renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW R 1200 RT (2005)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník MartiXLV
Vloženo 21.12.2014
Aktualizováno 29.1.2024
Zobrazeno 5 845x
HODNOCENÍ PROFILU OD 12 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Cestovatelská motorka pro lidi, kteří mají rádi konstanty a jistoty.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:MOTO Šikule (Rodvínov) - Velmi solidní prodejce, který byl opravdu vstřícný. Určitě bych ho doporučil ostatním.

Výška jezdce: 175 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW R 1200 RT: R1200RT byla pro mě jasná volba...

První dojmy - Na R1200RT jsem přesedlal z R1100RT, takže jsem zhruba tušil do čeho jdu. Nicméně dojem z první jízdy byl jedním slovem "respekt". Moto má opravdu širokou přední část s "palubní deskou" a to působí opravdu mohutně. Nicméně pokud odlepíte zrak od budíků a zahledíte se dopředu, tak je to prostě staré dobré a hodné RTčko, které udělá prakticky vše co po něm chcete.

Doplňky na motorce - Vyšší turistické plexi, přední a zadní padací rámy Wunderlich, navigace+držák, xenony, rádio s mp3. Další doplňky budu postupně doplňovat. V roce 2016 se mi podařilo sehnat originální audiosoustavu (koupeno přes EBAY cca 15 000,-Kč) a provedl jsem její instalaci do motocyklu. Vše se podařilo a funguje tak jak má Dále jsem moto dovybavil vyhříváním sedačky, které jsem napojil na originální el.soustavu. Pro ovládání výhřevu jsem musel zakoupit celý pravý ovladač, který je umístěn na řidítkách a obsahuje spínač výhřevu (koupeno přes alegro cca 2000,-Kč). Dále se mi podařila sehnat "zahrádka" na horní kufr. Dodává ji pouze wunderlich cca 2900,-Kč. Doinastaloval jsem také ventilátor za olejový chladič z policejní verze R1200RT-P. No a pak takovou malou "finesu" a to podsvícené znaky BMW na bočních kapotách .

Recenze

Moto naprosto splnilo mé očekávání. I přesto, že je poměrně těžké, tak jeho ovladatelnost je úžasná! Navíc je vybaveno systémem ESA a proto se jeho pérování i tlumení dokáže přizpůsobit jak váze motocyklu, stavu vozovky, nebo stylu jízdy. Díky tomuto "kouzelnému tlačítku" máte vlastně motorek několik . Moto má brzdy s ABS (jak je tomu u tohoto modelu již zvykem), ale novinkou pro mě byl elektrický posilovač, který funguje opravdu dobře. Brzdy se dají dobře dávkovat a ovládat i jedním prstem. Samozřejmostí je i to, že jsou duální. Na druhou stranu musím uznat, že vrčení elektromotoru je při brždění (stání v kopci)poněkud otravné. Další nevýhodou je i to, že pokud neběží motor a nebo není zapnuté zapalování, tak posilovač nefunguje a je na páčku nutno vyvinout značný tlak (např. při tlačení). Motor je oproti R1100RT výkonější, (ale a to oceňuji více) má větší kroutící moment a jeho průběh je plošší. Jinak (i přes instalaci vyvažovacího hřídele) je to prostě boxer a ten klopný moment tam prostě je... Spojka dělá svoji práci také dobře. Ovládání zajišťuje kapalina a k jejímu ovládání stačí opravdu málo síly. V čem mi chlapci z BMW MOTORRAD udělali opravdu velkou radost je převodovka. Oproti R1100RT je řazení rychlostních stupňů bezhlučné a navíc přibyla šestka. Díky tomu (a samozřejmě také vstřikování paliva) je spotřeba při klidné jízdě pod pět litrů (a to i při plném zatížení i se spolujezdcem). Díky nízké spotřebě a velké nádrži paliva (25l) je její akční rádius cca 500km a to je další z nespočtu výhod, které vám RT dokáže nabídnout. Boční kufry sice navenek vypadají veliké, ale uvnitř prostoru tolik není. Kufry jsou totiž zčásti dvouplášťové, takže třetí, horní kufr je takřka nutností. Do budoucna na něm přibude ještě "zahrádka" . Konfort cestování zpříjemňují oddělená, pohodlná sedla (v mém případě snížené, i na to BMW myslí) , která mohou být i vyhřívaná. Dvoustupňový výhřev řidítek je tu již standart, stejně jako rozměrný a elektricky stavitelný větrný štít. Kapotáž motocyklu je tvořena tak, že jezdce prakticky kompletně chrání před větrem a deštěm. Z nespočtu příplatkové výbavy byl můj kus obohacen o chromové svody výfuků, palubní počítač, bílé blikače, dálkou ovládaný alarm a již zmíněný system pérování ESA a el.posilovače brzd.
Motocykl je vhodný pro delší cestování a to i se spolujezdcem, který "netrpí"a to jak na pohodlí, tak na nedostatek místa pro zavazadla. Cestování je velice příjemné a pohodlné, ale díky "sportovním genům" není nudné a pokud řidič chce, tak s RTčkem zažije spoustu zábavy a to především v kopcovitém a zatáčkovitém terénu, kde se moto cítí doslova jako ryba ve vodě a kde o kontakt stupačky s asfaltem není při sportovním stylu jízdy nouze

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
tomcruise77
tomcruise77 napsal 30.01.24 v 06:00 10b.

Jasných 10b. Hezký kousek.

Guga
Guga napsal 29.01.24 v 09:05 10b.

Krasavec

Georg1965
Georg1965 napsal 16.07.15 v 23:00 10b.

Mohu potvrdit, moc pěkná recenze.

PYTEL1
PYTEL1 napsal 28.12.14 v 08:28 10b.

Tuji
Tuji napsal 27.12.14 v 21:44 10b.

Určitě velmi dobrá volba, ale mám stále pochyby jestli bych do ní šel.

Když jsi vybíral, musel jsi nad tím hodně přemýšlet a zajímali by mě tvoje názory na 2 otázky:

1. Když jseš u R 1200 RT, má ještě dnes smysl R 1100 RT nebo R 1150 RT z pohledu komfortu a jízdních vlastností, pokud by byla v dobrém stavu?

2. Nevim jestli jsi uvažoval o GS, ale je to v podobné cenové relaci a jako cestovatele ti to taky mohlo napadnout. Byl nějaký důvod, proč jsi do GS nešel?

Více komentářů



TOPlist