PROFIL MOTORKY

Kawasaki W 800 (2011)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Prošek
Vloženo 25.1.2015
Aktualizováno 11.6.2017
Zobrazeno 5024x
HODNOCENÍ PROFILU OD 26 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6

Popis motorky


Kdyby mi někdo před 10 lety řekl, že si někdy koupím Kawasaki W800 asi bych pochyboval o jeho duševním zdraví...a po Hondě NSR125R, přes Kawasaki ZXR400, Kawasaki ZX-9R a MV Agustu F4750S...je to tady.

První dojmy - První zkušenosti...23.1.2015 cesta z Roudnice nad Labem do Uherského Hradiště (345km) v dešti, sněhu a teplotě -1 až 2°C...byl to challenge a zároveň očistec :-) I přes tuto komplikaci, skvělí zážitek a moto splnilo všechna moje očekávání :-)

Doplňky na motorce - Kaplička s plexi

Recenze

Kawasaki W800 Special Edition 2012

Úvod: Rád bych se s Vámi podělil o své první domy, pocity a zkušenosti s mou Kawasaki W800SE. Motocykl jsem si koupil z důvodu toho, že mě již nenaplňovala rychlá jízda na sportovních motorkách a W800 SE se mně líbila nejvíc ze současné nabídky. Hledal jsem pohodovou motorku, se kterou se dá jezdit každý den, a na které mě bude zase jízda naplňovat tak jako před 14lety na první japonské motorce. Já konkrétně jsem začínal na Hondě NSR125R, přes Kawasaki ZXR400, Kawasaki ZX-9R a MV Agustu F4750S jsem se dopracoval až k dnešní W800. Kdyby mi někdo před 10 lety řekl, že si někdy koupím Kawasaki W800 asi bych pochyboval o jeho duševním zdraví. A je to tady. Člověk se vyvíjí a já jsem upřímně rád, že jsem ty bláznivé roky na ,,supersportech´´ přežil ve zdraví. Někteří kamarádi toto štěstí bohužel neměli a už nemají tu možnost zpomalit.

V dnešní době jsme zvyklý na moderní motocykly se super účinnými brzdami, tuhými rámy, vysoce výkonnými motory a multifunkčními podvozky se spoustou elektronických asistentů. Tyto moderní motocykly již bereme jako standard a etalon pro porovnání se všemi jiným motocykly. Vývoj se nedá zastavit a má to tak asi být. Tyto moderní motocykly řidiči velmi ulehčují práci a jízda na nich je minimálně pohodlnější, jestli ne přímo jednodušší. Navíc svou dokonalostí posunují i vnímání rychlosti jezdcem, člověku se prostě zdá, že ač jede 140km/hod po pěkném povrchu, jako by ,,stál´´ a ze stroje mohl hned vystoupit. Tento trend je však vidět u většiny dopravních prostředků, doba se prostě zrychluje a naše vnímání je víc ,,otupělé´´.

Právě z těchto důvodů, zde existují méně dokonalé a svým způsobem jednoduché a téměř primitivní motocykly jako je Kawasaki W800. Právě hlavním důvodem a příčinou proč roste obliba motocyklů tohoto retro stylu je to, že vnímání rychlosti a řízení tohoto typu motocyklu je naprosto odlišné od dnešních strojů. Jako mávnutím kouzelného proutku vám přijde rychlost 120km/hod dostatečně rychlá a pocit, že řídíte motocykl, se zdvojnásobí. Samozřejmě pokud chcete cestovat ve dvou po Evropě, jezdit s kolenem po asfaltu nebo se nahánět s rychlými auty, rovnou na tento typ motocyklu zapomeňte a tento článek je pro vás více méně bezpředmětný a nic neříkající.

Brzdy: Přední kotouč s dvoupstkovým třmenem vyžaduje více síly při razantnějším brždění, ale pro běžný provoz je naprosto dostačující. Navíc díky brzdné síle motoru, budete ve většině případů přední brzdu používat až pro finální dobrzdění například do křižovatky nebo na semaforu. Pokud navíc přednímu kotouči pomůžete i zadní bubnovou brzdou, je brzdný účinek naprosto dostačující. V konečném důsledku nejde o to, že by W800 brzdila hůře než moderní motocykly. Pouze brzdí jinak a pro razantní zabrzdění vyžaduje mírně odlišný styl použití brzdy, resp. jejich kombinaci. Nadstandardní účinnost zadní bubnové brzdy je zapříčiněna především konstrukcí motocyklu, jeho délky a rozložení hmotnosti. Navíc sami časem zjistíte, že i z hlediska komfortu je příjemnější kombinovat obě brzdy. Hlavní důvod je ten, že při použití obou brzd jsou přední i zadní tlumiče zatíženy rovnoměrně, celý motocykl se rovnoměrně sníží a přední vidlice se tolik ,,neutápí´´. Pokud budete totiž razantně brzdit pouze přední brzdou (např. do křižovatky, kde je hrbatý asfalt), může se stát, že přední tlumiče se ponoří a na své dorazy. Nic nebezpečného, ale ten kovový a cinkavý zvuk je spíše takový rušivý element.

Motor: Klasický vzduchem chlazený dvouválec nijak neohromí výkonem 35kW v 6500ot./min. Na druhou stranu maximální hodnotu točivého momentu 60Nm najdete již v 2500ot./min. Díky této charakteristice motor táhne lineálně v celém pásmu otáček a nedá možnost nijak vyniknout přesné převodovce. Respektive díky tomuto výkonovém průběhu se téměř nevyplatím podřazovat v situacích, kdy potřebujete náhle zrychlit. Pokud se nepodíváte na otáčkoměr, častokrát se zamyslíte, jaký to máte vlastně zařazený převodový stupeň. Pokud jedete 100km/hod, máte zařazený 5. převodový stupeň, motor točí 3500ot./min a rozhodnete se přejíždět, budete mít dilema, zda podřazovat na 4-ku. Výsledek předjížděcího manévru bude přibližně stejný, ať zvolíte jakoukoliv zmíněnou variantu. Zátah motoru bude srovnatelný, ale při podřazení na 4-ku, ztratíte nějaký čas. Na druhou stranu, podřazení vám možná dodá pocit rychlejšího předjetí, protože motor začne být více slyšet a ručička analogového otáčkoměru se bude rychleji blížit k červenému políčku. Jaký styl zvolíte, je na preferencích a zvyku každého jezdce. Dle mých dosavadních zkušeností jsou nejvyužitelnější otáčky v rozmezí 2500-5000ot./min a pokud se týká nižších rychlostních stupňů a plynulé jízdy, motor zvládá i otáčky kolem hranice 1700ot./min. Vytáčet motor nad 5500ot./min nemá příliš smysl, vyjma 5. převodového stupně, když chcete zkusit maximální rychlost. Ne že by motoru vytáčení vadilo, ale jezdci to nic navíc z hlediska akcelerace a případných emocí nepřinese. Ucítíte pouze vibrace s vyšší frekvencí. Nicméně jsem toho názoru, že pokud má motor provozní teplotu, čas od času je dobré mu umožnit dotknout se maximálních otáček a výkonu. Velkou devizou tohoto motoru je pak spotřeba, která se pohybuje kolem 4,5l/100km, při jakémkoliv jízdním režimu. Charakteristikou i spotřebou mně motor vzdáleně připomíná nezničitelnou 1.9 SDI(47kW) od Škodovky 

Podvozek: Podvozek a jeho ergonomie se vyznačuje nízkým a vzpřímeným posedem jezdce. Rám vychází z klasické konstrukce motocyklů 50.-60.let minulého století. Přední tlumiče neumožňují žádné nastavení a z výroby jsou nastaveny spíše měkce. Zadní tlumiče umožňují nastavení tuhosti pružin. Při zatížení motocyklu cca 100kg doporučuji zadní tlumiče nastavit na ,,střední´´ tuhost. Pokud je totiž nastavíte do nejtvrdší možné polohy, zadní kolo bude na příčných nerovnostech odskakovat a díky tomu, že se přední vidlice nedá nijak nastavit, motocykl bude působit nevyváženě a nervózně. Pokud přesto nastavíte zadní tlumiče do nejtvrdší polohy, jediným pozitivem bude, že se motocykl nebude tolik kolébat při průjezdu táhlých a houpavých zatáček. Přesto, že rám je trubkový a vychází z historické konstrukce, pro běžnou jízdu je dostatečně tuhý. Dlouhý rozvor a klasická konstrukce na sebe upozorní až při přejíždění podélných ,,nerovností´´ (např. vroubkované krajnice a podélné značení). Podvozek je tedy nastaven na cestovní tempo, ale za podmínky pěkného asfaltového povrchu nebrání se ani svižnějšímu tempu v úseku plných zatáček. Motocykl je díky nízkému těžišti velmi obratný. I ve velmi nízkých rychlostech v městském provozu, nebudete mít tendenci dávat nohy ze stupaček na zem. I při projíždění zatáčkovitého úseku v rychlostech kolem 100km/hod je W800 velmi agilní a nezáludná. Pokud jedete konstantní rychlostí rám se nijak nevlní, motocykl padá ochotně do zatáček. Kdo měl dříve ,,supersporta´´, může si dovolit i mírné vysednutí z motorky a není to nijak nepříjemný pocit. ,,Old schoolovou´´ konstrukci rámu a podvozku poznáte až v okamžiku, kdy měníte razantně rychlost v zatáčce, především při brždění. V tomto okamžiku mám motocykl tendenci se mírně zavlnit a narovnat. Opět to není nic záludného, jen je potřeba si na tento pocit zvyknout a dle mého názoru, tyto jízdní vlastnosti k retro motocyklu patří.

Jízda: Jízda se na W800 vyznačuje klidem, vyrovnaností a pohodlím. Nejlépe se jezdec s W800 cítí na okresních cestách s kvalitním asfaltovým povrchem a klidně se spoustou zatáček. Příjemná cestovní rychlost se pohybuje v rozmezí 100-120km/hod a motor tuto rychlost zvládá s cca 20% pootočením rukojeti plynu. Přitom 5-ku můžete řadit již v cca 70km/hod a motor nijak neprotestuje, takže 80% času budete jezdit právě na 5.převodový stupeň. Nádrž má podle výrobce 14l a když začala blikat oranžová kontrolka paliva, nikdy se mi do nádrže nepodařilo dostat více než 10l benzinu. W800 má tak pohodlnou jezdeckou pozici, že se na ní dá ujet 300km denně bez jakéhokoliv pocitu únavy. Situace je o to ,,horší´´, že druhý den si dáte dalších 300km klidně znovu. Určitě existují mnohem pohodlnější motorky, ale W800 je ji lehká na řízení.

Doufám, že se vám můj příspěvek dobře četl a pomohl vám udělat si obrázek, jak takový retro bike funguje. Někoho třeba nakousl ke koupi podobného biku a jiného zase 100% odradil od takové motorky. A tak to má být, z tohoto důvodu existuje nepřeberné množství motorek a každému se líbí něco jiného. Jakmile zase něco najedu a získám nové zkušenosti a dojmy, zase napíši.

Níže jsou pak jednotlivé otáčky a rychlost, která jim odpovídá na 5.převodový stupeň:
2000ot./min = 58 km/hod
2500ot./min = 72 km/hod
3000ot./min = 86 km/hod
3500ot./min = 100 km/hod
4000ot./min = 115 km/hod
4500ot./min = 129 km/hod
5000ot./min = 143 km/hod
5500ot./min = 157 km/hod
6000ot./min = 172 km/hod
6500ot./min = (186 km/hod)
(7000ot./min = 200 km/hod)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
DajaV
DajaV napsal 21.12.18 v 12:25 10b.

to je ale veliká krása

Svobodný
Svobodný napsal 15.08.17 v 15:19 10b.

Moc pěkně jste to Prošku popsal. Moje motorkářská geneze je stejná s Vaší. Po dlouhých letech na supersportu jsem zakotvil na HD XL883R.A Wéčka od Kawy se mi moc líbí.Tak ať Vám to jezdí!

šlehator
šlehator napsal 20.06.17 v 11:13 10b.

Moc pěkné.

Kubous
Kubous napsal 08.12.15 v 09:36 10b.

Tohle je prostě pecka, úžasný stroj

sven
sven napsal 29.06.15 v 21:38 10b.

gratuluju! moc pěkná, tahle Limited Edition!

Více komentářů



TOPlist