Je to spolehlivý držák. Koupil jsem ji za 22 tis. korun a po základním servise se mnou objela republiku a odjezdila sezónu bez jakýchkoliv problémů. Až na docela extrémní žraní oleje
Výška jezdce: 186 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kawasaki ER 5: Dle ohlasů je GSka spolehlivější, navíc se mi subjektivně víc líbí a v čase koupě jsem u GS narazil na výhodnější inzerát
Jawa 350/640: Původně jsem se koukal po Jawě především kvůli financím. Chtěl jsem za každou cenu motorku... Nakonec to s penězi vyšlo o pár tisícovek lépe a vzhledem k tomu, co ti blázni za Jawy 640ky chtěli, bylo GS jasná volba :-)
První dojmy - Autoškolu jsem dělal na podzim, takže jsem půl roku neřídil a pak měsíc drandil jen na kamarádově ČZtě. První dojem na GS? Že na "velké" mašině neumím zatočit, když přišla první zákruta :-D Nakonec jsem naštěstí přežil a rychle si zvykl :-)
Motorku bych doporučil pro - Začátečníci, ženy. Moto je nízké, dobře ovladatelné, spolehlivé a dá se sehnat velmi levně
Doplňky na motorce - Zadní kufr, řídítka (demontovány původní vařechy), původní airbox nahrazen košíky
Recenze
Suzuki GS500 bych obecně hodnotil jako velice spolehlivou a dobře ovladatelnou motorku. K její koupi mě přivedla hlavně cena a dostupnost.
Jelikož je motorka chlazená vzduchem, příliš ji v parných letních dnech nesvědčí městské kolony. Když jsme předloni jeli s kamarády kolem republiky, ve Slaném jsem ji málem uvařil. Jinak je docela vhodná i do města. Motor táhne dobře i ve spodních otáčkách a moto je malá a dobře manévrovatelná.
Na motorce jsem ujel maximálně 600 km za den a to už mě bolel celý člověk. Hlavně větší postavy budou mít problém se skrčením nohou. Na větší cestování to prostě není úplně vhodné. Pohodlně lze cestovat max do 300 km/den.
Dalším problémem při cestování jsou zavazadla. Respektive za tři roky, co ji mám, jsem zatím nedokázal vymyslel úložný prostor, který by moto při pohledu zezadu neproměnil v padesátkový scooter na rozvoz pizzy...
Spotřeba se s mým stylem jízdy pohybovala do 5L/100km. Bohužel mi docela dost žere olej, na což si zde stěžují i někteří další majitelé. V mém případě je to docela drastické, cca 1L/1000km. Olej je tedy třeba kontrolovat a většinou i dolévat při každém tankování.
Před rokem jsem koupil jiný motor, který měl mít údajně naběháno pouze 25k a s olejem je to naprosto to samé. Postě smůla... Až na tu extrémní spotřebu oleje jde však o velice spolehlivý stroj.
Na moto mám provedeno pár drobných úprav. Původní vařechová řídítka byla nahrazena řídítky klasickými, které umožňují napřímenější posed a při dlouhých cestách z nich nebolí ruce. Airbox jsem vykuchal a nahradil ho sacími košíky. Tato úprava se subjektivně na výkonu neprojevila (pozitivně ani negativně), ale vytvořila docela dobrý zvuk. Při volnoběhu je motor kultivovaný jako sériovka a až při silnějším přidání plynu vytvářejí košíky hluboký a docela agresivní rachot. Jinak je tam oproti sériovce ještě pár drobností (jiné blinky, zrcátka, rám přestříknutý do černého matu atd...)
Tak jsem ji vytáhl po zimě a kromě toho žraní oleje začal motor (asi ty kroužky) při určitejch nizkejch otáčkách rezonovat a zvonit. Co jsem se tak koukal na ceny dílů, tak asi přehodím motor. Mám teď rozjednanej nějakej stříbrnej z faceliftu za dobrý prachy, tak snad budu mít štěstí na dobrej kus
GSka dobrá, taky jsem se na ni povozil. Ale už má přeci jen nějakej zářez, chtělo by ji rozdělat a trochu uzdravit..
Jojo GSo za poměr cena/vykon je krásnej stroj, ale na svoji dobu už starej.
Zkus se mrknout na pístní kroužky. 1/1000 oleje je už fakt moc. Skoro jak jezdit s dvoutaktem