PROFIL MOTORKY

Ducati Streetfighter 848/s (2013)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Maty000
Vloženo 8.1.2015
Aktualizováno 9.1.2015
Zobrazeno 5 772x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


jako vánoční dárek první Ital v mojí garáži tak uvidíme..

Více fotografii

Motorka koupena od Tifossi (Brno-Komárov)

První dojmy - dojmy zatím jen vizuální ,jelikož jsem se svezl jen pár kilometrů o vánocích.

Recenze

Ducati vrazila motor z 848 EVO do nového malého Streetfightera a tím řádně zahustila atmosféru ve třídě naháčů střední třídy.
Na první pohled se to může zdát jako jednoduchý recept. Vzít motor z existujícího superbiku, lehce mu ubrat na výkonu a vrazit ho do rámu motorky, kterou už máme postavenou. Teoreticky by mělo vzniknout něco, co bude zaručeně fungovat a lidi to budou chtít. Jednoduchá rovnice...

Malý Streetfighter ale není motorka, která by měla jenom vyplnit díru v trhu. Postavili ho, protože chtěli zpřístupnit agresivní styl velkého SF širšímu publiku. Tato motorka je pro lidi, kteří chtějí dělat bordel na světě, ale velký Streetfighter 1098 je pro ně až moc velká řacha. A to se jim podle našich prvních dojmů povedlo.

Dáme si trochu té techniky, protože je to pro pochopení chování malého SF důležité. Motor daroval superbike 848 EVO, ale technici použili časování ventilů jako u motoru Testastretta 11° (ten má třeba Multistrada 1200), čímž krásně zjemnili jeho nástup a posílili točivý moment ve středních otáčkách (ty jsou u nahaté motorky nejdůležitější), i když to samozřejmě mělo vliv na menší maximální výkon.

Malý SF má 132 koní, což je o osm méně než 848 EVO. Zdá se vám to málo? Pche, neblázněte – fighter pořád letí jako blázen, ale je teď lépe kontrolovatelný. Co je dál nového? Lehce pozměněná byla geometrie podvozku, nová je zadní kyvka a ergonomicky není nová motorka tak extrémní jako velký Streetfighter. A nemyslete si, že ho v továrně nějak ošidili – právě naopak. Už v základu dostanete osmistupňovou kontrolu trakce DTC a přípravu na datalogger DDA. Designově byste od sebe obě motorky jenom těžko rozeznali, což je ale podle nás dobrá věc, proto tahle Ducati je doopravdy krásná a agresivní motorka. Ve žluté perleti, kterou jsme měli na test my, vypadá nádherně a stále moderně.

První kilometry okamžitě prozradí, že tady se hodně myslelo na řidiče a na příjemnější ovládání stroje. Už to není tak extrémně nahrbená motorka, která na špatné silnici poskakuje a má nervózní řízení. SF 848 jezdí úplně jinak než jeho "big brother" a není to nepodobné velkému Monsteru 1100. Pořád je tady skrytá agresivita, ale tu vypustíte ven, jenom když budete skutečně chtít. Po zbytek času je nová mašina klidná a vyrovnaná.

Motor funguje od čtyřech tisíc otáček a náběh výkonu je nádherně plynulý a tím pádem i lépe kontrolovatelný. Pořád je tady ale opravdová síla, která na jedničku zvedá přední kolo (pokud si ovšem správně nastavíte kontrolu trakce), ale oproti velkému Streetfighteru je doopravdy krotký. Má tu správnou rychlost, ale nedostane vás to průseru, což velká 1098 umí pouhým lusknutím prstů.
Nová motorka je civilizovanější a pohodlnější. Tlumiče jsou celkově nastaveny spíš komfortně než sportovně, a to je dobře. Nový Streetfighter má o 20mm vyšší řidítka s jiným profilem, které tolik nezatěžují vaše paže a širší jsou i stupačky kvůli většímu místu pro nohy. Je to znát? Určitě ano. Jezdili jsme skoro 100 km po horských silnicích v okolí Maranella (dokonce jsme jeli okolo továrny Ferrari) a nepřišlo mi, že by motorka nějak přehnaně zatěžovala moje tělo.

Umí i okruhy?

Masáž přišla až s odpoledníma jízdama na novém okruhu Autodromo di Modena, který se dá v klidu přirovnat ke větší motokárové trati. Má délku pouhé dva kilometry a jednu zatáčku za druhou (mrkněte na fotku). SF 848 se s ní vypořádal se ctí, ale byl to vážně záhul. Motorka lépe reagovala na plynulejší styl jízdy, kdy pilot tolik netlačí na pilu, ale využívá výborný podvozek k rychlému projetí zatáčky.
Při agresivnějšímu přístupu je znát měkčí nastavení tlumičů, kdy se mašina na brzdách dost potápěla (ty jsou mimochodem silné, ale nemají zabijácký zákus monobloků) a na výjezdu bylo cítit lehké pumpování od zadního tlumiče. Na okruh by chtěl i jinak zpřevodovat, protože kvalty jsou hodně dlouhé. Jednička je z vracáku zbytečně uhrkaná a dvojka nemá potřebnou sílu. O zub menší pastorek vpředu by to určitě vylepšil.

Malý SF určitě není žádný závoďák, ale rychlou skupinu na volných jízdách zvládne s prstem v nose. Jenom to chce klidnější styl jízdy. Kontrola trakce je jemná a při nastavení na číslo 4 (polovina možného setupu) bylo cítit, jak v plném náklonu při přidání plynu pomáhá zamezit nekontrolovatelnému smyku zadního kola. Bohužel nebyl čas vyzkoušet i další režimy, ale systém je stejný jako na superbiku 1198S a tam funguje citlivě.
První dojmy z nového Streetfigheru jsou pozitivní. Motorka si zachovala svoji tvář, ale teď už může oslovit i další piloty, kteří se velkého Fightera možná trochu bojí. A jestli si říkáte, na co stavět takovou motorku, když je tady řada Monster, tak odpověď je jednoduchá.

Ty mašiny si vzájemně konkurovat nemůžou. Monster je více o životním stylu a líbivému designu, kdyžto Streetfighter 848 je „motorka pro řidiče“. Má všechno, co má správný pouliční bojovník mít, ale nebude vás chtít při každém přidání plynu utlouct brutálním výkonem…

Zdroj Motohouse ...Tak asi takhle :)))

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
DoktorARO
DoktorARO napsal 25.08.17 v 13:37 10b.

Pěkný, mám ho v hledáčku, ale nejlépe výměnu

Kaja-SV
Kaja-SV napsal 12.01.15 v 22:33 10b.

Taky by se mi líbil takovej dárek .

CBRMilan
CBRMilan napsal 12.01.15 v 13:17

moc hezky a mladej se uz asi taky tesi

sejrac
sejrac napsal 12.01.15 v 12:38

Hezký dárek jsem zvědav, jak ti sedne

Micheliny
Micheliny napsal 12.01.15 v 11:16

Krásnej stroj treba taky jednou bude doma

Více komentářů



TOPlist