renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Manet M 90 (1950)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Skaldahar
Vloženo 8.2.2015
Aktualizováno 9.6.2021
Zobrazeno 4 745x
HODNOCENÍ PROFILU OD 20 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


První poválečný Československý motocykl navíc s dvěma písty v jednom válci

Více fotografii

Motorka koupena od Koupeno z autoškoly :-))

Výška jezdce: 176 cm

První dojmy - Motorku jsem koupil od instruktora v autoškole kde jsem si dělal papíry, takže se mi to výsledně trochu prodražilo. Jak by možná někoho napadlo, ne Maneta nepoužívali k výuce a k jízdám, nepocházím z doby Rakouska-Uherska. Manet byl akorál v laku a jen naoko složený, takže veškerá práce mě teprve čekala. Jak jsem později zjistil, bohužel, je to trochu divná zelená nejlépe na slunci vynikne jak je světlá, čili jezdím jen, když je pod mrakem.

Motorku bych doporučil pro - Ideální pro lidi, co se chtějí vrátit v čase zpátky a pochopit jak se tenkrát jezdilo.

Doplňky na motorce - Z doplňků je na Manetu akorát zpětné zrcátko a brašny.

Recenze

První jízdu jsem absolvoval na jaře 2006, to bude už devět let, ale jsou to nezapomenutelné chvíle, kdy stroj po Váší námaze a práci při renovaci najednou zavrčí a pak se i rozjede.
V roce 2010 jsem ho dal na V značky a celkově mám najeto bezmála 5000km.
Čili Maneta nesuším v garáži, ale občas ho i pořádně projedu.
Jak nejlépe popsat start a jízdu, po těch letech mám na to takový grif, asi 14 stisky na plováku přeplavit, třikrát šlápnout přes dekompresor, povolit a v ten moment motor tou rotací chytí a krásně běží, pravda po zimě, nebo několikaměsíčním staní to chce trochu větší úsilí.
Jízda, to je třeba si vychutnat a nepospíchat, což ovšem než se člověk dostane z města ven chvíli trvá a stíhat provoz to už je na hraně sil motoru.
Ale jinak padesátka, krajina a vrnící motor je ideál. Z kopce dám neutrál ten jde z trojky bez spojky, jen se zuby v převodovce vysunou a když se nechá zpomalit tak na 35 km/h, zase tam jde trojka bez spojky vrátit.
Čili když se vychytají možnosti motoru a převodovky, člověk pochopí co si muže vzhledem k jízdním vlastnostem dovolit, dá se vcelku spokojeně jezdit.
Musí se ale vrátit 50-60let zpátky kdy byl provoz ve srovnání s dneškem úplně někde jinde.
Jinak ale ta převodovka: 1 - dobrý , 2 - v pohodě , 3 proboha proč je na ní z dvojky takový skok, kdy třeba v kopci parádně vytočená dvojka tak na 40km/h totálně pohřbí výkon motoru zařazení trojky. Chtělo by to jedno ozubené kolečko mezi tyto dva převody navíc.
S Manetem jezdím bez závad, zatím. Problém je přehřívání motoru, kdy už při +25 teplotě vzduchu teplý motor nechce chytit. I na toto Mám fígl, přes dekompresor se ochladí svíčka a pak motor chytne. Ovšem po vyjetí kopce, když se ignorují vysoké otáčky motoru, pak to nekompromisně střelí do sání a konec jízdy do zchladnutí motoru.
Jednu destrukční závadu jsem měl, praskl zadní náboj v momentě kdy jsem musel nouzově zastavit. Na závadu jsem přišel až později, ten den jsem normálně dojel.
Následovala přes zimu oprava obou kol, ještě byli do té doby s původním výpletem.
Nejvyšší rychlost jsem zkoušel z kopce, tachometr mi ukázal 75km/h.
Vícekrát to zkoušet nebudu, sice to letí jako střela, vibrace ustanou, ale ideál to není.





Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
turbomaus
turbomaus napsal 15.02.15 v 22:02

super stroj,nadhera ať slouží.

mikes007
mikes007 napsal 15.02.15 v 13:56 10b.

pantata-Škopek
pantata-Škopek napsal 15.02.15 v 11:48 10b.

BaluJarda
BaluJarda napsal 15.02.15 v 10:12 10b.

Hmmmm,tak to je nádherný kousek ,přeji pohodovou sezonu 2015 a je to za jasných 10

PM1945
PM1945 napsal 15.02.15 v 08:40

Super

Více komentářů



TOPlist