renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa 350/638 (1986)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník -HARYS-
Vloženo 9.2.2015
Aktualizováno 9.2.2015
Zobrazeno 1 159x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Koupená jako nová v roce 1986 za 12000,-Kčs

První dojmy - Je to už dávno ale byl jsem z ní nadšený! Na tu dobu byla super!!!

Recenze

Měl jsem ji ve stříbrné metalíze s červeným sedlem!
Na výběr toho tenkrát moc nebylo,tak jsem pořídil tento 2 válcový 2-takt o obsahu 350 se 17 kW.
Jela maximálně 130 ale úplně to stačilo!
Bubnové brzdy fungovaly celkem dobře,startovala na drbnutí a žrala cca 4,5 litrů na 100 km.
Po 3 letech a cca 17000 km jsem ji poslal dál!
Zůstaly mi nádherné vzpomínky!

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
-HARYS-
-HARYS- napsal 21.03.15 v 22:04

Franky :

Franky
Franky napsal 21.03.15 v 22:00

Časy to byly zajímavé a docela rád si vzpomenu.
Na střední jsme chodili okolo Mototechny, kde v té době stála pro nás snad věčně (několik let) červená 634 dnes nazývaná "Konopnice". Byla drahá 12 500,-Kčs a s rovnými výfuky i sedlem také ošklivá. Nějak nás nevzrušovala - v hlavách a na plakátech nám strašila Kawasaki Z1 900 Super Four.
Pak v 1984 se trochu zablýsklo a v periodikách se objevila "Konopnice" 638, kdy desing 634 místo chromového nápisu na nádrži "vyskočily" rychlé pruhy, a hlavně v podvozku 634 docela jiný motor.
Motorka byla snad ještě více ošklivá, než-li původní červená 634 !Konopnice". Ale bylo nám to nakonec úplně jedno - za výlohou Mototechny totiž stála pořád červená 634 a ty "rychlopruhové" hybridy byly k vidění jen na výstavách (viděl jsem v životě naživo jen tak 3 kousky).
Pak přišel rok 1986 a objevila se 638 v celkově novém designu - nádrže, palubky, novým motorem i podvozkem, ale hlavně cenou 11 350,-Kčs. Ještě pořád to nebylo ono, ale šťastnější a prachatější kamarádi (dva ve třídě) už nakupovali - jeden černou a jeden červenou. O rok později se objevily přizvednuté výfuky rovnou z fabriky, což už byl krok správným směrem k našim sportovním dušičkám. A netrvalo dlouho přibyla kotoučová brzda a označení 639.
V té době se mi tato motorka moc nelíbila - byla taková až moc klasická/málo sportovní (Ve srovnání se s japonskou strojovnou Yamaha RD 350). Tehdy nám obsah 350ccm připadal jako dostatečně vysoký a porovnávali jsme světové 350. Ona třída 350 hrála také dlouho prim v silničních závodech motocyklů a Františka Šťastného s Gustou Havlem na MS roku 1961 byli stále v živé paměti!
V roce 1990 nabušila Jawa dle obchodní dohody na objednávku pro SSSR obrovskou haldu "nového" modelu 632, což byl jen hybrid 638 s "litinovým" motorem 634. Tehdy jsem chodil do školy okolo skladu mototechny v Praze na Jarově (obrovské parkoviště) a zde vyskládáno jeden vedle druhého tisíce motocyklů modelu 632. (Bylo už po listopadu, nová vláda i poměry v PZO nám částečně ukazuje také seriál vyprávěj. 632 se k objednavateli nakonec dostaly, objednavatel je zaplatil, ale podnik Jawa už platbu nedostal).
Sportovní model 640 ve stylu Yamahy RD spatřil světlo světa v roce 1991-92. Motorka už to byla moc pěkná. Jenže to už jsme měli otevřené hranice a sny stoupaly rychleji jak obsah peněženky. Já měl to štěstí a 640 obdržel jako služební na jaře 1991 a nebyla vůbec špatná - akorát s mým stylem jízdy žrala 7 l/100km a vzpomínám také, že si nádrž nerozuměla s poukázkami na benzin = 10 litrů bylo na prázdnou nádrž bylo málo a 20 litrů zase moc.
Také cena 640 už postupně stoupala - nejprve stála nějakých 25 000 (1991-2), později na 35 000 (1995) ...až na závěrečných cca 70 000 = to už jsme ale blízko roku 2005).
Ještě počátkem roku 1992 jsem zaznamenal objevení omezené akční série: nikasil, litá kola, dvoukomoráky, metalíza, černý motor ..., ale o 25% vyšší cenu prakticky za to samé trh nepobral a jak se objevila tak zase zmizela.
A konečně jsem u jádra pudla.
Postupem času se mi začal desing 638, 639, 632 líbit - taková klasika. Nu a když byla loni možnost a šel okolo mne pěkný kousek dokonce v oblíbené modré - řekl jsem si "kdy jindy, když už né nyní"!
A najednou jsem okolo sebe objevil hned 4 kousky ((spolužák má stále svojí černou 638kupovanou v roce 1986 na střední/otec dalšího kamaráda pořídil bílou 638/z vedlejší firmy co chodíme na oběd také bílou 638... prostě všichni nakoupili nové koncem 80. tých let v Mototechně a vlastní je stále!
A stále jim dělá radost, i když už třeba několik let nevyjeli (černá je uskladněna na půdě), nebo když, tak jen na STK a zase do garáže.
Je to prostě srdeční záležitost - pohádky mládí!
Pohádku jsem si pořídil včas - dokud se český trh u těchto modelů ještě nezbláznil.
Koukám - chtěl jsem jen přidat kousek vlastní vzpomínky a nějak jsem se rozjel !

Bikerr3979
Bikerr3979 napsal 09.02.15 v 18:04

Troška nostalgie.Já taky začínal na 2-taktech.Panelky, kývačky,chvíli jsem měl Bizona 350 ale toho jsem zrepásl a věnoval bráchovi.Jak říkáš tenkrát to bylo jiný a když to někdo hobloval 130 tak byl těžkej frajer.byly to nádherný a kouzelný roky

-HARYS-
-HARYS- napsal 09.02.15 v 15:03

Mildaz : To je asi jediná fotka z té doby kterou jsem našel !!! Mám tam 22 let! To byly časy !!!

Mildaz
Mildaz napsal 09.02.15 v 14:39 10b.

Jó, to byly časy Škoda, že jsi tenkrát ještě neuměl fotit barevně

Více komentářů



TOPlist