jo). Ale když už bych měl na Versysoj něco vychválit, tak teda tu lehkost s jakou jde do zatáčky - tak tu teda musím..
Nevím asi přeháním, ale možná bych si troufl i říct, že takovou jistotu jakou mám při klopení zatáčkou s Versysem, tak takovou mi nedala zatím žádná z mých předchozích motorek.
(Tč. Je jen možný, že jsem se prostě nebál, ale fakt nevím co si myslet - zatím jezdím na Versysoj - prakticky v jaro/zimě. A třeba při pouhých +5°C si dovolím, dá se říct velmi slušné náklony (prakticky i bez jakéhokoliv vysedávání) a motorka mi dává pořád jistotu - tak snad nám to vydrží a nevyválíme se spolu... (Jo a určitě na tom mají velký podíl i pneu - Pirelli Diablo Strada.)

Co se týče brzd, tak ty nejsou vyloženě špatný, ale mohly by bejt i ostřejší... Po výměně brzdovky jsou teda citelně lepší...
(18.8.2015 na brzdy jsem si už zvyk... Resp. naučil jsem se že brzdová páčka zabírá oproti předchozí moto asi trošku jinde toť vše (hlavně je to asi taky tvarem páčky Versys jí má delší a tím pádem se její konec asi víc přiblíží...) No o brzdy se už rozhodně nebojím, brzděj suprově, vzít za ní jen trochu hruběji a letěl bych v saltu jak vlk z "Jen počkej zajíci..." )

Jinač je fakt, že tahle motorka mi šla hned pěkně do ruky... člověk sed a vše je tam kde má... Řidítka krásně široký, sedadlo krásně velký a pohodlný, motorka vysoká, rovnej posez... A přesně tohle jsem snad nejen na tuhle sezónu hledal... Konečně chystáme nějaký ty Alpy, tak se snad osvědčí...
Uvidím až povezu přítelkyni - co mi k posezu (a tak) řekne ona...

Snad to budou jen pozitivní ohlasy. a snad mě mile potěší i udávaná spotřeba kolem 4,5L/100km...
Bohužel jsem ale ze začátku měl problém s palivoměrem - nikdy neukázal plnou nádrž.
2.5.2105 Co se týče tankování a spotřeby: Tak už tankuju na 6 čárek palivoměru pokaždý - chce to (když je moto na stojánku) naplnit i kousek hrdla. Jinač co se týče spotřeby - tak jsem se jel teď naposled projet s batůžkem (+kufrem) na otočku do Polska - najeto 255km a spočítaná průměrná spotřeba (s laďákem -ale s vložkou) je 5,5L/100km přičemž jsem moto rozhodně NEŠETŘIL - spíš naopak (kde to šlo, tak z Polska na Hradec pořád okolo 180km/h na tacháči). Takže já jsem maximálně spokojen...

18.8.2015 konečně jsem se dostal k tomu, abych zas něco doplnil.
Tak tady to máte - na Versysoj mám k dnešku najety asi 4000km z toho tak 1000km s batůžkem -ten si Versyse nemůže vynachválit - resp. kufr - o kterej se opře a parádička Letos jsem byl několikrát kolem Polských hranic, na několika přehradách, 1x na Veřejných jízdách na okruhu v Mejtě - kde se i Versys celkem ukázal v pěkným světle viz video:
Přikoupil jsem taky boční GIVI kufry - když už mám ty držáky. Jsou to sice už trochu starší kufry, ale za ty prachy udělaj ještě pěknou práci...

Noo takže kufry už jsou, tak snad letos stihnu ještě nějakou tu cizinu na několik dní... Zatím se mi to nějak vyhýbá :-/
No a zbytek plánů zatím jasnej - když to jen půjde tak se trochu povozit...

Jo a závěrem - Vím, že jsem to psal o XT660X, ale XT musím odsunout na 2. místo a na to první jednoznačně dosadit Versyse...Ano je tomu tak, aktuálně je Versys tou nejlepší motorkou co jsem kdy měl...

17.5.2018 - motorkui jsem bohužel už asi před rokem prodal - jako u většiny končících - rozrůstající se rodina a nakup vetšího auta
Abych uklidnil doma obavy, tak mám ted již asi 3.tiho skutra

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Milan1963
Milan1963 napsal 03.04.20 v 12:57

maxim17
maxim17 napsal 19.09.18 v 10:48 10b.

Herejk
Herejk napsal 28.09.17 v 16:41

Herejk
Herejk napsal 28.09.17 v 16:40 10b.

Mutlik
Mutlik napsal 14.10.15 v 12:07 10b.

Mám stroj se stejným motorem co máš ty, takže plně chápu tvou spokojenost dobrý článek 10b

Více komentářů



TOPlist