renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Laverda 750 S (1971)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník _Jerry_
Vloženo 24.11.2014
Aktualizováno 19.1.2024
Zobrazeno 2 729x
HODNOCENÍ PROFILU OD 10 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Laverda 750 SF. Další Italská klasika do sbírky. Značka pocházející z města Breganze, která začala od kombajnů a jiné zemědělské techniky, kterou vyrábí do dnes. Velké motorky začali dělat na konci 60tých let a vydrželo jim to až do roku 1989. Nyní je vla

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Zbyněk Soukup - Motosport (Jičíněv

Výška jezdce: 186 cm

První dojmy - Představte si dobře prosperující firmu, která vyrábí kombajny, traktory a kdo ví co ještě. Do toho sem tam nějakou tu motorčičku do 125 ccm. Padre Laverda už je za vodou a tak souhlasí s návrhem synátora na rozjetí výroby velkých motocyklů. V té době platilo, že Angličani umí udělat super šasi, ale jejich motory jsou už zastaralé a naopak Japonci umí skvělé motory a mizerné šasi. Proto Laverdovci koupili Hondu CB 350 a k tomu Nortona. Dali to svým konstruktérům od kombajnů a tak se narodila legenda.

Recenze

POZOR, POZOR, NOVINKA.
Od letošního roku máte i vy možnost vyzkoušet si jízdu na italských klasických motocyklech z mojí sbírky.
Více na webu projektu Meccanicatricolore

Konstruktéři od kombajnů se zamysleli, zvětšili motor Hondy do 650 ccm a vsadili ho do trubkového páteřového rámu jako nosný prvek. Vznikla tak první velká Laverda. Jak to tak v zemědělské technice bývá, byla předimenzovaná. Proto se z ní záhy stala 750 ccm a to už jsme hodně blízko mojí motorky.

Tu jsem objevil při pročesávání inzerce v Modeně, kdy jsem měl políčeno na úplně něco jiného. Poté co jsem zjistil, že na jednom místě je i její tříválcová mladší sestra, bylo rozhodnuto.
Motorka je v původním stavu, jen lak je před nějakou dobou obnovený. Bylo třeba ji trochu vyčistit, seřídit a poladit předstih a vyřešit náhon tachometru.
I když to tak na první pohled nevypadá, je to kus motorky. Přesněji řečeno kus poctivý železný motorky. Rám z dvojitých tlustostěnných trubek, nádrž a kastlíky z tlustýho plechu, blatníky z nerezu. Poctivá kovařina. Konstruktérům od traktorů a kombajnů se holt podařilo stvořit sportovní motocykl s pancířem.
Motorka je přísně analogová a to mne baví. Do spínací skříňky se místo klíčku strká tlustý "boschák". Z elektronických asistentů je k dispozici kontrolka dobíjení a dálkových světel. Pracoviště řidiče je jednoduchý a zároveň nádherný a to hlavně díky dvěma budíkům Smith, které jsou asi nejhezčí ze všech budíků u všech mých motorek.

Pojďme jí probudit. Otvíráme oba benzínové kohouty, otáčíme páčkou sytiče na řídítkách a mačkáme startér. Pokud máme v akumulátoru traktorového typu dost štávy, motor chytá na první otočení. Sytičem doladíme studený volnoběh a můžeme se zaposlouchat do hlubokého jadrného basu linoucího se z výfuků.
Řazení vpravo, jednička dolu a už to jede. Zátah od nejnižších otáček je fenomenální, otáčkoměr letí rychle vzhůru a je potřeba řadit výš a výš. Převodovka je poskládaná dosz nakrátko. Navozuje to pocit mnohem většího výkonu, než tam opravdu je. Je to dvouválec 750 ccm se dvěma ventily na válec a rozvodem OHC. Vačkový hřídel je poháněný dvojitým řetězem uprrostřed mezi válci. Celé to je krmené dvojicí karburátorů del'orto o průměru 30 mm a doplněno pětistupňovou převodovkou. Papírový výkon je kolem 60 ti koní.
Hned po rozjezdu váha ocelového oře mizí a motorka se s chutí vrhá do zatáček. Podozek je trohu tvrdší coš je na rozbitých silnicích otrava, ale na pěkném asfaltu je to skvělej pocit. Dokonce i účinnost bubnových brzd je příjemným překvapením.
V kombinaci s dunivým hutným motorem táhnoucím od spodu a spřevodovaným na krátko, je to takovej velice svižnej traktor.
Ojniční čepy na klikovce nejsou nijak přesazené jak to známe dnes. Písty chodí pěkně spolu a to znamená vibrace. A u Laverdy je jich celkem dost. Při krátké projížďce to nevadí, je to dokonce příjemné zpestření dnešních uhlazených a korektních dní, ale po celém dnu, nabo dokonce týdnu ježdění už celkem zalézají za nehty. Mohl by o tom vyprávět brácha, který na ní v 2020 absolvoval týdení ježdění v Italských Alpách.
Je to spolehlivý robustní stroj, který se dá i dnes koupit za rozumné peníze. Stroj značky s obrovským renomé, sportovními úspěchy a obrovskou základnou obdivovatelů po celém světě. Stroj, na který se rádi přijdou podívat i Italové, když s ním zaparkujete před kavárnou.

Na našem kanále youtube je i pár videí s tímhle motocyklem.





Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
sushi7474
sushi7474 napsal 21.11.18 v 18:20 10b.

spike-cz
spike-cz napsal 06.09.17 v 07:37 10b.

nádhera

MichalR10
MichalR10 napsal 01.03.15 v 19:01

Krásný stroj. Ať Vám to jezdí

zdenyseek
zdenyseek napsal 18.01.15 v 23:45

Super stroj

Weller
Weller napsal 17.01.15 v 11:18

Tady se někdo zamiloval do italek , pecka kolego. Mám SF1, až dorenovuji , můžeme dát italskou jízdu.. .

Více komentářů



TOPlist